• Obniżka
Adolphe SAX i muzyka  saksofonowa XIX wieku

Adolphe SAX i muzyka saksofonowa XIX wieku

79,80 zł
60,00 zł Oszczędzasz: 19,80 zł

Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 66,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

To pierwsza tak obszerna praca w języku polskim prezentująca szczegółowe informacje o konstruktorze Adolphie Saxie. Na tę publikację środowisko muzyczne w Polsce czekało wiele lat! Obowiązkowa książka dla każdego saksofonisty!

Ilość

Publikacja Dariusza Samóla – saksofonisty koncertującego jako solista i kameralista w Europie, USA i Azji. Jest autorem literatury na temat historii muzyki saksofonowej oraz twórcą Międzynarodowego Festiwalu Saksofonowego w Szczecinie i Międzynarodowego Festiwalu Instrumentów Dętych ”Etiuda”.

Monografia poświęcona Adolphe Saxowi to jedyne po opublikowanej w 2000 roku książce „Saksofon od A do Z” Davida Pitucha, polskojęzyczne źródło wiedzy na temat tego niezwykłego wynalazcy, przedsiębiorcy i nauczyciela. Dariusz Samól pisze jasnym, przystępnym stylem, nie unika anegdot, sprawiając że nawet czytelnik nie interesujący się muzyką saksofonową czy to hobbystycznie czy zawodowo, wciągnie się w lekturę z wielką przyjemnością.

Publikacja jest bogato ilustrowana (bardzo dobra jakość materiału ilustracyjnego), wydana ma papierze kredowym. Autor dołączył do niej poczet wirtuozów saksofonu i indeks kompozytorów muzyki saksofonowej XIX wieku.


z recenzji:

To pierwsza tak obszerna praca w języku polskim prezentująca szczegółowe informacje o konstruktorze Adolphie Saxie, a także początkach profesjonalnego szkolnictwa muzycznego we Francji. To pasjonująca opowieść o życiu i twórczości belgijskiego budowniczego instrumentów i wynalazcy saksofonów. To także kompendium wiedzy na temat literatury saksofonowej XIX wieku.

Na tę publikację środowisko muzyczne w Polsce czekało wiele lat! Obowiązkowa książka dla każdego saksofonisty!

prof. dr hab. Paweł Gusnar Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie


Niniejsza monografia, poświęcona wybitnemu belgijskiemu konstruktorowi instrumentów muzycznych, wynalazcy saksofonu oraz innych instrumentów dętych jest jedyną w swoim rodzaju pozycją literatury naukowej i popularyzatorskiej pióra polskiego autora. Dzięki głęboko przemyślanej metodologii narracyjnej autor stworzył publikację spełniającą najwyższe standardy właściwe dla tego rodzaju piśmiennictwa. [...]

prof. Mieczysław Stachura Akademia Muzyczna we Wrocławiu


Od dziesiątków lat melomani w Polsce z rosnącym zainteresowaniem słuchają muzyki wykonywanej na saksofonie. Wystarczy włączyć właściwy kanał radiowy czy telewizyjny lub poszperać w internecie i już można rozkoszować się dźwiękami tego instrumentu, słuchając zarówno muzyki jazzowej, popularnej, jak i klasycznej. Nietrudno też znaleźć koncerty, dzięki którym saksofonu można posłuchać na żywo, choć z ubolewaniem trzeba zauważyć, iż prawie w ogóle nie ma go w programach koncertowych muzyki poważnej. Pomimo stosunkowo dużego zasobu literatury solowej i kameralnej, a także coraz większej liczby wykonawców prezentujących wysoki poziom artystyczny obecność saksofonu zarówno w mediach, jak i na koncertach muzyki poważnej jest rzadka. Z żalem stwierdzam, że (szczególnie w naszym kraju) klasyczna muzyka saksofonowa wciąż jest traktowana jako pewna ciekawostka i z trudem toruje sobie drogę do sal koncertowych.

Mimo dużej popularności saksofonu w pewnych gatunkach muzycznych niewielu melomanów kojarzy ten instrument z nazwiskiem jego wynalazcy. Jeszcze mniej osób wie, że od trzech pierwszych liter tego nazwiska nazwę wzięły nie tylko skonstruowany przez Adolphe’a Saxa saksofon (fr. saxophone), ale także sakshorn (fr. saxhorn) i kilka innych, często zapomnianych już instrumentów. Literatura poświęcona dokonaniom genialnego konstruktora i historii saksofonu jest w naszym kraju bardzo ograniczona. Jedynym polskojęzycznym wydawnictwem, które w pewnym zakresie porusza ten temat, jest książka Davida Pitucha Saksofon od A do Z wydana nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w 2000 roku.

Do napisania niniejszej książki skłoniły mnie dwa główne bodźce. Pierwszy z nich to głęboki podziw zarówno dla geniuszu jej bohatera, jak i dla jego niezwykłej siły charakteru i przebogatej osobowości. Drugi to pragnienie przybliżenia czytelnikowi tej niezwykłej postaci oraz całego spektrum zdarzeń i zjawisk współtworzących okres, w którym przyszło mu żyć i pracować. Pozwoli to poznać kulisy powstawania jego wiekopomnych wynalazków, niezrealizowanych idei, a także „zwyczajnych” udoskonaleń istniejących już instrumentów. Czytelnik znajdzie się w samym środku dramatycznych zdarzeń, w które uwikłany był Adolphe Sax.

Nie mogło w tej publikacji zabraknąć rozdziału o pierwszych gwiazdach muzyki saksofonowej. Przedstawiam pokrótce fascynujące losy ludzi działających w niezwykłych czasach, których życiowa droga mocno splotła się z saksofonem....

Autor

144 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Dariusz Samól

Dariusz SamólAbsolwent Instytutu Lemmensa w Leuven, Belgia, gdzie studiował saksofon w klasie profesora Eda Bogaarda. Pod kierunkiem profesora Mieczysława Stachury ukończył Mistrzowskie Studia Podyplomowe w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, tam też obronił tytuł doktora sztuki i przeprowadził przewód habilitacyjny. Koncertuje jako solista i kameralista w Europie, USA i Azji.

Najważniejsze festiwale z udziałem artysty: XIII Światowy Kongres Saksofonowy w Minneapolis, XVI Światowy Kongres Saksofonowy w St. Andrews, Forum Muzyki Współczesnej w Warszawie, Festiwal im. Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Festiwal Muzyki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego w Szczecinie, Laboratorium Muzyki Współczesnej w Warszawie, 10 edycji Międzynarodowego Festiwalu Saksofonowego w Szczecinie.

Jako solista koncertował orkiestrami: Filharmonią Dolnośląską, Filharmonią Pomorską, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Camerata Nova, Orkiestrą AM we Wrocławiu, Orkiestrą Opery na Zamku w Szczecinie, Filharmonią Toruńską, Łomżyńską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną w Ołomuńcu, Baltic Neopolis Orchestra.

Dariusz Samól prowadzi kursy i warsztaty mistrzowskie w Polsce i za granicą, w tym w wielu renomowanych uczelniach: Arizona State University, Northern Arizona University, Florida State University, University of Texas Pan-Am, University of Southern Mississippi, Mansfield University of Pennsylvania, State University of New York, Ithaca College, Bowling Green State University, (USA), Akademia Muzyczna w Rydze. Wielokrotnie koncertował i udzielał masterclass w Chinach (Pekin, Nanning, Zhaoqing, Shenyang, Ningbo, Liuzhou, Chengdu, Chongqing, Kanton). Artysta nagrał wraz z zespołem The ArtSax Duo (z Ewą Ruszałą przy fortepianie) dwie płyty z muzyką polską. Dokonał kilkudziesięciu prawykonań muzyki współczesnej. Wśród kompozytorów, którzy dedykowali mu swe utwory są między innymi: Artur Cieślak, Alicja Gronau, Marek Jasiński, Jaromir Gajewski, Georg Andrix, Andreas van Zoelen, Zhong Juncheng i Say Brandon.

Dariusz Samól jest autorem książek o tematyce saksofonowej:

- „Muzyka saksofonowa w twórczości polskich kompozytorów. Dzieła wybrane”. (jej tematem jest historia polskiej muzyki saksofonowej)
- „Muzyka saksofonowa w twórczości kompozytorów amerykańskich polskiego pochodzenia”

Dr hab. Dariusz Samól prowadzi klasę saksofonu na Wydziale Instrumentalnym Akademii Sztuki w Szczecinie oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Szczecinie. Jest także gościnnym wykładowcą w Zhaoqing University. Jego studenci i uczniowie wielokrotnie zajmowali pierwsze lokaty w konkursach międzynarodowych. Artysta trzykrotnie brał udział w programie Kultura Polska na Świecie prowadzonym przez Instytut Mickiewicza, jest także stypendystą Fundacji Kościuszkowskiej z Nowego Jorku.

Jest twórcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Saksofonowego w Szczecinie (od 2003 roku) oraz Międzynarodowego Festiwalu Instrumentów Dętych”Etiuda” (2001-2012). Koncertuje jako solista oraz z zespołami kameralnymi: The ArtSax Duo, Impression Saxophone Ensemble oraz Inventia Trio. Dariusz Samól jest członkiem North American Saxophone Aliance.

źródło: dariuszsamol.com

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Dariusz Samól

ISBN druk

978-83-8095-833-3

ISBN e-book

Objętość

374 stron

Wydanie

I, 2020

Format

144×205, kreda-mat

Oprawamiękka, klejona

Przedmowa

Wstęp

Wprowadzenie


Rozdział I
• Rodzinne Dinant

Rozdział II • Charles Sax. Dinant – Bruksela – Paryż

Rozdział III • Adolphe Sax. Dzieciństwo i młodość

Rozdział IV • Paryż. Pierwsze sukcesy i zagrożenia

Rozdział V • Porażki i tryumfy

Rozdział VI • W labiryncie

Rozdział VII • W walce z chorobą i nieuczciwą konkurencją

Rozdział VIII • Schyłek działalności Adolphe’a Saxa Następne pokolenia

Rozdział IX • Saksofon Trwałe dziedzictwo Adolphe’a Saxa

Rozdział X • Pierwsi wirtuozi saksofonu Saksofon za oceanem

Rozdział XI • Pierwsi kompozytorzy piszący muzykę na saksofon


Zakończenie

Adolphe Sax and Saxophone Music in 19th century A summary

Lista kompozytorów XIX wieku piszących na saksofon solo i saksofonowe zespoły kameralne

Indeks nazwisk

Bilbiografia

Źródła ilustracji zamieszczonych w książce

fragment

To pierwsza tak obszerna praca w języku polskim prezentująca szczegółowe informacje o konstruktorze Adolphie Saxie, a także początkach profesjonalnego szkolnictwa muzycznego we Francji. To pasjonująca opowieść o życiu i twórczości belgijskiego budowniczego instrumentów i wynalazcy saksofonów. To także kompendium wiedzy na temat literatury saksofonowej XIX wieku. Na tę publikację środowisko muzyczne w Polsce czekało wiele lat! Obowiązkowa książka dla każdego saksofonisty!

prof. dr hab. Paweł Gusnar Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie


Wieloletnie badania prof. dra hab. Dariusza Samóla w dziedzinie muzyki saksofonowej zaowocowały jego kolejną książką – Adolphe Sax i muzyka saksofonowa XIX wieku. Bogata bibliografia, wytrwałość i dociekliwość autora w poszukiwaniu, ba – tropieniu nieznanych lub zapomnianych faktów, rzetelność warsztatu naukowego i solidność pisarska to wielkie atuty publikacji. Clou stanowi język autora – mimo swej naukowości bardzo obrazowy, komunikatywny i przystępny nawet dla mniej zorientowanego Czytelnika. Publikacja ta to zupełne novum na polskim rynku monograficznym.

prof. dr hab. Bogusław Rottermund Akademia Sztuki w Szczecinie

Pierwsza, prezentowana u nas publikacja Dariusza Samóla – saksofonisty koncertującego jako solista i kameralista w Europie, USA i Azji. Jest autorem literatury na temat historii muzyki saksofonowej oraz twórcą Międzynarodowego Festiwalu Saksofonowego w Szczecinie i Międzynarodowego Festiwalu Instrumentów Dętych ”Etiuda”.

Monografia poświęcona Adolphe Saxowi to jedyne po opublikowanej w 2000 roku książce „Saksofon od A do Z” Davida Pitucha, polskojęzyczne źródło wiedzy na temat tego niezwykłego wynalazcy, przedsiębiorcy i nauczyciela. Dariusz Samól pisze jasnym, przystępnym stylem, nie unika anegdot, sprawiając że nawet czytelnik nie interesujący się muzyką saksofonową czy to hobbystycznie czy zawodowo, wciągnie się w lekturę z wielką przyjemnością.

Publikacja jest bogato ilustrowana (bardzo dobra jakość materiału ilustracyjnego), wydana ma papierze kredowym. Autor dołączył do niej poczet wirtuozów saksofonu i indeks kompozytorów muzyki saksofonowej XIX wieku.

źródło: https://warsztat.koszykowa.pl/adolphe-sax-i-muzyka-saksofonowa-xix-wieku/

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło