Konfrontacja mitów oświatowych z komparatystyką pedagogiczną

Podtytuł: 978-83-7308-871-9
ISBN:
38,00 zł
Książka prezentuje cztery mity oświatowe, które obecne są w większości systemów edukacyjnych na świecie. Uwzględnione mity – dogmaty oświatowe to decentralizacja zarządzania szkolnictwem, prywatyzacja szkolnictwa, egalitaryzm i wielokulturowość edukacji.
Publikacja przedstawia również nową funkcję, jaką przypisać można komparatystyce...
Ilość

Książka prezentuje cztery mity oświatowe, które obecne są w większości systemów edukacyjnych na świecie. Uwzględnione mity – dogmaty oświatowe to decentralizacja zarządzania szkolnictwem, prywatyzacja szkolnictwa, egalitaryzm i wielokulturowość edukacji.

Publikacja przedstawia również nową funkcję, jaką przypisać można komparatystyce pedagogicznej – demaskowanie mitów – bezzasadnych wyobrażeń dotyczących oświaty.

Podręcznik może być wykorzystany przez studentów pedagogiki, szczególnie na zajęciach z pedagogiki porównawczej. Adresatami mogą być również decydenci prawni, polityczni oraz przedstawiciele administracji oświatowej.

 

978-83-7308-871-9
100 Przedmioty

Krawiec Beata

Doktor nauk humanistycznych,  adiunkt w Pracownii Pedagogiki Porównawczej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.

 

Spis treści:

 

Wstęp

 

Rozdział I

Współczesne mity obowiązujące w edukacji

 

            Decentralizacja zarządzania oświatą

            Prywatyzacja szkolnictwa

            Egalitaryzm kształcenia

            Pedagogika wielokulturowości

 

Rozdział II

Skutki dążenia do zdecentralizowanej administracji oświatowej

 

Przejście od scentralizowanego do zdecentralizowanego zarządzania w przypadku krajów skandynawskich (Szwecja, Norwegia i Finlandia), Włoch, Hiszpanii i Polski

Pogłębianie decentralizacji oświaty w Anglii

Kazus amerykański

 

Rozdział III

Prywatyzacja jako sposób rozwiązywania problemów edukacji

 

            Rola sektora prywatnego w systemach szkolnictwa wybranych krajów

            Rodzaje placówek prywatnych

            Upowszechnianie szkół niezależnych

 

Rozdział IV

Narzucanie edukacji egalitarnego charakteru

 

            Koedukacja a nauczanie jednoimienne

            Zasadność selekcji szkolnej

 

Rozdział V

Funkcjonowanie szkolnictwa w społeczeństwach wielokulturowych

 

            Problemy wynikające z udziału w oświacie mniejszości w wybranych krajach

 

Rozdział VI

Zakończenie – mity oświaty a komparatystyka pedagogiczna

 

            Pedagogika porównawcza wobec decentralizacji i prywatyzacji

            Postulat edukacji egalitarnej w świetle pedagogiki porównawczej

 

Bibliografia

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło