Nauczyciele &8211 uczniowie:

Podtytuł: 978-83-7308-810-8
ISBN:
19,80 zł
Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną – lokalnego zarządzania oświatą – aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaju czy internautów na forum internetowym. Rozmowom tym towarzyszy zwykle sporo emocji i konfliktów...
Ilość

           Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną – lokalnego zarządzania oświatą – aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaju czy internautów na forum internetowym. Rozmowom tym towarzyszy zwykle sporo emocji i konfliktów.

         W książce Autor stara się przedstawić wiedzę na temat dyscypliny, opartą na wynikach badań – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Badania dotyczą problematyki dyscypliny ujmowanej
z punktu widzenia nauczycieli i uczniów. Autor od kilku lat zajmuje się poszukiwaniem i testowaniem konkretnych rozwiązań dotyczących radzenia sobie z łamaniem dyscypliny przez uczniów. Wiele
z nich zostało zastosowane w praktyce.

       

 


 

 Książka dostępna w wersji elektronicznej
w
 następujących witrynach

 

                    

                            

 

978-83-7308-810-8
100 Przedmioty

Pyżalski Jacek

Autor, współautor i redaktor licznych publikacji z zakresu pedagogiki i promocji zdrowia. Publikacje w języku polskim i angielskim (ponad 130), w m. in. Książek: Nauczyciele-uczniowie: dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie (2007); Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży (2011), „Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli (2010). Zainteresowania badawcze związane z zagadnieniami: dyscypliny w klasie szkolnej i radzenia sobie nauczycieli/pedagogów z agresją w szkole; stres i wypalenie zawodowe nauczycieli; trudne zachowania uczniów; promocja zdrowia, cyberprzemoc wśród młodzieży.
Współautor uznanego narzędzia do pomiaru stresu zawodowego nauczycieli: Kwestionariusz Obciążeń Zawodowych Pedagoga (znajduje się w bazie Promempol).

Autor, współwykonawca, wykonawca, kierownik kilkunastu projektów krajowych i międzynarodowych m. in.: ACERISH 2 (Adult Mentoring, Dragon Fly, ROBUSD, We can). Przeszkolił 5000 nauczycieli i innych profesjonalistów w zakresie radzenia sobie z niewłaściwymi zachowaniami uczniów (także we współpracy z instytucjami takimi jak: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Policja, wojewódzkie ośrodki doskonalenia nauczycieli). 

 

Reprezentant Polski z nominacji MNiSW w Międzynarodowym Komitecie zarządzającym akcją COST [European Cooperation in the field of Scientific and Technical Research] Action IS0801: Cyberbullying: coping with negative and enhancing positive uses of new technologies, in relationships in educational settings. – jest to konsorcjum naukowe zajmujące się przeciwdziałaniem cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży. Za pracę dydaktyczną nagrodzony przez Rektora UŁ (nagroda II stopnia, 2005) oraz nagrodą zespołową Światowej Organizacji Zdrowia za badania w zakresie promocji Zdrowia prowadzone w Instytucie Medycyny Pracy w Łodzi (2009).

 

 

 

 

Nauczyciele - uczniowie: dwa spojrzenia na

Spis treści:

 

Wstęp

 

Czym w ogóle jest dyscyplina w wychowaniu?

 

Różne spojrzenia na dyscyplinę

            Nurt aksjologiczny

            Nurt pragmatyczny

            Nurt socjologiczny (społeczny)

            Nurt dialogiczny

 

Nauczyciele i uczniowie – dwa spojrzenia na dyscyplinę

            Spojrzenie uczniów

            Spojrzenie nauczycieli

 

W stronę strategii i metod

            Model Czterech Kół Zębatych

 

Bibliografia

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło