Postpedagogika

Postpedagogika

Podtytuł: Od antypedagogiki do Amication
ISBN: 978-83-7308-466-7
20,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Zbiór tematów wokół koncepcji Amication zawiera 100 tekstów dotyczących teorii, praktyki, doświadczenia, dzieci, politycznej emancypacji dziecka, prawa wyborczego dla dzieci, szkoły, dorosłych, miłości własnej, partnerstwa, etyki, emocjonalności...

Wersja książki
Ilość

Zbiór tematów wokół koncepcji Amication zawiera 100 tekstów dotyczących teorii, praktyki, doświadczenia, dzieci, politycznej emancypacji dziecka, prawa wyborczego dla dzieci, szkoły, dorosłych, miłości własnej, partnerstwa, etyki, emocjonalności. Każde zagadnienie jest opatrzone odpowiednim nagłówkiem i łatwo je znaleźć dzięki przejrzystemu spisowi treści. Każda kwestia w prezentowanym zbiorze jest przedstawiona bardzo zwięźle, dzięki czemu można znaleźć informacje znacznie szybciej niż w obszerniejszych książkach. Książka może stanowić podręcznik dla wszystkich, którzy stykają się z problematyką amikatywną.

Wszystkich zainteresowanych publikacjami i działalnością Hubertusa von Schoenebecka zapraszamy na stronę internetową: http://www.amication.de oraz https://www.impulsoficyna.com.pl/

Tłumaczenie: Andrzej Murzyn

Od antypedagogiki do Amication
194 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-466-7

Hubertus von Schoenebeck

Schoenebeck Hubertus vondoktor filozofii; jeden z głównych propagatorów i współczesnych przedstawicieli antypedagogiki. Odbył intensywne studia w zakresie nauk prawnych, koncentrując się na recepcji myśli prawnej, prawie konstytucyjnym i historii prawa europejskiego. Po ukończeniu studiów pracował w szkole podstawowej jako nauczyciel, był wychowawcą klasy i pełnił funkcję męża zaufania. W latach 1976-1978 prowadził naukowy projekt badawczy nad możliwościami komunikacji pedagogicznej z dziećmi. W związku ze swoimi badaniami studiował także ruch praw dziecka w USA i konsultował swoją koncepcję postpedagogicznej komunikacji z Carlem Rogersem twórcą psychoterapii zorientowanej na klienta. Od 1976 do 1980 roku opierając się na doświadczeniach i rezultatach swoich badań rozwijał postmodernistyczną filozofię i etykę "Amication". W roku 1978 wspólnie z Jansem Ekkehardem Bonte stworzył koncepcję "Przyjaźni z dziećmi" po raz pierwszy w świecie łączącą postpedagogiczną teorię i praktykę. W 1980 roku podczas manifestacji pokoju w Munster proklamował "Niemiecki Manifest Dziecięcy" czyli spis praw dla młodych ludzi inspirowany ruchem praw dziecka. W 1985 roku stworzył trening samostanowienia formułę seminarium opartego na dynamice grupowej służącego rozwijaniu odpowiedzialności za samego siebie. Od 1978 roku pracuje jako oficjalny, publiczny propagator Stowarzyszenia "Przyjaźni z dziećmi" oraz idei "Amication" wyjaśniającej zasady samoakceptacji oraz życia wolnego od manipulacji wychowawczej; prowadzi wykłady i spotkania w środowiskach uniwersyteckich, szkołach i ośrodkach kształcenia w Niemczech i za granicą, a także prowadzi wiele seminariów poświęconych postpedagogicznej komunikacji. Jest autorem wielu książek i wydawnictw o tematyce postpedagogicznej. Źródło: Wikipedia.

 

• Książki przetłumaczone i wydane w Polsce:

»Antypedagogika w dialogu. Wprowadzenie w rozmyślania antypedagogiczne«, Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Studia Kulturowe i Edukacyjne, Toruń 1991

»Antypedagogika. Być i wspierać zamiast wychowywać«, Agencja Wydawnicza Jacek Santorski & Co., Warszawa 1994

»Kocham siebie takim, jakim jestem«, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1994

»Po tamtej stronie wychowania. Życie w wolności od psychicznej przemocy«, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków, wydanie I – 1998, wydanie II – 1999;

»Szkoła z ludzką twarzą. Wizja i rzeczywistość«, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2001

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Hubertus von Schoenebeck

ISBN druk

978-83-7308-466-7

ISBN e-book

978-83-7308-466-7

Objętość

190 stron

Wydanie

I, 2009

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona, fola matowa

Słowo wstępne

Wprowadzenie

 

I. Zagadnienia teoretyczne

 

1. Nadejście nowej ery

2. Początki filozofii Amication

3. Amication – pogląd na świat i jego interpretacja

4. Podstawy amikatywnej koncepcji życia

5. Pytania o Amication

6. Uwolnienie dorosłego

7. Zaproszenie do miłości własnej

8. Czy dzieci rzeczywiście muszą być wychowywane?

9. Obraz człowieka w kontekście równowartościowości

10. Ludzka strona samoodpowiedzialności

11. Samoodpowiedzialność od samego początku

12. Różnice psychologiczne

13. Samoodpowiedzialność i kompetencja

14. Odzyskanie mocy psychospołecznej

15. Żądanie a zaproszenie

16. Miłość i odpowiedzialność

17. Społeczny charakter człowieka

18. Pedagogiczny obraz człowieka

19. Utrata samoodpowiedzialności

20. Agresja psychiczna w wychowaniu

21. Amication i automatyzm pedagogiczny

22. Amication i myślący inaczej

 

II. W stronę praktyki i przeżywania

 

23. Realizm amikatywny

24. Różnica leży w świecie uczuć

25. Odzyskanie miłości własnej

26. Przezwyciężenie błędów

27. Opaczne rozumienie koncepcji Amication

28. Koncentracja na obcowaniu z człowiekiem

29. Pytania (bez) odpowiedzi

30. Amication i szczęście

31. Partnerstwo amikatywne

32. Nie czujmy się odpowiedzialni za dzieci

33. Konflikt: wymiar psychiczny

34. Konflikt: upór, władza i empatia

35. Przykład konfliktu: telewizja

36. Przykład konfliktu: ślizgawka

37. Oddziaływanie pozytywne

38. Środowisko pedagogiczne

39. Dzieci i granice

40. Granice dzieci

41. Kiedy ono jest niedbałe

42. Kiedy mam tego dość

43. Co robić, kiedy dzieci się kłócą?

44. Przyjazna neutralność wobec kłótni między dziećmi

45. Czerwona kartka

46. Kim jest teraz to dziecko?

47. Liza

48. Charlotte

49. Melanie

50. Jezioro Bagger

 

III. Szkoła

 

51. O szkole i prawach człowieka

52. Wolność duchowa dziecka

53. Impulsy dla szkoły przyszłości

54. W obliczu cierpienia dzieci w szkole

55. Schoolwatch

56. Rzeczywista władza rodzicow

57. Nauczyciel: rzeczywistość i wizja

 

IV. Płaszczyzna emocjonalna

 

58. Spotkanie z samym sobą

59. O moralizatorskiej emancypacji

60. Miłość bliźniego

61. Uczucia z dzieciństwa

62. Odczucie równowartościowości

63. Kocham siebie takim, jakim jestem

64. Co oznacza samoodpowiedzialność?

65. O przyjaznym obcowaniu z powinnością

66. Terroryzm z 12 września

67. Szkoła: przeszłość

68. Szkoła: przyszłość

69. Szkoła: teraźniejszość

70. Szkoła: ponieważ nie wiedzą, co czynią

71. Szkoła: 29 stycznia 2014 roku, godzina 10.03

72. Twoje cierpienie

73. Wieczne szczęście

74. Przemiana

75. Żądania

76. Skrzynia skarbów

77. List Toniego do kota

78. Przekraczanie

79. Aforyzmy figuratywne: Ja

80. Aforyzmy figuratywne: Ty

81. Aforyzmy figuratywne: Dzieci

 

V. O politycznej emancypacji dziecka

Niemiecki Manifest Dziecięcy

 

82. Nowe prawa

83. Niemiecki Manifest Dziecięcy

84. List otwarty

85. Początek

86. Rozwinięta argumentacja

Prawo wyborcze dla dzieci

87. Podstawowe stanowisko

88. Rozwój

89. Sytuacja

90. Wyzwanie

91. Zastrzeżenia

92. Przemyślenia -03 14:37:36

93. Uzasadnienie

94. Obowiązki

95. Wybieralność

96. Zaangażowanie

 

VI. Wokół grupy wsparcia

 

97. Grupa wsparcia

98. Instytuty – seminaria

99. Członek grupy wsparcia

100. GRAL

 

VII. Literatura amikatywna Hubertusa von Schoenebecka

 

Dzieci

Miłość własna

Tematyka ogólna

Fragment

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło