Koleżeńskie doradztwo, czyli o kulturze uczenia się od siebie nawzajem

Koleżeńskie doradztwo, czyli o kulturze uczenia się od siebie nawzajem. Doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli

ISBN: 978-83-7587-777-9
18,00 zł

Autorka książki, czyniąc punktem odniesienia doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli w zakresie koleżeńskiego doradztwa, stara się odpowiedzieć na pytanie, na czym polega istota wspomnianej koncepcji sytuowanej tradycyjnie wśród metod superwizji i coachingu. Tematyka książki koncentruje się na zagadnieniu warunków kształtowania nauczycielskiego profesjonalizmu. Nowe, rozszerzone modele...

Wersja książki
Ilość

Autorka książki, czyniąc punktem odniesienia doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli w zakresie koleżeńskiego doradztwa, stara się odpowiedzieć na pytanie, na czym polega istota wspomnianej koncepcji sytuowanej tradycyjnie wśród metod superwizji i coachingu.

Tematyka książki koncentruje się na zagadnieniu warunków kształtowania nauczycielskiego profesjonalizmu. Nowe, rozszerzone modele profesjonalizmu podkreślają znaczenie refleksji i krytycznej świadomości zawodowej w pracy pedagogów. Jedną z rozpowszechnionych w Niemczech metod umożliwiających podejmowanie refleksji nad własnym działaniem zawodowym jest koleżeńskie doradztwo.

Adresatami książki są nauczyciele i pedagodzy praktycy, ośrodki kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz badacze problemów pedeutologii.

200 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-777-9

Chmielewska-Długosz Agnieszka

Doktor nauk humanistycznych, obecnie pracownik Katedry Pedagogiki Ogólnej Uniwersytetu Szczecińskiego. Absolwentka Krakowskiej Szkoły Trenerów i Psychoterapeutów Gestalt; specjalizacja: Praca terapeutyczna z dziećmi i młodzieżą. Zaangażowana we współpracę polsko-niemiecką w obszarze Heilpädagogik, Zainteresowania badawcze: wspomaganie rozwoju zawodowego pedagogów i nauczycieli (koleżeńskie doradztwo, superwizja, coaching); psychopedagogika grupy.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Chmielewska-Długosz Agnieszka

ISBN druk

978-83-7308-966-2

ISBN e-book

978-83-7587-777-9

Objętość

236 stron

Wydanie

I, 2007

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

 

Nauczyciel jako osoba w d r o d z e

Specyfika zawodu nauczyciela

Refleksyjne modele nauczycielskiego profesjonalizmu

Stres zawodowy i syndrom wypalenia u pedagogów i nauczycieli

Sposoby i możliwości wspomagania nauczycieli w rozwoju profesjonalnym

 

Koncepcja koleżeńskiego doradztwa

Korzenie koleżeńskiego doradztwa

Ogólne założenia koncepcji koleżeńskiego doradztwa

Kollegiale Beratung- doradztwo czy poradnictwo?

Superwizja, coaching, koleżeńskie doradztwo-wyjaśnienia terminologiczne

Modele koleżeńskiego doradztwa

Psychoanalityczne inspiracje w koncepcji koleżeńskiego doradztwa H. Gudjonsa

Metoda zespołu odzwierciedlającego T. Andersena w koncepcji koleżeńskiego doradztwa

 

Strategia postępowania badawczego

Problematyka badawcza i jej teoretyczne zakorzenienie

Dobór metod zbierania i analizy danych

Dobór badanej próby

Charakterystyka badanej grupy

 

Koleżeńskie doradztwo w opiniach badanych pedagogów

Wyróżniki koleżeńskiego doradztwa

Cele koleżeńskiego doradztwa

Mechanizmy koleżeńskiego doradztwa

Roszczenia ważności - warunki koleżeńskiego doradztwa

 

Koleżeńskie doradztwo w akcji

Koleżeńskie doradztwo - czyli wspólne wzrastanie

Koleżeńskie doradztwo - czyli balansowanie między hierarchią a siecią

Koleżeńskie doradztwo - czyli zawiedzione nadzieje

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło