• Obniżka
Problemy doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce

Problemy doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce

ISBN: 978-83-7587-068-8
39,80 zł
25,00 zł Zniżka 14,80 zł

Problemy związane z systemem eduka­cyjnym wbrew pozorom dotyczą każ­dego. Całe społeczeństwo korzysta przecież z oświaty i sponsoruje ją po­datkami. W książce pod redakcją Henry­ką Moroza znajdziemy argumenty po­twierdzające tezę o konieczności usta­wicznego reformowania tej sfery życia publicznego...

Ilość

Wszyscy współautorzy są zwolennikami ustawicznej reformy systemu edukacyjnego w Polsce. Chcemy do tej idei zachęcić wszystkich polityków, władze oświatowe, wszystkich nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że przedstawione propozycje nie wyczerpują wszystkich możliwości doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce. Pragniemy przekonać wszystkich ludzi w Polsce, że im lepiej wykształcimy i wychowamy młode pokolenie, tym szybciej dorównamy przodującym krajom w rozwoju kultury i dobrobytu w Polsce. Nasza młodzież to nasz największy skarb, którego nie wolno zmarnować.

Książka powinna zainteresować przede wszystkim władze oświatowe, szkoły wszystkich typów, od przedszkola, przez szkołę podstawową, gimnazjum, liceum i szkoły wyższe, a także nauczycieli, pracowników naukowych, studentów oraz ich rodziców.

100 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Moroz Henryk Prof. zw. dr hab.

Henryk Moroz – rozpoczął pracę nauczycielską 1 stycznia 1945 roku, ukończywszy 7 klas szkoły podstawowej oraz 6-miesięczny Wstępny Kurs Pedagogiczny. Pracując zawodowo, dokształcał się w Rejonowej Komisji Kształcenia Nauczycieli Niekwalifikowanych. W 1951 roku uzyskał świadectwo dojrzałości, a w 1960 roku – tytuł magistra. W 1966 roku obronił pracę doktorską na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego i 1 października tego roku rozpoczął pracę na Uniwersytecie na stanowisku adiunkta. W 1972 roku otrzymał stopień doktora habilitowanego. Rok później minister szkolnictwa wyższego powołał go na stanowisko docenta na Uniwersytecie Jagiellońskim. W 1988 roku uzyskał tytuł profesora nadzwyczajnego, a w 1994 roku – profesora zwyczajnego.

Henryk Moroz jest utalentowanym nauczycielem i cenionym pracownikiem naukowym. Jest autorem ponad 100 publikacji (w tym 9 monograficznych) oraz redaktorem naukowym 8 prac zbiorowych. W trakcie pracy na wyższych uczelniach wypromował 1350 magistrantów, 250 dyplomantów i 11 doktorów. Potwierdzeniem jego zasług pedagogicznych są odznaczenia – dla wychowawcy i nauczyciela najcenniejsze: Order Uśmiechu (1974), Odznaka Przyjaciela Szkoły (1978), Medal Komisji Edukacji Narodowej (1982) oraz Złoty Krzyż Zasługi i Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. Nadal pracuje zawodowo na pełnym etacie profesora zwyczajnego w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP w Warszawie na Wydziale Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Moroz Henryk

ISBN druk

978-83-7587-068-8

ISBN e-book

 

Objętość

314 stron

Wydanie

I, 2008

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Część pierwsza

Rekonstrukcja systemu edukacyjnego w Polsce

Zbigniew Kwieciński

O reformie oświaty: co wyrównywać, co różnicować, czego najbardziej potrzeba.

Głos w dyskusji

Kazimierz Denek

Ustawiczność reformowania edukacji

Wojciech Kojs

Zagrożenia i szansę systemów edukacji

Janusz Gnitecki

Efektywność reform oświatowych w okresie przełomu formacyjnego

Józef Kuźma

O szkołę naukową, humanistyczną, otwartą na świat przyrody i społeczeństwo

Jan Łysek

Priorytety modernizacji systemów edukacyjnych w Europie

Część druga

Wybrane dziedziny zmian edukacyjnych

Kazimierz M. Czarnecki

Teoretyczne i realistyczne podstawy zarządzania oświatą.

Zarys problemu

Piotr Kowolik

Co dalej, polska edukacjo?

Kim powinien być nauczyciel przyszłości?

Wyznaczanie nowych priorytetów

Bolesław Niemierko

Perspektywy postępu w diagnostyce edukacyjnej i egzaminowaniu

Ewa Szadzińska

Modernizacja procesu kształcenia w obszarze wykorzystania wiedzy w praktyce

Eugeniusz Kameduła

Nowa jakość kształcenia i wychowania po reformie systemu oświatowego

Część trzecia

Reforma kształcenia nauczycieli i uczniów

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola.

Także o tym, co zniszczyły decyzje polityczne lat dziewięćdziesiątych

z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce

Gabriela Paprotna

Wybrane problemy przygotowania i startu zawodowego nauczyciela przedszkola

Henryk Moroz

Reforma edukacji nauczycieli

Helena Siwek

Wielopoziomowe kształtowanie pojęć matematycznych w ujęciu metody czynnościowej

Alojzy Suchanek

Czynniki warunkujące rolę muzyki w edukacji szkolnej

Eugeniusz Piotrowski

Uczeń zdolny w świetle polskiej reformy edukacji

Informacje o autorach

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło