Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

ISBN: 978-83-7308-770-5
25,00 zł

Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wysoce refleksyjnego podejścia do możliwości ich integracji, sposobu jej organizowania, określania zakresu udzielanej w niej specjalnej pomocy pedagogicznej...

Wersja książki
Ilość

Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wysoce refleksyjnego podejścia do możliwości ich integracji, sposobu jej organizowania, określania zakresu udzielanej w niej specjalnej pomocy pedagogicznej, a także do zakresu kompetencji nauczycieli ją realizujących oraz jakości ich wzajemnych relacji z rodzicami i uczniami – zarówno pełnosprawnymi, jak i niepełnosprawnymi.

Niestety, aktualnie ową edukację sprowadza się najczęściej do jednej formy – klasy integracyjnej bądź inkluzywnej (nauczanie włączające) – co przy dużej różnorodności potrzeb uczniów z niepełnosprawnością stwarza wiele problemów wszystkim zaangażowanym w nią podmiotom. Jednak w sposób szczególny doświadczają ich dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną, które z powodu braku szans w rywalizacji z pełnosprawnymi rówieśnikami uzyskują znacznie gorsze wyniki w nauce i egzystują na marginesie społeczności klasy czy grupy.

Wskazuje to na potrzebę elastycznego podejścia do integracji w edukacji uwzględniającego bogatą ofertę zróżnicowanych w jej stopniu form, których zmiana byłaby możliwa i zawsze adekwatna do potrzeb i możliwości dziecka niepełnosprawnego. Książka, wskazując trudne problemy i zagrożenia związane z aktualną realizacją edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, zainspiruje wszystkie uczestniczące w niej podmioty do jej refleksyjnego monitorowania i kreowania wspierających ją działań.

200 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-770-5

Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Specjalizuje się w logopedii i pedagogice specjalnej. Rozprawa doktorska obejmowała tematykę znaczenia samooceny w integracji społecznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Pracuje w Zakładzie Resocjalizacji i Psychologii Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim.

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=86985&lang=pl

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława

ISBN druk

978-83-7308-770-5

ISBN e-book

978-83-7308-770-5

Objętość

292 stron

Wydanie

II, 2009

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Andrzej Twardowski

Dylematy integracyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością

Aleksandra Maciarz

Dylematy edukacji specjalnej w klasach integracyjnych

Teresa Żółkowska

Wybrane koncepcje edukacji integracyjnej

Iwona Chrzanowska

Czy szkoła ogólnodostępna jest dostępna? Perspektywy powodzenia działań normalizacyjnych w edukacji uczniów upośledzonych umysłowo

Monika Gołubiew, Amadeusz Krause

Szkolnictwo specjalne - krajobraz po reformie

Elżbieta M. Minczakiewicz

W poszukiwaniu podstaw integracji

Marzenna Zaorska

Wyznaczniki skuteczności edukacji. integracyjnej dzieci z zaburzeniami złożonymi

Grit Wachtel

Zur aktuellen Diskussion um die Beschulung von Kindern und Jugendlichen mit kognitiven Beeinträchtigungen in der BRD

Danuta Kopeć

Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji

Aleksandra Zawiślak

Nauczycielskie opinie o procesie integracji edukacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Małgorzata Karwowska

Problemy edukacji integracyjnej w opinii kadry pedagogicznej

Grażyna Kwaśniewska

Integracja - odkrywanie pojęcia

Zenon Gajdzica

Szkic do badań nad efektywnością kształcenia integracyjnego

Zdzisława Janiszewska- Nieścioruk

Perspektywy i zagrożenia społecznej integracji osób z niepełnosprawnością

Bernadeta Szczupał

Program PACE jako przykład skuteczności edukacji integracyjnej młodzieży z obniżoną sprawnością intelektualną

Ewelina Jutrzyna

Prointegracyjna terapia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z rodzin alkoholowych prowadzona poprzez działania twórcze Katarzyna Parys Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych - przegląd materiałów pokonferencyjnych Anna Zamkowska Osoba niepełnosprawna w systemie edukacji na przykładzie Republiki Irlandii

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło