• Obniżka
W trosce o wychowanie w szkole

W trosce o wychowanie w szkole

ISBN: 978-83-7308-830-6
39,80 zł
25,00 zł Zniżka 14,80 zł

Wychowanie w polskich szkołach pozostawia wiele do życzenia. Nawet nauczyciele z wykształceniem wyższym nie radzą sobie z nim najlepiej. Jedną z przyczyn jest brak należytego przygotowania nauczycieli do wykonywania zawodu, a zwłaszcza niemożność wykazania się przez nich rzetelną wiedzą o wychowaniu. Nawet, gdy ją posiadają, nie są skłonni do jej weryfikowania. Towarzyszy temu zazwyczaj poczucie bezradności w rozwiązywaniu trudności wychowawczych...

Wersja książki
Ilość

Wychowanie w polskich szkołach pozostawia wiele do życzenia. Nawet nauczyciele z wykształceniem wyższym nie radzą sobie z nim najlepiej. Jedną z przyczyn jest brak należytego przygotowania nauczycieli do wykonywania zawodu, a zwłaszcza niemożność wykazania się przez nich rzetelną wiedzą o wychowaniu. Nawet, gdy ją posiadają, nie są skłonni do jej weryfikowania. Towarzyszy temu zazwyczaj poczucie bezradności w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.

Książka ma dopomóc nauczycielom zapoznać się z pewnym minimum wiedzy o wychowaniu, niezbędnej dla usprawnienia pracy wychowawczej z uczniami. Treści książki mogą dopomóc w rozumieniu tego, jak wielkie znaczenie dla usprawnienia wychowania mogą mieć m.in. kształtowanie przez nauczycieli postaw społeczno-moralnych uczniów, przyswajanie uczniom wartości nadających głębszy sens życiu, podmiotowe traktowanie uczniów, przypominanie o spoczywających na nich obowiązkach, możliwie częste prowadzenie rozmów z uczniami, współpraca nauczycieli z rodzicami, nieustanna kontrola nad własnym postępowaniem pedagogicznym, unikanie wpadania w bezduszną rutynę zawodową.

Adresatami książki są czynni zawodowo nauczyciele oraz studenci kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz psychologii. Podręcznik może być przydatny także dla wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, jak i pracowników naukowo-dydaktycznych zainteresowanych problemami wychowania.

150 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa twarda

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-830-6

Łobocki Mieczysław

Łobocki Mieczysławprof. dr hab. Mieczysław Łobocki – zatrudniony w Instytucie Pedagogiki UMCS w Lublinie. Obszarem zainteresowań autora są: modernizacja metod pracy wychowawczej w szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, problemy nieprzystosowania społecznego uczniów, oraz metodologia badań pedagogicznych. Należy do komitetu redakcyjnego czasopisma pedagogicznego „Chowanna”.

Wybrane publikacje:

Godziny wychowawcze w szkole podstawowej. Organizacja współżycia i współdziałania uczniów, PZWS, Warszawa 1970, wyd. 2 poprawione i poszerzone, PZWS, Warszawa 1973

Współudział uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym, WSiP, Warszawa 1975

Metody badań pedagogicznych, PWN, Warszawa 1978; wyd. 2 -1982, wyd. 3- 1984

Wychowanie w klasie szkolnej. Z zagadnień dynamiki grupowej, WSiP, Warszawa 1974, wyd. 2 zmienione- 1985

Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania, Nasza Księgarnia, Warszawa 1985

Poradnik wychowawcy klasy, WSiP, Warszawa 1985

Trudności wychowawcze w szkole. Zapobieganie i przeciwdziałanie, WSiP, Warszawa 1989

W poszukiwaniu skutecznych form wychowania, WSiP, Warszawa 1990

Psychospołeczne problemy funkcjonowania drużyny harcerskiej, Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1990

ABC wychowania dla nauczycieli i wychowawców, WSiP, Warszawa 1992; wyd. 2, UMCS, Lublin 1999,

Organizowanie pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą, Wyd. UMCS, Lublin 1994

Altruizm a wychowanie, Wyd. UMCS, Lublin 1998

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1999

Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000

http://www.edukacja.torun.pl/baza/ll.html

 

POLECAMY:

1. Metody i techniki badań pedagogicznych

2. Teoria wychowania w zarysie

3. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

4. W trosce o wychowanie w szkole

5. Wychowanie moralne w zarysie

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Łobocki Mieczysław

ISBN druk

978-83-7308-830-6

ISBN e-book

978-83-7308-830-6

Objętość

310 stron

Wydanie

II, 2009

Format

B5 (160x235)

Oprawatwarda, szyta

Wstęp

Rozdział pierwszy

Wychowanie z inspiracji filozofii, pedagogiki i psychologii

Wprowadzenie

Wychowanie z inspiracji filozofii personalistycznej

Wychowanie z inspiracji dociekań pedagogicznych

Wychowanie z inspiracji psychologii humanistycznej

Rozdział drugi

Wartości w procesie wychowania

Rozumienie wartości

Klasyfikacja wartości

Prezentacja niektórych wartości uniwersalnych

Rola wychowania do wartości w życiu uczniów

Warunki skutecznego wychowania do wartości w szkole

Rozdział trzeci

Wychowanie moralne w centrum uwagi nauczycieli

Rozumienie i potrzeba wychowania moralnego

Wychowanie moralne uświęcone przez tradycję

Klasyfikacja wartości swoistą odmianą wychowania moralnego

Wychowanie moralne według J. Piageta i L. Kohlberga

Autorytet w wychowaniu moralnym

Wychowanie seksualne a wychowanie moralne

Rozdział czwarty

Prowadzenie rozmowy nauczycieli z uczniami

Co rozumie się przez rozmowę?

Rola rozmowy nauczycieli i uczniów w wychowaniu

Rodzaje rozmów nauczycieli z uczniami

Wymagania stawiane nauczycielom w rozmowie z uczniami

Przeszkody w prowadzeniu rozmowy z uczniami

Rozdział piąty

Współpraca nauczycieli i rodziców w wychowaniu uczniów

Czym jest współpraca nauczycieli i rodziców?

Wychowawcze znaczenie współpracy nauczycieli i rodziców

Formy współpracy nauczycieli i rodziców

Warunki skutecznej współpracy nauczycieli i rodziców

Przeszkody napotykane we współpracy nauczycieli i rodziców

Rozdział szósty

Badania w działaniu na usługach nauczycieli

Ogólna charakterystyka badań w działaniu

Cykliczny przebieg badań w działaniu

Próba konkretyzacji badań w działaniu

Warunki skuteczności badań w działaniu

Uwagi końcowe

Rozdział siódmy

Informacje zwrotne w pracy dydaktyczno-wychowawczej

Określenie i źródła informacji zwrotnych

Rodzaje informacji zwrotnych i ich znaczenie badawcze

Warunki poprawnego przekazu i odbioru informacji zwrotnych

Niekategoryzowane sposoby gromadzenia informacji zwrotnych

Kategoryzowane sposoby gromadzenia informacji zwrotnych

Rozdział ósmy

O samodoskonaleniu nauczycieli

Czym jest samodoskonalenie nauczycieli

Potrzeba samodoskonalenia nauczycieli

Sposoby samodoskonalenia nauczycieli

Warunki skutecznego samodoskonalenia nauczycieli

Samodoskonalenie w pedagogicznym kształceniu nauczycieli

Zakończenie

Bibliografia

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło