Psychologia wpływu mediów

Psychologia wpływu mediów

Podtytuł: Wybrane teorie, metody, badania
ISBN: 978-83-7308-652-4
20,00 zł

Książka odpowiada na rosnące zainteresowanie problematyką mediów masowych, zwłaszcza skutkami i mechanizmami ich działania. W publikacji zaprezentowano dziesięć różnych zagadnień, skoncentrowanych wokół trzech głównych problemów: mechanizmów wpływu, specyfiki działania telewizji oraz skutków wpływu mediów na wybrane dziedziny aktywności młodych użytkowników...

Wersja książki
Ilość

Książka dostępna w wersji elektronicznej - e-book

Książka odpowiada na rosnące zainteresowanie problematyką mediów masowych, zwłaszcza skutkami i mechanizmami ich działania.

W publikacji zaprezentowano dziesięć różnych zagadnień, skoncentrowanych wokół trzech głównych problemów: mechanizmów wpływu, specyfiki działania telewizji oraz skutków wpływu mediów na wybrane dziedziny aktywności młodych użytkowników. Książka została pomyślana jako pomoc dla początkujących badaczy użytkowników mediów, którzy przygotowują prace magisterskie czy doktorskie. Dzięki niej młodzi badacze i studenci szybko mogą się zorientować w głównych trendach i przedstawionych obszarach badań oraz w sposobach prowadzenia badań.

Z opracowania mogą skorzystać także nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia z edukacji medialnej, osoby zarządzające mediami oraz dziennikarze, których książka może zachęcić do refleksji na temat procesów psychologicznych czy społecznych, które sami inicjują poprzez tworzone programy, audycje, teksty. Każdy, kto chce lepiej zrozumieć media, może w publikacji znaleźć coś dla siebie.

Wybrane teorie, metody, badania
200 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-652-4

Kubicka Dorota

Kubicka Dorota Doktor habilitowany; pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi badania rozwoju umysłowego dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem jego twórczych aspektów.

Interesuje się zagadnieniami edukacji rozumianej jako wspomaganie rozwoju człowieka zarówno w kontekście rodzinnym, jak i w szerszym kontekście kulturowym, kształtowanym obecnie przede wszystkim przez przekazy medialne. Prowadzi zajęcia dotyczące wymienionych dziedzin oraz publikuje prace popularnonaukowe na ten temat.



Kołodziejczyk Anna

Kołodziejczyk Anna Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się funkcjonowaniem dzieci i młodzieży we współczesnym świecie kultury i ekonomii. Prowadzi badania na temat rozumienia przekazu audiowizualnego przez dzieci. Napisała książkę o umiejętności oceny fikcyjności i realizmu różnych gatunków telewizyjnych pt. "Dziecięca koncepcja fikcji, czyli co jest na niby w telewizji" (2003).

Prowadzi zajęcia dydaktyczne dotyczące psychologicznych problemów, wynikających z kontaktów jednostki z mediami.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Kubicka Dorota, Kołodziejczyk Anna

ISBN druk

978-83-7308-652-4

ISBN e-book

978-83-7308-652-4

Objętość

200 stron

Wydanie

I, 2007

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Przedmowa

 

Część pierwsza. Mechanizmy działania mediów

 

Trzy spojrzenia na media masowe

Podejście użytkowania i korzyści w badaniu skutków oddziaływania mediów

Społeczno-poznawcza teoria komunikacji masowej Alberta Bandury

Modele procesów perswazji w komunikacji masowej

Teoria kultywacji w badaniu skutków oglądania telewizji

 

Część druga. Badania nad telewizją

 

Nadawanie i odbiór przekazów audiowizualnych

Badania nad wpływem telewizji na dzieci, młodzież i dorosłych

 

Część trzecia. Efekty działania mediów w wybranych dziedzinach

 

Wpływ oglądania telewizji na rozwój umysłowy i osiągnięcia szkolne młodych widzów

Telewizja a twórcza wyobraźnia dziecka

Seksualność w mediach i jej wpływ na intymne życie młodzieży

 

 

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło