Rymowanki - utrwalanki

Rymowanki - utrwalanki. Materiały do ćwiczeń logopedycznych

ISBN: 978-83-8095-026-9
18,00 zł

Materiał ten służy do utrwalania poznanych głosek, po uprzednim wyćwiczeniu ich w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach. Zawiera rymowanki dotyczące głosek...

Wersja książki
Ilość

Materiał ten służy do utrwalania poznanych głosek, po uprzednim wyćwiczeniu ich w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach. Zawiera rymowanki dotyczące głosek: sz, ż, cz, dż, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, r, l, k ,ki , g , gi, t , d, p , pi, b, bi, w, wi, f, fi, ł, h. Można również ćwiczyć różnicowanie głosek: sz - s, ż - z, cz - c, dż - dz, r - l, k - t, g - d, w - ł.

Do każdego wierszyka dołączony jest tematycznym rysunek. Materiał polecany jest rodzicom dzieci z dyslalią, nauczycielom przedszkoli i nauczania zintegrowanego, logopedom, a także rodzicom dzieci, u których rozwój mowy nie został jeszcze zakończony.

300 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
Epub, Mobi, PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-026-9

Krupa Dorota

Krupa Dorota logopeda. Od 10 lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Radomiu. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, bowiem wcześniej przez 18 lat była nauczycielką nauczania początkowego.

Ma męża i dwóch synów: Błażeja i Kajetana. Lubi czytać książki, oglądać dobre filmy, śpiewać, zwiedzać piękne miejsca w Polsce. Ćwiczy jogę. Marzy, aby polecieć lotnią.

Jest autorką książki "Rymowanki-utrwalanki. Materiały do ćwiczeń logopedycznych" oraz współautorką scenariuszy do zajęć logopedycznych pt. "Zabawy logopedyczne na cztery pory roku".

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Krupa Dorota

ISBN druk

978-83-8095-026-9

ISBN e-book

978-83-8095-706-0 

Objętość

54 stron

Wydanie

IV, 2016

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona, fola matowa
  • Szara myszka (sz)
  • Czary mary (cz)
  • Hobby (sz, ż, cz, dż)
  • Żaba i żuk (ż)
  • Dżokej (dż)
  • SMS (s)
  • Placek Jacka (c)
  • Janek Grubasek (dz)
  • Psotny Zenek (z)
  • Cyrk (s, z ,c, dz )
  • Co kto lubi? (ś)
  • Ciuciubabka (ć)
  • Ślimak i zięba (ś,ź,ć,dź)
  • Nad jeziorem (ź)
  • Urodziny Władzia (dź)
  • Prośba (ś)
  • Szałas (sz-s)
  • Koza i żmija (ż, z)
  • Wilk i owce (cz, c)
  • Dwaj dżokeje (dż, dz)
  • Trąbka Piotra (R po spółgłoskach)
  • Ogródek Krystyny
  • Koncert nad jeziorem (R w izolacji)
  • Co się dzieje? (pr, wr, zr, sr, br, kr, mr, źr)
  • Zabawy dzieci (r, l)
  • Jesienna bajka (j)
  • Kolacja (l, j)
  • Ulubione prace (l)
  • U kaczki (k)
  • Kieszeń Majki (ki)
  • Gęś i ptaki (g)
  • Ogień (gi)
  • Prezent (t)
  • Kurtka taty (k, t)
  • Michał na łące (ł)
  • Duduś (d)
  • Dog i buldog (g, d)
  • Bałwan (w, ł)
  • Lew i wrona (w)
  • Wichura (wi)
  • Chomik (h)
  • Foka (f)
  • Psotny Filipek (fi)
  • Spacer w parku (p)
  • Czynności (pi)
  • Bal (b)
  • Bilet (bi)

Dzieci uwielbiają wierszyki i rymowanki. Są melodyjne, mają ciekawych bohaterów, nie są długie i łatwo się je przyswaja. Jednak to nie jedyne zalety wierszy.

Dlaczego warto uczyć dzieci wierszy?

Dzięki wierszom łatwiej zwrócić uwagę dziecka na rytm mowy. Na tempo, melodię i akcent. Wierszami można się dowolnie bawić. Można je recytować, ułożyć do nich melodię i zaśpiewać, wyklaskiwać lub wystukiwać rytm. Jest przy tym mnóstwo zabawy, a wiersze, dzięki rymom bardzo szybko wpadają w ucho i zapadają w pamięć.

Rymowanie pomaga kształtować poczucie rytmu, wspomaga świadomość fonologiczną, dzięki czemu dziecko skupia się również na brzmieniu słowa, nie tylko na znaczeniu. Z czasem zaczyna bawić się słowami i podejmuje próby samodzielnego tworzenia rymów.

Rymowanki-utrwalanki autorstwa Doroty Krupy to zbiór krótkich wierszyków przepełnionych konkretnymi głoskami. Książka ma 54 strony i zawiera materiał dotyczący głosek: sz, ż, cz, dż, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, r, l, k ,ki, g, gi, t, d, p , pi, b, bi, w, wi, f, fi, ł, h. Można z nią również ćwiczyć różnicowanie głosek: sz – s, ż – z, cz – c, dż – dz, r – l, k – t, g – d oraz w – ł.

Wierszyki są śmieszne, niezbyt długie i co najważniejsze – do każdego dołączony jest obrazek, który dziecko może pokolorować.

Myślę, że każdy logopeda korzysta z pomocy rymowanek podczas zajęć logopedycznych. Dzięki nim możemy w łatwy i przyjemny sposób „przemycić” bardzo dużo słów zawierających interesującą nas głoskę.

Szczegółowy opis książki wraz z fragmentami możecie znaleźć na stronie Oficyny Wydawniczej Impuls.

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło