• Obniżka
Młodzież licealna wobec wartości, samotności i pasji

Młodzież licealna wobec wartości, samotności i pasji

ISBN: 978-83-7850-195-4
26,00 zł
18,00 zł Zniżka 8,00 zł

Rozdział czwarty obejmuje prezentację materiału empirycznego zgromadzonego na podstawie przeprowadzanych wywiadów.

Wersja książki
Ilość

Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. (…) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (…) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia.

[…] Przedmiot badań stanowiły zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje.

500 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-195-4

Kleszcz Magdalena

Łączyk Małgorzata

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Kleszcz Magdalena, Łączyk Małgorzata

ISBN druk

978-83-7850-760-4

ISBN e-book

978-83-7850-195-4

Objętość

128 stron

Wydanie

III, 2014

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk) 

Magdalena Kleszcz
Rozdział I. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości 

Problematyka wartości w naukach społecznych  
Funkcjonowanie pojęcia wartości w ujęciu filozoficznym      
Pojęcie wartości w socjologii    
Psychologiczne rozumienie wartości      
Pedagogika wobec wartości    
Wartościowanie jako proces  
Postawy młodzieży wobec wartości na tle współczesnych badań   
Dorastanie a kryzys w wartościowaniu   

Małgorzata Łączyk
Rozdział II. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym 

O fenomenie samotności w filozofii       
Psychologia i pedagogika o samotności i osamotnieniu na tle osobowościowym i socjokulturowym    
Rodzaje samotności jako przyczynek ustalenia wykładnirozumienia jej istoty 
Rodzaje i typy samotności    
Samotność jako konsekwencja deficytu w sferze potrzeb  
Koincydencja samotności z twórczością jako naczelną kategorią wartościowego życia 

Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział III. Metodologia badań własnych 

Założenia teoretyczne i metodologiczne badań    
Przedmiot i cele badań naukowych       
Problemy badawcze  
Metoda i technika prowadzenia badań 
Opis narzędzi badawczych wykorzystanych w badaniach własnych  
Polska adaptacja Value Survey Miltona Rokeacha autorstwa Piotra Brzozowskiego    
Kwestionariusz do Badania Kryzysu w Wartościowaniu autorstwa Piotra Olesia    
Procedura badań i charakterystyka badanych 

Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział IV. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży
na podstawie analizy wypowiedzi badanych

Licealiści w recepcji własnej – prezentacja samoopisu badanych 
Wartości deklarowane przez licealistów podczas wywiadów   
Zróżnicowanie preferencji wartości wśród badanych na podstawie skali Miltona Rokeacha 
Kryzys w wartościowaniu na podstawie Kwestionariusza do Badania Kryzysu w Wartościowaniu Piotra Olesia  
Pasje badanej młodzieży    
Pasje młodzieży jako wartość i wykładnia wartości 
Obecność innych i ich znaczenie   
Samotność jako element doświadczenia życiowego badanych  

Podsumowanie i wnioski końcowe (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk) 

Bibliografia  

Aneks    

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło