Muzyka w przedszkolu

Muzyka w przedszkolu

Podtytuł: Metodyka
ISBN: 978-83-7850-354-5
15,00 zł

Książka ukazuje problematykę wychowania muzycznego w przedszkolu od strony praktyki, poprzez przedstawienie rozmaitych propozycji wprowadzania dziecka w świat muzyki i uczynienia go zdolnym do odczuwania jej piękna...

Wersja książki
Ilość

Książka ukazuje problematykę wychowania muzycznego w przedszkolu od strony praktyki, poprzez przedstawienie rozmaitych propozycji wprowadzania dziecka w świat muzyki i uczynienia go zdolnym do odczuwania jej piękna. Omówione są różne aspekty aktywności dzieci w ujęciu metodycznym, jak: ekspresja ruchu, śpiewanie piosenek, słuchanie i tworzenie muzyki. Szczególną troskę wykazuje Autorka omawiając zagadnienia rozwijania twórczej inwencji dzieci oraz integracji muzyki z plastyką i poezją, włączając prace plastyczne dzieci. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i studentów kierunków pedagogicznych.

Metodyka
300 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-354-5

Podolska Beatrix

muzykolog, pedagog.

Ukończyła muzykologię na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz uzyskała III stopień specjalizacji zawodowej w zakresie nauczania muzyki.

Poświęciła się edukacji muzycznej dzieci i kształceniu pedagogów (praca w PSM, WSP, UJ, SWP i SN w Krakowie). Szczególną jej troską było budzenie w dzieciach i studentach zainteresowania muzyką oraz dostarczania im radości z twórczych działań artystycznych. Prowadziła liczne kursy pedagogiczne w Polsce, Argentynie, Urugwaju oraz warsztaty na kongresach ISME, m.in. w Austrii, Kanadzie i w Warszawie.

Jest autorką książek metodycznych dla studentów i nauczycieli przedszkoli.

Została odznaczona nagrodą Ministerstwa Oświaty i Wychowania za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktyczne i wychowawczej, Złotym Krzyżem Zasługi, Złotą Odznaką ISME, Krzyżem Kawalerskim OOP, Medalem KEN.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Podolska Beatrix

ISBN druk

978-83-7308-946-4

ISBN e-book

978-83-7850-354-5

Objętość

122 stron

Wydanie

I, 2008

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

WPROWADZENIE


O sztuce wychowania przez muzykę
Korzyści z uprawiania muzyki
O uzdolnieniach muzycznych
Niezwykła rola rytmu w rozwoju dziecka
Szukać muzyki w otaczającej nas przyrodzie
Dziecko jako istota naśladująca
Fazy rozwoju dziecka
Uprawianie muzyki zgodnie z fazami rozwojowymi
Dojrzałość do szkoły
Dziecko i otoczenie
Słuch, ruch i mowa
Rozwijanie fantazji dziecięcej w zabawach i twórczości artystycznej
Pierwsze kontakty z muzyką w domu i w przedszkolu
Atmosfera, odprężenie, odpoczynek
Przygotowanie nauczycielki do zajęć
Dzieci najmłodsze - żłobek
Pierwsze dni w przedszkolu
Pozornie błahe reakcje
Marsz
Początek i zakończenie zajęć
Pierwsze reakcje na rytm
Zastosowanie pianina w czasie zajęć
Świat nowych przeżyć - tematyką zajęć
Rozwijanie umiejętności nauczycielki
Zadania umuzykalnienia w przedszkolu
Czego należy unikać podczas zajęć umuzykalniających 


FORMY EKSPRESJI MUZYCZNEJ W PRZEDSZKOLU
Ruch z muzyką
Zabawy ze śpiewem
Zabawy ilustracyjne
Zabawy inscenizowane
Zabawy rytmiczne ze śpiewem
Zabawy taneczne
Opowieści ruchowe
Zabawy i ćwiczenia rytmiczne przy akompaniamencie instrumentów
Ćwiczenia i zabawy rytmiczne
Tańce
Śpiew dzieci
Pierwsze piosenki
Akompaniament do piosenek
Dobór piosenek
Sposoby śpiewania piosenek
Czy melodię śpiewać z tekstem czy oddzielnie?
Nieprawidłowości w śpiewie
Ćwiczenia emisyjne
Chórek
Gra na instrumentach
Grające zabawki - odkrywanie dźwięku
Zapoznanie z instrumentem
Gra zespołowa
Sposoby gry na instrumentach
Zastosowanie dzwonków
Akompaniament instrumentów perkusyjnych do piosenek
Dyrygent i bajki
Słuchanie muzyki
Ćwiczenia słuchowe
Ćwiczenie pamięci muzycznej
Słuchanie bierne i czynne
Formy słuchania muzyki w przedszkolu
Tworzenie muzyki
Radość z zabawy i tworzenia
Początki improwizacji 
Improwizacje dzieci w wieku przedszkolnym
Improwizacje rytmiczne
Improwizacje śpiewane
Improwizacje grane na dzwonkach
Ekspresja ruchu
Śpiewające kąciki
Teatrzyk
Zabawy w ogrodzie
Jak przygotować dzieci do improwizacji
Rola nauczycielki w rozwijaniu możliwości twórczych dzieci


Z ZAGADNIEŃ INTEGRACJI
Integracja w Programie wychowania w przedszkolu
Łączenie muzyki z innymi dziedzinami sztuki (malarstwem, poezją, literaturą)
Łączenie muzyki z plastyką
Przykłady i omówienie prac plastycznych
Łączenie muzyki z poezją i literaturą


ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło