Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu

Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu

ISBN: 978-83-7308-782-8
18,00 zł

W opracowaniu przedstawiono analizę wskaźników ryzyka specyficznych rozwojowych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, z odwołaniem się do wzajemnych zależności między dysleksją a jej implikacjami widocznymi w edukacji matematycznej...

Wersja książki
Ilość

W opracowaniu przedstawiono analizę wskaźników ryzyka specyficznych rozwojowych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, z odwołaniem się do wzajemnych zależności między dysleksją a jej implikacjami widocznymi w edukacji matematycznej. Ponadto zaprezentowano wyniki badań poziomu rozwoju umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich, z których wynika, że jest on zróżnicowany i zależy od ocenianego aspektu umiejętności. Badanie wybranych funkcji poznawczych, takich jak percepcja wzrokowo-przestrzenna i umiejętności językowe oraz uwaga wykazały obniżony ich poziom w przypadku badanych grup dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.

Badania należy traktować jako wstęp do dalszych, pogłębionych poszukiwań, prowadzących do rzetelnej i trafnej diagnozy psychologicznej dzieci z problemami w liczeniu, ujawnianymi we wczesnej edukacji szkolnej.

Publikacja została opracowana z myślą o szerokim kręgu odbiorców. Jest skierowana do nauczycieli, zarówno kształcenia zintegrowanego, jak i matematyki, mających codzienny kontakt z dziećmi z trudnościami arytmetycznymi. Zaciekawi również pedagogów szkolnych, psychologów-praktyków, studentów psychologii, pedagogiki i kierunków nauczycielskich. Może być wykorzystana w całości lub fragmentach na zajęciach z zakresu diagnostyki i terapii pedagogicznej oraz na studiach podyplomowych z tej dziedziny. Zainteresować może również rodziców tych dzieci, dla których matematyka nie jest ukochanym przedmiotem w szkole i pomoże im zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.

500 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-782-8

Oszwa Urszula

jest adiunktem w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii Instytutu Psychologii UMCS w Lublinie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki zaburzeń rozwoju i uszkodzeń układu nerwowego. Jej praca doktorska dotyczyła sprawności językowej w zakresie posługiwania się konstrukcjami przyimkowymi u dzieci z dysleksja rozwojowa. Dr U. Oszwa jest autorka trzech monografii z zakresu psychologii klinicznej dziecka oraz zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych. Zredagowała dwie prace zbiorowe. Przygotowała rozprawę habilitacyjną na temat procesów operowania liczbami u dzieci z trudnościami w matematyce.

Współpracuje naukowo z ośrodkami akademickimi w Wielkiej Brytanii – The Institute of Cognitive Neurosciences, University College London oraz Faculty of Education, Cambridge University. Po uzyskaniu kwalifikacji terapeuty w Wielkiej Brytanii pracowała w Addenbrooke’s Hospital, Cambridge, UK na oddziale neurorehabilitacji, zdobywając doświadczenie w praktyce klinicznej.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Oszwa Urszula

ISBN druk

978-83-7308-782-8

ISBN e-book

978-83-7308-782-8

Objętość

116 stron

Wydanie

II, 2011

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Zamiast wstępu, czyli o gotowości szkolnej do uczenia się matematyki

(Urszula Oszwa)

Rozdział 1

Zakres i aspekty umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich - przegląd aspektów rozumowania

(Justyna Kłysewicz)

Rozdział 2

Analiza wskaźników ryzyka rozwojowych trudności arytmetycznych

(Urszula Oszwa)

Rozdział 3

Funkcje wzrokowo-przestrzenne a trudności w liczeniu u dzieci

(Bożena Malinowska, Urszula Oszwa)

Rozdział 4

Poziom funkcji językowych dzieci z trudnościami arytmetycznymi

(Małgorzata Piekarczyk, Urszula Oszwa)

Rozdział 5

Trwałość uwagi a trudności w uczeniu się matematyki

(Grażyna Kośmiej)

Zamiast zakończenia, czyli o praktycznych implikacj

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło