• Obniżka
Dzieci z zaburzeniami łączonymi

Dzieci z zaburzeniami łączonymi

Podtytuł: Trudne ścieżki rozwoju
ISBN: 978-83-8095-055-9
48,00 zł
35,00 zł Oszczędzasz: 13,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 35,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.

Wersja książki
Ilość

Książka dostępna wyłącznie w wersji elektronicznej e-book

Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.

Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno – pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi.

Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.

Trudne ścieżki rozwoju
290 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-055-9

Winczura Barbara

dr nauk humanistycznych, pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, oligofrenopedagog, dyplomowany specjalista w dziedzinie diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu (ASD), diagnosta i terapeuta dzieci z trudnościami w rozwoju i zachowaniu oraz dzieci przewlekle chorych, specjalista edukacji i terapii dzieci z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością. Jej główne zainteresowania naukowo – badawcze dotyczą: problematyki osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), wczesnego wykrywania autyzmu oraz wspomagania rozwoju małych dzieci z zaburzeniami w rozwoju, teorii umysłu w autyzmie, zarówno w aspekcie badawczym, jak i terapeutycznym, a także zaburzeń łączonych (współchorobowości) w obszarze psychopatologii rozwoju dzieci i młodzieży.

Jest autorką bądź współautorką wielu publikacji książkowych oraz licznych artykułów z zakresu psychopatologii rozwoju dziecka, szczególnie zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD), zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń w komunikacji oraz problematyki dzieci zagrożonych niepełnosprawnością rozwojową w aspekcie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka.

Pracuje jako adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Winczura Barbara

ISBN druk

978-83-8095-055-9

ISBN e-book

978-83-8095-055-9

Objętość

312 stron

Wydanie

III, 2016

Format

E-book: epub i mobi

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie 


Małgorzata Skórczyńska

Autyzm a opóźnienie rozwoju 


Katarzyna Markiewicz

Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne 


Julita Urbaniuk

Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm     


Barbara Winczura

Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca  


Alina Czapiga, Karolina Szeremeta

Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychoruchowa a objawy psychotyczne  


Alina Czapiga, Honorata Kłosowska

Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi  


Maria Piszczek

Zaburzenie zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera


Małgorzata Przepióra

Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD)     


Marzenna Zaorska

Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofreni


Jolanta Lipińska-Lokś

Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się    


Agnieszka Drzazga

Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące     


Danuta Pluta-Wojciechowska

Dyslalia rozszczepowa a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia    

[…] Inicjatywę przygotowania tych prac uważam za niezwykle cenną, ponieważ nie mamy w Polsce współczesnego podręcznika psychologii klinicznej dziecka i pedagogiki specjalnej. […]

Odczytuję ją jako pomoc, przeznaczoną głównie dla studentów pedagogiki oraz pracowników psychologiczno-pedagogicznych poradni dziecięcych.

[…] Merytorycznie, zagadnienie wielorakich zaburzeń rozwoju dzieci czy też dzieci z wieloma zaburzeniami, występującymi w rozwoju równocześnie albo sukcesywnie - jest ogromnie ważne. Chodzić tu bowiem może zarówno o mnogie skutki zadziałania jednego czy kilku czynników patogennych, jak i o nawarstwianie się w toku rozwoju różnych form patologii. Rozwój jest zjawiskiem dynamicznym, rozłożonym w czasie, podlegającym wielu uwarunkowaniom zewnętrznym i wewnętrznym. Różne aspekty rozwoju: ich funkcje i struktury wzajemne na siebie oddziaływfeyą, wchodzą w interakcje z otoczeniem biofizycznym i społecznym, który je koryguje bądź nasila. Zamysł Pani Redaktor B. Winczury i Współautorek, żeby oddać złożoność i wielorakość procesów patologizacji rozwoju dzieci oceniam jako wartościowy, ale też ogromnie trudny. […]

Redakcja, mając za zadanie współpracę z czternastoma autorkami (tylu się ich naliczyłam), narzuciła jednolitą strukturę rozdziałów, w której obowiązywało: najpierw opisanie dwóch lub więcej możliwych współwystępujących u dzieci zaburzeń, przedstawienie kryteriów ich klasyfikacji i różnicowania, a następnie - połączenie tych zaburzeń w ontogenezie przytoczonych przykładów dzieci. Autorki dokonały opisu, klasyfikacji i zasad różnicowania zaburzeń najczęściej w oparciu o medyczne podręczniki DSM i ICD; dlatego opisy te wypadły statycznie, bo takie są wykorzystywane podręczniki, oparte na statystycznej analizie zespołów objawów.

Zamysł umieszczenia w każdym rozdziale tzw. studium przypadku, przedstawiającego linię rozwoju i objawy zaburzeń zmieniających się w czasie, uważam za bardzo cenny. […]

[...] Doktor B. Winczura podjęła się tego, co możliwe, przybliżając Czytelnikom kwestie współwystępowania zaburzeń u dzieci. Biorąc pod uwagę społeczne zwyczaje: klasyfikowania dzieci wg rozpoznań medycznych, przyznawania im określonych uprawnień do terapii, edukacji, zasiłków i innych świadczeń, wg rozpoznania, ukazanie, że problemy diagnostyczne są bardzo złożone, a objawy funkcjonowania dzieci zmienne w czasie - jest już bardzo cenne.

Małgorzata Kościelska
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło