Witaj piesku. Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Witaj piesku. Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

ISBN: 978-83-7587-832-5
12,00 zł

Książka ta jest zupełnie nowym ujęciem tematu. Wszystkie dotychczasowe zagadnienia dogoterapii opierały sie przede wszystkim na sferze teoretycznej, podkreślając jej zalety oraz omawiająć skuteczność. Publikacja "Witaj, piesku!" zawiera wiele propozycji konkretnych zestawów ćwiczeń, które można wykorzystać na zajęciach z psem podczas zajęć z dziećmi. Stanowi źródło inspiracji własnej pracy terapeutycznej...

Wersja książki
Ilość

Publikacja stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek dotyczących metody wspomagania dzieci w ich rozwoju, jaką jest dogoterapia.

Książka ta jest zupełnie nowym ujęciem tematu. Wszystkie dotychczasowe zagadnienia dogoterapii opierały sie przede wszystkim na sferze teoretycznej, podkreślając jej zalety oraz omawiając skuteczność. Publikacja "Witaj, piesku!" zawiera wiele propozycji konkretnych zestawów ćwiczeń, które można wykorzystać na zajęciach z psem podczas zajęć z dziećmi. Stanowi źródło inspiracji własnej pracy terapeutycznej.

Część teoretyczna to przegląd literatury przedmiotu, streszczenie najważniejszych doświadczeń o wartościach terapeutycznych, jakie daje człowiekowi towarzystwo zwierząt oraz o szczególnych właściwościach psa w zakresie kontaktowania i komunikowania się z ludźmi. W dalszej części przedstawiono metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące czynności umysłowe dzieci. Dobór i kolejność przedstawiono według prawidłowości rozwojowych dziecka. W dodatkach zamieszczono kwestionariusz diagnostyczny, kolorowanki, wzór do ćwiczeń grafomotorycznych do wykorzystania podczas zajęć.

Publikacja adresowana jest do osób pracujących z dziećmi, nie tylko z dziećmi niepełnosprawnymi, poszukujących dodatkowych, pozytywnych czynników wpływających na proces rozwojowy, zwłaszcza małych dzieci.

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-832-5

Brak recenzji użytkowników.

Kulisiewicz Beata

Oligofrenopedagog. Absolwentka Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie – psychologia zwierząt oraz Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży. Nauczyciel Zespołu Szkół Specjalnych w Częstochowie, wykładowca Akademii Jana Długosza.

Zainteresowania: obszary pracy z uczniem w szkole specjalnej, innowacyjne metody edukacyjne, interwizja.

Autorka 2 pozycji z zakresu dogoterapii, obecnie pracuje nad książką Dogoterapia w twórczej aktywności dziecka i arteterapii.


Strony WWW autorki: http://www.dogoterapia.scholaris.pl/   http://dogoterapia.blogspot.com/

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Kulisiewicz Beata

ISBN druk

978-83-7850-751-2

ISBN e-book

978-83-7587-832-5

Objętość

106 stron

Wydanie

IV, 2014

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie 

                                                                                                             

Psychoterapeutyczne wartości zajęć w towarzystwie zwierząt -rys historyczny

 

Pies terapeuta  

                                                                                                             

Wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych   
                       

  1. Organizacja i przebieg zajęć                                                                        
  2. Ćwiczenia wspomagające rozwój apercepcji                                           
  3. Ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną                                        
  4. Ćwiczenia rozwijające samodzielność                                                
  5. Ćwiczenia wspomagające sprawność ruchową i koordynację ruchowo-wzrokową
  1. Ćwiczenia doskonalące umiejętność liczenia                                    
  2. Ćwiczenia wspomagające umiejętność syntezy i analizy                                   
  3. Ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikacji                              
  4. Ćwiczenia wspomagające umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów
  5. Ćwiczenia wspomagające myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwój umiejętności przewidywania                                    
  1. Ćwiczenia wspomagające rozwój mowy                                                  

 

Rytmy w rozwoju dziecka

 

Elementy dogoterapii w organizowaniu zabaw dziecięcych                                                                 

Dodatki                                                                                                                        

Bibliografia

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło