Programowanie w języku Logo

Programowanie w języku Logo

ISBN: 978-83-7587-205-7
12,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 12,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Programowanie w edukacyjnym języku programowania Logo wprowadza uczniów w arkana programowania strukturalnego. Jak wynika z obserwacji autora, uczniowie programujący w szkole bardzo często nie potrafią zadanie podzielić na podzadania. Programowanie jest przejawem aktywności matematycznej, a matematyka nie zawsze jest przez uczniów akceptowana.

Wersja książki
Ilość

Programowanie w edukacyjnym języku programowania Logo wprowadza uczniów w arkana programowania strukturalnego. Jak wynika z obserwacji autora, uczniowie programujący w szkole bardzo często nie potrafią zadanie podzielić na podzadania. Programowanie jest przejawem aktywności matematycznej, a matematyka nie zawsze jest przez uczniów akceptowana. Praca jest adresowana przede wszystkim dla studentów studiów pedagogicznych o kierunku informatycznym. Korzystać z niej mogą tez słuchacze podyplomowych studiów nauczycielskich z informatyki oraz bezpośrednio zainteresowani uczniowie.

W pracy przedstawiono podstawowe aspekty programowania w Logo, zwracając uwagę na algorytmy i estetykę procedur. Po opanowaniu proceduralnego programowania w Logo, czytelnik może zając się programowaniem obiektowym w Logo, tworząc, z użyciem wielu żółwi, animowane obrazy. Czytelnik, o ile interesuje się algorytmami, powinien kontynuować naukę programowania w języku C++, który daje bardzo duże możliwości rozwiązywania trudnych problemów, występujących w konkursach i zawodach programistycznych.

198 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-205-7

Zieliński Józef

Doktor inżynier.

Pracownik akademicki w Zakładzie Informatyki w Instytucie Technicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu.

Uczestnik wielu konferencji, m.in. „Edukacja XXI wieku”, „Informatyczne Przygotowanie Nauczycieli”, „Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela”.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Zieliński Józef

ISBN druk

978-83-7587-205-7

ISBN e-book

978-83-7587-205-7

Objętość

142 stron

Wydanie

I, 2009

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie

1. Grafika zółwia

1.1. Podstawowe procedury

1.2. Instrukcje iteracyjne

1.3. Definiowanie procedur

1.4. Zastosowanie funkcji

1.5. Kolorowanie

1.6. Grubość pisaka

1.7. Styl kreślonej linii

1.8. Styl zamalowywania powierzchni

1.9. Bezwzględne położenie żółwia

2. Programowanie strukturalne 3

2.1. Wprowadzenie

2.2. Wirówki 2.3. Przykłady

3. Okręgi i łuki

3.1. Okręgi

3.2. Półokręgi

3.3. Łuki 3.4. Procedura standardowa ellipse

3.5. Przykłady

4. Procedury rekurencyjne

4.1. Wprowadzenie

4.2. Spirale

4.3. Płatek Kocha

4.4. Trójkąt i dywan Sierpinskiego

4.5. Krzywa Peano 4.6. Smok Hartera

4.7. Krzywa Hilberta 4.8. Drzewo binarne

4.9. Drzewo Pitagorasa

4.10. Paprotka

4.11. Przykłady

5. Obliczenia w Logo

5.1. Wprowadzenie

5.2. Funkcje

5.3. Notacja polska

5.4. Funkcje rekurencyjne

6. Słowa i listy

6.1. Wprowadzenie

6.2. Procedury pierwotne 9

6.3. Przykłady

Podsumowanie

Bibliografia

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło