Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka

Podtytuł: 83-7308-375-X
ISBN:
24,80 zł
Celem książki jest ukazanie znaczenia i funkcji, jakie w przebiegu całej drogi rozwojowej dziecka spełnia obniżenie progu szkolnego i praca przedszkola i szkoły z dzieckiem 6-letnim...
Ilość

Celem książki jest ukazanie znaczenia i funkcji, jakie w przebiegu całej drogi rozwojowej dziecka spełnia obniżenie progu szkolnego i praca przedszkola i szkoły z dzieckiem 6-letnim. W związku z tym w publikacji ukazane są problemy związane z przekraczaniem przez dziecko progu szkolnego z perspektywy założeń teoretycznych i rzeczywistych doświadczeń. Dokonano także charakterystyki rozwoju dziecka na przełomie 6-7 roku życia oraz jego zaburzeń. Na tym tle omówione zostały aktywizujące strategie nauczania oraz proces projektowania i konstruowania zintegrowanego procesu edukacji dziecka. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla nauczycieli małego dziecka oraz kandydatów na nauczycieli. Kierowana jest także do środowisk naukowych oraz administracji oświatowej.

83-7308-375-X

Sowisło Maryla

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.

Emerytowany pracownik Instytutu Nauk o Wychowaniu Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie i Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum” w Krakowie.

Głównym obszarem jej zainteresowań jest warsztat pracy nauczyciela-wychowawcy oraz osoba i dzieło Matki Teresy z Kalkuty jako fenomen pedagogiki stosowanej.

Opublikowała 16 prac, w tym 3 książki.

 

Edukacja elementarna

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

Część I

Kontrowersje wokół edukacji elementarnej

Rozdział 1. Szkoła jako miejsce życia i rozwoju dziecka

Rozdział 2. Problemy współczesnej edukacji małego ucznia

Rozdział 3. Rzeczywistość a założenia edukacji małego ucznia

 

Część II

Procesy rozwojowe dziecka na przełomie szóstego i siódmego roku życia

Rozdział 1. Determinanty rozwoju

Rozdział 2. Charakterystyka rozwoju dziecka sześcio-siedmioletniego

Rozdział 3. Zaburzenia w uczeniu się

Rozdział 4. Samodzielność jako osiągnięcie dziecka sześcio-siedmioletniego

 

Część III

Rozdział 1. Zadania edukacyjne kontekstem rozwoju najmłodszego ucznia

Rozdział 2. Konstruktywistyczna teoria uczenia się

Rozdział 3. Konstruktywistyczny model nauczania w edukacji elementarnej

Rozdział 4. Charakterystyka aktywizującej strategii kształcenia

Rozdział 5. Aktywizujące metody nauczania w edukacji elementarnej

Rozdział 6. Kompetencje nauczyciela wspomagające rozwój

 

Część IV

Projektowanie zajęć dla najmłodszych uczniów

Rozdział 1. Etapy pracy nad konstruowaniem zintegrowanego procesu edukacyjnego

Rozdział 2. Praktyczne zastosowania konstruktywistycznego modelu nauczania

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło