Pedagogika @ środki informatyczne i media

Podtytuł: 83-7308-595-5
ISBN:
29,80 zł
Książka podejmuje zagadnienia dotyczące pedagogicznej użyteczności technologii informacyjnej. Zapełnia ona lukę w zakresie literatury przedmiotu do zajęć z ...
Ilość

Książka podejmuje zagadnienia dotyczące pedagogicznej użyteczności technologii informacyjnej. Zapełnia ona lukę w zakresie literatury przedmiotu do zajęć z technologii informacyjnej, edukacji informatycznej i medialnej, technologii kształcenia itp. na nauczycielskich i pedagogicznych kierunkach studiów. Adresatem prezentowanej pracy są słuchacze szkół wyższych, specjalności pedagogicznych i nauczycielskich., a także akademiccy nauczyciele pedagogiki, którym książka ta sugeruje kierunki namysłu naukowego i dobór materiału pożądanego w zawodowym kształceniu nauczycieli.

83-7308-595-5

Tanaś Maciej

Profesor doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.

W latach 1972-1973 był nauczycielem w Liceum Ogólnokształcącym Nr VI w Gdyni, a w latach 1975 - 2002 asystentem, następnie adiunktem na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.

W latach 1998-1999 był przedstawicielem Polskiego Komitetu UNESCO na międzynarodowych konferencjach na Krecie i w Moskwie, a także przedstawicielem Polski na II Światowym Kongresie UNESCO w Seulu w Korei Południowej.

W latach 1999-2002 był członkiem Senatu Uniwersytetu Warszawskiego. W 2002 roku został prorektorem ds. kształcenia w Wyższej Szkole Pedagogicznej ZNP (od 2003 - prorektorem ds. kształcenia i rozwoju). Jest również uczestnikiem Forum Pełnomocników Rektorów Wyższych Szkół Pedagogicznych ds. komputeryzacji procesu dydaktycznego oraz Zarządu Stowarzyszenia Rektorów i Założycieli Uczelni Niepaństwowych.

Katedrą Technologii Kształcenia i Komputeryzacji Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku kieruje od 1999 roku

Zainteresowania naukowe: edukacja informatyczna i medialna, metodologia badań pedagogicznych, dydaktyka ogólna, zachowanie człowieka w sytuacjach ekstremalnych.

 

Pedagogika@środki informatyczne i media

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

 

Krzysztof Kruszewski

Słowiki i wróble

 

Andrzej Hankała

Interakcje pedagogiczne w nauczaniu na odległość z perspektywy psychologii

 

Maciej Tanaś

Dydaktyczny kontekst kształcenia na odległość

 

Jerzy Mischke

Dylematy współczesnej edukacji: nauczanie tradycyjne czy zdalne?

 

Jan Łaszczyk

Zadania kształcenia i edukacja zdalna

 

Włodzimierz Gogołek

Z badań nad uwarunkowaniami edukacji w zakresie technologii informacyjnych

 

Zofia Żukowska

Edukacja informatyczna i medialna rozpatrywana w kategoriach wartości zdrowia młodzieży

 

Andrzej Hankała

Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informatycznej w edukacji

 

Barbara Kędzierska

Uczelnie pedagogiczne w drodze do informacyjnego społeczeństwa wiedzy

 

Sabina Sawicka-Wilgusiak

Główne kierunki kształcenia informatycznego nauczycieli we Włoszech

 

Wiesław Godzic

Rozdroża edukacji medialnej

 

Mariusz Furmanek

Wróżbici, media i zarządzanie kryzysowe

 

Wiesław Wojciech Szczęsny

Filozofia edukacji @ Internet i media

 

Marek Sokołowski

Kościół katolicki wobec mediów i Internetu

 

Liliana Tomaszewska

Człowiek masowy w paradygmacie antropologii kultury – wizerunek kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu

 

Jan Zubelewicz

Cele rzeczywiste a cele deklarowane w kontaktach międzyludzkich

 

Renata Nguyen

Pedagogika międzykulturowa w modelu kształcenia zdalnego UNESCO-COME

 

Jerzy Kasperowicz

Nowe uwarunkowania wspomagania kształcenia

 

Barbara Lipiec

Filmy edukacyjne w Internecie

 

Halina Kustosz

Internet i telepraca – nowe perspektywy ekonomiczne dla kobiet oraz sektora MSP

 

Julia Koniwczyńska

Struktura sieci komputerowej w uczelni niepaństwowej– na przykładzie SWPW w Płocku

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło