Edukacja w kontekście różnicy i różnorodności kulturowej

Edukacja w kontekście różnicy i różnorodności kulturowej

Podtytuł: 978-83-7308-796-5
ISBN:
14,80 zł

Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej...

Ilość

Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej.

Główną oś tematyczną współtworzą zagadnienia wielo-, między- i transkulturowości, które coraz dobitniej określają parametry funkcjonowania grup i jednostek we współczesnym świecie.

Książką mogą być zainteresowani badacze, dydaktycy oraz studenci takich dyscyplin, jak: pedagogika, edukacja międzykulturowa, socjologia i psychologia relacji międzykulturowych, filologia germańska, kulturoznawstwo i antropologia oraz filozofia.

978-83-7308-796-5

Chromiec Elżbieta

doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Dolnośląskiej Wyższej Szkole Służb Publicznych „ASESOR” we Wrocławiu, kierownik autorskich studiów podyplomowych „Administracja i przedsiębiorczość w kulturze” (od 2004), autorka książek i artykułów w zakresie polityki kulturalnej, edukacji nieformalnej i badań międzykulturowych (m.in. „Dziecko wobec obcości kulturowej” Gdańsk 2004, „Edukacja w kontekście różnicy i różnorodności kulturowej. Z inspiracji naukowych obszaru niemieckojęzycznego” Kraków 2006); koordynatorka kilkunastu projektów międzynarodowych/międzykulturowych (m.in. „Wyspa dzieci” 1997, „Szałas europejski – spotkanie dzieci miast partnerskich Olsztyna” 2000, „Saksońskie ścieżki polskiej historii i kultury” 2005-2009).

Wstęp

I. Drogi i bezdroża metodologii

1. Recepcja idei action research w pedagogice niemieckiej, austriackiej i polskiej

2. Spór o hermeneutykę międzykulturową

3. Glottodydaktyka a problem międzykulturowości

4. Dziecko wobec obcości kulturowej (studium empiryczne)

II. Perspektywy poznawcze i praktyczne

1. Międzykulturowość, wielokulturowość i transkulturowość jako wartości w nauczaniu języków obcych

2. Między narracją a animacją. O bestsellerze Dietricha Schwanitza Bildung. Alles, was man wissen muss

3. Kulturowy wymiar globalizacji jako temat refleksji naukowej w Niemczech

4. Otwartość czy skuteczność? O kompetencji międzykulturowej w humanistyce i ekonomii

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło