Ped@gog w blogosferze - II

Podtytuł: 978-83-7587-242-2
ISBN:
39,80 zł
Blogi przekroczyły granice internetu, wprowadzając się do literatury pięknej, młodzieżowej czy publikacji z humanistyki. Pedagog w blogosferze jest kolejną próbą uzupełnienia naszej wiedzy o reakcji obywatelskiej na przejawy życia społeczno-politycznego w naszym kraju. Te teksty pomagają zrozumieć rzeczywistość,
Ilość

Tom II      

Blogi przekroczyły granice internetu, wprowadzając się do literatury pięknej, młodzieżowej czy publikacji z humanistyki. Pedagog w blogosferze jest kolejną próbą uzupełnienia naszej wiedzy o reakcji obywatelskiej na przejawy życia społeczno-politycznego w naszym kraju. Te teksty pomagają zrozumieć rzeczywistość, poznać źródła opisywanych przypadków, budzą zwątpienie w szczerość obietnic władz, sprzeciw przeciwko wypaczeniom czy przedmiotowemu traktowaniu wyborców/ obywateli są wreszcie naturalną reakcją na przejawy zła, głupoty, cynizmu, obłudy czy fałszu. Nie brak w nich wielu empatycznych reakcji Autora, pomagających tym, którzy szukają swojego miejsca w otaczającej rzeczywistości. Trudno przejść obojętnie wobec zapisów z dziennika Pedagoga/Naukowca/Rodzica. Na pewno warto je zweryfikować z własnymi odczuciami.

 

 

Kolejna publikacja dziennika jest kontynuacją obserwacji, spostrzeżeń, reakcji krytycznych i pozytywnych Autora na otaczającą nas pedagogiczno-spoleczną rze­czywistość. Reakcją ważną i potrzebną. Warto po dziennik sięgnąć, by lepiej poznać i zrozumieć to, co się wokół nas dzieje, podjąć dyskusję z Autorem w kwestiach spornych i wspierać w walce o prestiż i jakość zawodu nauczyciela akademickiego, godność studenta, nauczyciela, dziecka.

 

         
Zapraszamy do lektury

 

 

 


 

Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie

 

 

978-83-7587-242-2

Śliwerski Bogusław

Prof. dr hab. BOGUSŁAW ŚLIWERSKI – badacz współczesnej myśli pedagogicznej, teorii wychowania, polityki oświatowej i edukacji alternatywnej na świecie; w latach 1977–2008 związany naukowo z Uniwersytetem Łódzkim, a następnie jako prof. zw. z Wyższą Szkołą Pedagogiczną w Łodzi i z Dolnośląską Szkołą Wyższą we Wrocławiu; wiceprzewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, wiceprzewodniczący Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.

 

W ostatnich latach wydał m.in. książki:

          Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia. Klasyfikacje. Badania

            (Impuls, Kraków 2009);

          Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP

            (WAiP, Warszawa 2009);

          Ped@gog w blogosferze 2008–2009 (Impuls, Kraków 2009);

          Przyrzeczenie harcerskie. Historia. Metodyka. Manipulacje

            (Impuls, Kraków 2009);

          [red.] Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej (Impuls, Kraków 2009);

          Ped@gog w blogosferze (Impuls, Kraków 2008);

          Pedagogika dziecka. Studium pajdocentryzmu (GWP, Gdańsk 2007);

          [red.] Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje,

            t. I: Teoretyczne konteksty alternatyw edukacyjnych i wychowawczych

            (Impuls, Kraków 2007);

          [red.] Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje,

            t. II: Innowacje edukacyjne i reformy pedagogiczne (Impuls, Kraków 2007);

          [red.] Pedagogika, t. I–III (GWP, Gdańsk 2006);

          [współred. Z. Kwieciński] Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. I–II

            (PWN, Warszawa 2003).

 

e-mail: boguslawsliwerski@gmail.com

blog: www.sliwerski-pedagog.blogspot.com

Od wydawcy

Minister też człowiek

Tajne wybory – tajne wyniki

Wychowanie emocjonalne

Edukacja domowa

Stypendystka Prezydenta

Strachy na Lachy

Geniusz czy kłamca?

Nie zapomniał wół jak cielęciem był

Tłumne krzewienie się idei

Bingo dla dzieci

Wakacje

Wielka ulga

Kolejna marionetka

Nieżywe Trupy

Kanon

Zasady z-obowiązują nie tylko w ostatniej chwili

Standardy kształcenia nauczycieli

Co sądzicie o edukacji domowej?

I Love School

Omnipotencja z zasady

Nowy kanon lektur czy pomocy dydaktycznych

Zabawka, która może zmieniać świat

Edukacja demokratyczna

Twarz

Podgrzewanie ambicji

Konferencja goni konferencje

Kraj rodzicielskich rad

Letnia Szkoła między posłuszeństwem a kapitałem społecznym i agresją

Komitet Nauk Pedagogicznych PAN

Wykluczeni nie głosują na innych?

Dwa światy

Pokój nauczycielski

Obrona

Ulga na dzieci zanikającego społeczeństwa obywatelskiego

O pedagogice i byciu wychowawcą w ogóle, nie tylko z okazji Dnia Edukacji

Narodowej

Jak tu się cieszyć z nagrody?

Konkurs

Obłuda jest cnotą? Studium indywidualnego przypadku

Wybory, czyli ucieczka od wolności

Zagłosowałem i wyjeżdżam z kraju

Na Słowacji

Odpolitycznienie ministerstw i ministrów

(De) centralizacja centrum?

Edukacja znowu politycznie poprawna?

Strach się bać!

Żłobkowe

Nekrofile są wśród nas

Posłuszeństwo jako (nie-)zapomniany cel wychowania

Negatywnie o pozytywnej pedofilii

Demokratycznie o edukacji demokratycznej

Praca domowa dla kandydatki na ministra edukacji

Biedni, ale szczęśliwi?

Pajdocentryzm w przedsiębiorczości i sztuce

Bon oświatowy

Zlikwidować… i mieć z głowy

Nie był, nie słyszał, przeczytał i zwymyślał

Kto się bawi w głuchy telefon?

Wolność Tomku w swoim domku!

Przymus czy wolność?

Los w perspektywie pedagogicznej

Kontrowersje wokół religii na maturze

Briefing ad acta

Przedświąteczne przesłanie na czas poświąteczny

Summum ius, summa iniuria

Boże Narodzenie

Problem stary jak świat?

Kończy się rok batalii o szkołę

Rachunek z płynnej rzeczywistości

Krytyka w pedagogice

Pierwsza taka zdrada

Analfabeci kształcą nasze dzieci?

Norma postkapitalistyczna, czyli jak grać w Trambambulę

Więcej ciszy!

Edukacyjny aspekt kontraktu

Co dalej z kształceniem zawodowym?

Kuratorzy jak biegacze długiego, średniego lub krótkiego dystansu

W drodze do pracy

Sara a choroba polskiej szkoły

Jak dzieci muszą spijać piwo nawarzone przez dorosłych!

Poprzeczka a poczucie winy i spełnienia

Zemsta redakcji! Brawo dyrektorzy łódzkich gimnazjów!

Resocjalizacja na odległość

Pytanie retoryczne czy demistyfikujące?

Oświatowa furmanka

Kolejna zmiana kuratorów oświaty

Rodzicielski sposób na podwyżki płac w oświacie

Zbiór codziennych gratulacji i życzeń

Niszczycielska rola klapsa

Powstaje nowa szkoła alternatywna

O upadku Łódzkiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego

Pedagogiczna lista old-(prze)bojów

Żegnamy Profesora

Czyje są nasze dzieci?

Big Brother w szkołach

O próbie zatopienia Rzecznika Praw Dziecka

Sekscesy na gimnazjalnej stronie

Tylko dla poliglotów

Zamknąć panią minister edukacji w gabinecie

Umarł król, niech żyje król!

Najchłopszy

Wszyscy wszystkim ślą życzenia

Motyl motylowi nierówny

Tylko konto a’vista zrobi z kogoś magistra… pedagogiki

Każdy kij ma dwa końce

Habilitacje z certyfikatem

Szkolna gra w destrukcję

Fenomen edukacyjnej ZDRADY z drugiej strony

Prawo ucznia do wyboru (narzuconej mu) szkoły

Kto nie pożąda pedagogiki jako kierunku studiów?

Zbliża się kolejna fala strajków

Kowal zawinił, a powiesili

Pedagodzy wszelkiej maści – łączcie się! Towarzystwo na Was czeka!

Gimnazjaliści ofiarami pedagogicznej indolencji władz oświatowych

Anonim, choć nie Gall, czyli jak małe Hitlerki wciąż krążą wśród nas

Brygady premiera czy premiera brygad?

Niedźwiedzia przysługa

Wyjść ze świata ciszy

Klucze do zabijania indywidualności

Kto gorszy?

Jak znieść habilitacje?

Czas wielkich pytań Krzysztofa Zanussiego

Typy i typki

Sztuka konsultacji

Święto każdej Mamy

Upadek dobrych obyczajów

Ruch rodzicielskiej troski

O wielki Boże et cetera

Polsko-słowackie habilitacje

Zaliczenie czy wykład w promocji?

Korczak w sutannie – odznaczony

Pytanie o szkołę wyższą W trosce o człowieczeństwo

Koniec szkoły czy nauczyciela?

Habilitacyjne manipulacje

Pedagodzy zostali totalnie wyautowani

Kłamstwo ma krótkie nogi

Plagiat na konkurs czy może konkurs na plagiat?

Matrymonialny wybór szkoły

Wybór szkoły podstawowej dla dziecka

Ostatnie pożegnanie

Rzecznik praw dziecka czy sumień ludzkich?

Twórcza atomizacja pedagogiki

Dzieje wychowania socjalistycznego

Chorwacka pedagogika

Kazanie Księdza Profesora

Ameryka!

Nowy rok szkolny z perspektywy dziecka?

A może Szkoła Wirtualna?

Czy nasze dzieci noszą w tornistrach makulaturę?

Habilitacja na skróty?

Łańcuszek dobrej woli czy naiwności?

Kuratoryjna segregacja?

Wypaleni świadkowie i sprawcy zła

Kryzys harcerstwa czy kryzys wiedzy o jego założeniach i ich praktykowaniu?

Dzieci 6-letnie kartą przetargową polityków!

Siewcy czarnego wychowania

Montessori w Ignatianum

Roszczeniowi rodzice

Co z tym paternalizmem w polityce oświatowej?

Czyje są nasze dzieci?

Moda na szkolne prowokacje?

Rodzice dzieci z niepełnosprawnością walczą o zmianę świadczeń

Dzień Edukacji Narodowej

Wirtualne uspołecznienie oświaty jako ruch rodzicielskiego oporu

W pociągu reformy oświatowej

Uczniowie i ryby praw nie mają

Akademickie manipulacje

Kuratoria oświaty lekceważą prawa uczniów

Powstanie nowe czasopismo oświatowe

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło