Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna br /

Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna br /

Podtytuł: 978-83-7308-740-8
ISBN:
29,80 zł

Książka zawiera charakterystykę podstawowych mechanizmów socjalizacji zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem socjalizacji zdrowotnej w rodzinie. Uzasadnia potrzebę promowania zdrowia, koncentrując się przede wszystkim na koncepcji szkoły promującej zdrowie. Prezentuje też teoretyczne i metodyczne założenia odnoszące się do wdrażania i realizacji edukacji zdrowotnej w szkole...

Ilość

Książka zawiera charakterystykę podstawowych mechanizmów socjalizacji zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem socjalizacji zdrowotnej w rodzinie. Uzasadnia potrzebę promowania zdrowia, koncentrując się przede wszystkim na koncepcji szkoły promującej zdrowie. Prezentuje też teoretyczne i metodyczne założenia odnoszące się do wdrażania i realizacji edukacji zdrowotnej
w szkole. Wszystkie te elementy są aktualne z uwagi na fakt obecności ścieżki edukacja prozdrowotna w podstawie programowej.

Książka adresowana jest to nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza – pedagogiki zdrowia i edukacji zdrowotnej.

 

 


 

 Książka dostępna w wersji elektronicznej
w
 następujących witrynach

 

                    

                            

 

            

978-83-7308-740-8

Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, o specjalności: edukacja prozdrowotna. Rozprawa doktorska na temat: Wzory zachowań zdrowotnych w procesie socjalizacji a style życia młodzieży (na podstawie badań uczniów szkół ponadpodstawowych na terenie miasta Katowic i okolic). Pracuje w Instytucie Pedagogiki Wydziału Pedagogiki i Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=105113&lang=pl

Wprowadzenie

Rozdział pierwszy

Społeczne czynniki warunkujące zdrowie

Zdrowie oraz modele jego uwarunkowań

Styl życia w ujęciu interdyscyplinarnym

Socjokulturowe determinanty zachowań zdrowotnych

Rozdział drugi

Promocja zdrowia a praktyka szkolna

Idea i obszary promocji zdrowia

Metody i podejścia w promocji zdrowia

Szkoła promująca zdrowie

Rozdział trzeci

Teoretyczne i metodyczne podstawy edukacji zdrowotnej w szkole

Istota i zadania edukacji zdrowotnej

Wdrażanie edukacji zdrowotnej

Wdrażanie edukacji zdrowotnej do szkoły – strategia działań

Metody nauczania w edukacji zdrowotnej

Planowanie edukacji zdrowotnej i jej ewaluacji

Oferta programowa dla szkół

Bibliografia

Aneks

Narodowy Program Zdrowia

Autorka książki na wstępie wyjaśnia definicje słowa opierając się przy tym na własnym doświadczeniu i badań, które zostały wykonane wśród uczniów odnośnie wiedzy o zdrowiu i edukacji zdrowia.

Na ogół jest tak, że istnieje mały zakres wiedzy o zdrowiu wśród nauczycieli i uczniów ze względu na brak dostępu na brak informacji w tym temacie.

Ważne jest dla niej aby każdy z nas odbiorców zaczerpnął wiedzy o zdrowiu, gdyż jest ono ważne na każdym etapie życia dnia codziennego.

Książka Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna – Przewodnik dla edukatorów zdrowia składa się z 3 rozdziałów następującej treści:

Rozdział I

– Społeczne czynniki warunkujące zdrowie

– Zdrowie oraz modele jego uwarunkowań

– Styl życia w ujęciu interdyscyplinarnym

– Socjokulturowe determinanty zachowań zdrowotnych

Rozdział II

– Promocja zdrowia a praktyka szkolna

– Idea i obszary promocji zdrowia

– Metody i podejścia w promocji zdrowia

– Szkoła promocja zdrowie

Rozdział III

– Teoretyczne i metodyczne podstawy edukacji zdrowotnej w szkole

– Istota i zadania edukacji zdrowotnej

– Modele edukacji zdrowotnej

– Wdrażanie edukacji zdrowotnej do szkoły- strategia działań

– Metody nauczania w edukacji zdrowotnej

– Planowanie edukacji zdrowotnej i jej ewaluacji

– Oferta programowa dla szkół

Pani Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz w wyraźny sposób podkreśla w książce znaczną rolę pojęć: styl życia, zachowania, które są zmienną kierunku zdrowie, czynniki warunkujące stan zdrowia, socjalizacja, rodzina.

Istotna w edukacji zdrowia jest ochrona zdrowia, wzmacniania działań społecznych, aktywizacja grupy społecznej promującej zdrowie , indywidualne możliwości służące promowaniu zdrowia, technika badań „narysuj i napisz”.

Ciekawostkę stanowi tutaj znany mi program profilaktyczny pt. „ Spójrz inaczej”. Miałam możliwość poznania go jako uczennica w szkole – technikum. Realizowany ten program był przez wybranych wychowawców. Nie każdej klasie się zrealizował, gdyż wywoływał on skrajne emocje np. płacz. Rezygnacja z tego co pamiętam nastąpiła po 2 latach od zaczęcia jego realizacji.

Książka zawiera w sobie wiele cennych informacji o zdrowiu i jego promocji zaprezentowanej w czytelną treść napisaną językiem zrozumiałym dla wszystkich czytelników. Miękka oprawa , stron 172, wydana przez Oficynę Wydawniczą „Impuls”.

Polecam zapoznanie się z tą książką.

Anna

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło