Edukacja kulturalna dziecka w wieku wczesnoszkolnym

Podtytuł: 83-88030-28-0
ISBN:
12,00 zł
Książka skierowana jest do nauczycieli, studentów i pracowników naukowych kierunków pedagogicznych.
Ilość

Książka skierowana jest do nauczycieli, studentów i pracowników naukowych kierunków pedagogicznych. W sposób metodyczny i przejrzysty przedstawia znaczenie aktywnego kontaktu dziecka z poezją, prozą i teatrem. Autorka podkreśla fakt, iż od postawy twórczej, kształconej w dziecku od najmłodszych lat, zależy przyszła umiejętność myślenia dedukcyjnego i asocjacyjnego, swoboda stawiania hipotez i tworzenia oryginalnych pomysłów. Książka zawiera założenia i scenariusze spotkań cyklu edukacyjnego "Teatr na miarę dziecka".

83-88030-28-0

Brak recenzji użytkowników.

Szczepańska Mariola

adiunkt w Instytucie Nauk Społecznych Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni oraz Pomorskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej w Gdyni. Autorka 20 książek, m.in. 3 pozycji o programach autorskich, oraz wielu artykułów. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół współczesnych koncepcji edukacyjnych oraz kształcenia nauczycieli i ich innowacyjnej działalności.

Edukacja kulturalna dziecka w wieku wczesnoszkolnym

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

Rozdział I

Dziecko jako uczestnik procesu literackiej komunikacji

1.1. Książka dla dzieci

1.2. Ograniczenia i kreatywne możliwości odbioru tekstu literackiego

 

Rozdział II

Dziecko w świecie prozy

2.1. Bajka jako gatunek literacki

2.2.        Struktura morfologiczna bajki

2.3.        Odbieranie i przetwarzanie tekstów literackich przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym

 

Rozdział III

Dziecko w świecie poezji

3.1. Modele poezji dla dzieci

3.2. Odbieranie i przetwarzanie tekstów poetyckich przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym

 

Rozdział IV

Dziecko w świecie teatru

4.1. Sztuka jako czynnik wspomagający rozwój osobowości dziecka

4.2. Przekład intersemiotyczny tekstu literackiego

4.3. Ekspresja twórcza dziecka w wieku wczesnoszkolnym

4.4. Edukacja teatralna jako budowanie umiejętności wyrażania własnej ekspresji twórczej przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym

 

Rozdział V

Teoretyczno-pragmatyczne założenia cyklu edukacyjnego „Teatr na miarę dziecka”

5.1.     Teoretyczno cyklu edukacyjnego „Teatr na miarę dziecka”

5.2.     Programy spotkań w cyklu edukacyjnym „Teatr na miarę dziecka”

 

Aneks

Rodzaje lalek

Źródła, z których zaczerpnięto rysunki

Bibliografia

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło