Współczesne problemy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną

Podtytuł: 978-83-7308-721-7
ISBN:
29,80 zł
Książka została poświęcona problemom pedagogiki i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, które w przeszłości były niedoceniane i zaniedbywane. Owe treści dotykają problemów przemian w ujmowaniu istoty pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną, związanych z historycznym rozwojem tej nauki, stopniowego regulowania kwestii początkowo tylko opieki, a później także wychowania, kształcenia i wreszcie rehabilitacji tych osób...
Ilość

Książka została poświęcona problemom pedagogiki i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, które w przeszłości były niedoceniane i zaniedbywane. Owe treści dotykają problemów przemian w ujmowaniu istoty pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną, związanych z historycznym rozwojem tej nauki, stopniowego regulowania kwestii początkowo tylko opieki, a później także wychowania, kształcenia i wreszcie rehabilitacji tych osób.

W książce przedstawiono także dokładną charakterystykę, ze wskazaniem zarówno słabości, jak i walorów głównych teoretycznych ujęć niepełnosprawności intelektualnej. Część publikacji poświęcono problematyce upodmiotowienia rodziny w rehabilitacji osób niepełnosprawnych.

Autorki mają nadzieję, że zainspirują pedagogów do badań i wymiany myśli oraz próby stworzenia nowych i praktycznych rozwiązań.

 

978-83-7308-721-7

Brak recenzji użytkowników.

Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Specjalizuje się w logopedii i pedagogice specjalnej. Rozprawa doktorska obejmowała tematykę znaczenia samooceny w integracji społecznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Pracuje w Zakładzie Resocjalizacji i Psychologii Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim.

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=86985&lang=pl

 

 

Współczesne problemy pedagogiki

Spis treści:

 

Rozdział 1

Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną

 

Rozdział 2

Przemiany w sposobie ujmowania niepełnosprawności intelektualnej (upośledzenia umysłowego)

 

Rozdział 3

Problemy specjalnej edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

 

Rozdział 4

Europejski wymiar współczesnego kształcenia

 

Rozdział 5

Upodmiotowienie rodziny w procesie rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

 

Rozdział 6

Prozdrowotne i rehabilitacyjne znaczenie więzi emocjonalnych i wsparcia społecznego rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym

 

Rozdział 7

Rodzina wobec problemów samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną

 

Rozdział 8

Problemy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną

 

Rozdział 9

Macierzyństwo w wizji przyszłego życia dziewcząt z lekką niepełnosprawnością intelektualną

 

Bibliografia

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło