JAK PORCELANA RZUCONA O BETON...

Podtytuł: 978-83-7308-716-3
ISBN:
28,00 zł
Tytuł książki jest cytatem. Takiej metafory użył w swoim opisie polityki młodzieży jeden z młodych polityków. Ideały młodych ludzi rozsypują się bowiem w konfrontacji z polityczną rzeczywistością „jak porcelana rzucona o beton”. Metafora ta trafnie obrazuje także rozproszenie znaczeń oraz wielodyskursywność świata młodzieży i jej związków z polityką...
Ilość

Tytuł książki jest cytatem. Takiej metafory użył w swoim opisie polityki młodzieży jeden z młodych polityków. Ideały młodych ludzi rozsypują się bowiem w konfrontacji z polityczną rzeczywistością „jak porcelana rzucona o beton”. Metafora ta trafnie obrazuje także rozproszenie znaczeń oraz wielodyskursywność świata młodzieży i jej związków z polityką.

Szczególnie dużo miejsca w książce poświęcono dyskursom młodych polityków – działaczy młodzieżowych organizacji afiliowanych przy partiach. Praca jest owocem szczególnego zainteresowania Autorki młodymi ludźmi działającymi w wybranych młodzieżówkach partyjnych województwa kujawsko-pomorskiego, a mianowicie w Młodym Centrum (MC), Ogólnopolskiej Młodzieżowej Organizacji Samoobrony RP (OMOS), Stowarzyszeniu Młodej Lewicy Demokratycznej (SMLD) oraz Stowarzyszeniu „Młodzi Demokraci” (SMD).

 

978-83-7308-716-3

Ostrowicka-Miszewska Helena

 doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Podstawowe obszary zainteresowań naukowych to: krytyczna analiza dyskursów, recepcja myśli Michela Foucaulta w badaniach pedagogicznych, polityka młodzieżowa państwa, "młodzieżówki" partyjne.

Autorka monografii "Jak porcelana rzucona o beton... Dyskursy o młodzieży, polityce i polityce młodzieży", Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls (2006) oraz kilkunastu artykułów naukowych.

 

Jak porcelana rzucona o beton

Spis treści

 

Wstęp

 

Rozdział 1

Poszukiwanie stanowiska badawczego

 

1.1.  Dyskurs jako kategoria teoretyczna i metodologiczna

1.2.  Wiedza/niewiedza naukowa, potoczna i publicystyczna

1.3.  Problem i metoda

 

Rozdział 2

Młodzież jako obiekt wpisywania znaczeń

 

            2.1. Pojęcie młodzieży w różnych typach dyskursu. Wprowadzenie

            2.2. Młodzież w świecie polityki – dyskursy badań naukowych

            2.3. Dochodzenie w sprawie Strategii Państwa dla Młodzieży na lata 2003-2012

            2.4. Wiedza o młodzieży w publicystyce – przypadek „Gazety Wyborczej”

 

Rozdział 3

Młodzież o sobie i polityce

 

            3.1. Podstawowe kategorie analizy dyskursów młodych polityków

            3.2. Definiowanie własnej tożsamości – przypadek programów politycznych

            3.3. Definiowanie własnej tożsamości – przypadek programów telewizyjnych

            Młodzież kontra...czyli pod ostrzałem

            3.4. Obrazy młodzieży i polityki w narracjach

            3.5. Między kulturą realnego socjalizmu a kulturą demokracji i rynku

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło