Psychologia twórczości grupowej

Psychologia twórczości grupowej

Podtytuł: 978-83-7308-710-1
ISBN:
39,80 zł

Jest to książka praktyczna, przeznaczona dla osób, które same chcą rozwinąć umiejętności twórczego myślenia lub stawiają pierwsze kroki w roli trenerów i moderatorów warsztatów twórczego myślenia. Duży pożytek z publikacji odniosą trenerzy biznesu, kadra kierownicza różnych szczebli (książka opisuje m.in. techniki efektywnego prowadzenia spotkań grupowych i inspirowania członków zespołu do kreatywnych działań), pracownicy działów HR, studenci nauk społecznych, a także osoby pracujące w szkole.

Ilość

Jest to książka praktyczna, przeznaczona dla osób, które same chcą rozwinąć umiejętności twórczego myślenia lub stawiają pierwsze kroki w roli trenerów i moderatorów warsztatów twórczego myślenia. Duży pożytek z publikacji odniosą trenerzy biznesu, kadra kierownicza różnych szczebli (książka opisuje m.in. techniki efektywnego prowadzenia spotkań grupowych i inspirowania członków zespołu do kreatywnych działań), pracownicy działów HR, studenci nauk społecznych, a także osoby pracujące w szkole.

Publikacja podzielona jest na cztery części tematyczne. Pierwsza część dotyczy twórczych teorii (m.in. psychologia twórczości, koncepcje badania twórczości). Kolejna część ma za zadanie wprowadzić Czytelnika w twórcze przygotowania (np. do rozwiązywania problemów, rozwijania pomysłów). W części trzeciej, która wprowadza w twórczą organizację, znajdziemy wiele praktycznych wskazówek dotyczących m.in. twórczości w praktyce, selekcji i rekrutacji twórczych osób, diagnozy otwartych umysłów, motywacji do kreatywnego myślenia, burzy mózgów, kompletnej niekompetencji, czy zastosowania technik mieszanych. Ostatni rozdział – twórcze szkolenie – opisuje skuteczność treningów twórczości oraz zawiera konspekt szkolenia z zakresu technik twórczego myślenia.

W obszernym aneksie Czytelnik znajdzie 35 slajdów dotyczących technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów.

978-83-7308-710-1

Chybicka Aneta

Doktor nauk humanistycznych, psycholog, rekomendowany trener warsztatu i treningu interpersonalnego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, mistrz i praktyk Neurolingwistycznego Programowania. Pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Od kilku lat zajmuje się prowadzeniem zajęć aktywizujących psychologiczny potencjał i możliwości twórczego realizowania siebie. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z twórczym myśleniem i psychologią międzykulturową. Autorka książki Otwarty umysł oraz licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych.

Jej pasje to: synek Łukasz, koty oraz prowadzenie badań postaw wobec płci w różnych kulturach (badania przeprowadziła dotychczas w Polsce, Niemczech, Egipcie i Indiach).

Wprowadzenie

Część pierwsza

Twórcze teorie

Rozdział pierwszy

Psychologia twórczości dawniej i dzisiaj

Rozdział drugi

Współczesne koncepcje i badania twórczości w praktyce

Część druga

Twórcze przygotowania

Rozdział pierwszy

Przygotowanie do rozwiązywania problemów

Rozdział drugi

O umiejętności rozwijania pomysłów

Część trzecia

Twórcza organizacja

Rozdział pierwszy

Twórczość w praktyce

Rozdział drugi

Od kandydatów oczekujemy kreatywności – selekcja i rekrutacja twórczych osób

Rozdział trzeci

Jak złapać liska, czyli o diagnozie otwartych umysłów

Rozdział czwarty

Uwarunkowania innowacyjności organizacyjnej – jak wzbudzić motywację do kreatywnego myślenia

Rozdział piąty

Burza mózgów

Rozdział szósty

635, czyli pomysłowy Dobromir na zebraniu

Rozdział siódmy

Synktetyka, czyli o kompletnej niekompetencji

Rozdział ósmy

Techniki mieszane

Rozdział dziewiąty

Ocena pomysłów

Część czwarta

Twórcze szkolenie

Rozdział pierwszy

Skuteczność treningów twórczości

Rozdział drugi

Konspekt szkolenia z zakresu technik twórczego myślenia

Bibliografia

Aneks

Techniki twórczego myślenia i rozwiązywania problemów (slajdy 1-35)

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło