Drama i happening w edukacji przedszkolnej

Drama i happening w edukacji przedszkolnej

ISBN: 978-83-7587-498-3
30,00 zł

W opracowaniu zaproponowano metody przydatne do realizacji działań wychowawczych wskazanych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego (np. budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości)...

Wersja książki
Ilość

W opracowaniu zaproponowano metody przydatne do realizacji działań wychowawczych wskazanych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego (np. budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości).

Autorka wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy dramy i happeningu oraz warunki poprawnego stosowania ich w edukacji małego dziecka. Przedstawia również praktyczne przykłady dramy w postaci scenariuszy zarówno dram, jak i happeningów edukacyjnych. Ważnym elementem w publikacji jest opisanie stosunku dzieci, rodziców i pracowników przedszkola do tego typu przedsięwzięć.

Książka powinna zainteresować studentów wydziałów pedagogicznych (wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, pedagogika opiekuńcza i resocjalizacja), nauczycieli przedszkoli, wychowawców domów dziecka, świetlic szkolnych, środowiskowych, resocjalizacyjnych oraz socjoterapeutycznych.

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-498-3

Brak recenzji użytkowników.

Królica Maria

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.

Autorka programu, organizatorka i kierowniczka Podyplomowych Studiów Wychowania Przedszkolnego. Autorka alternatywnej metodyki edukacji przedszkolnej (Projekt Tematyczno-Zadaniowej Edukacji Przedszkolnej) realizowanej w wielu przedszkolach w Polsce (m.in. Inowrocław, Łódź, Częstochowa). Współautorka zatwierdzonego przez MENiS Programu edukacji przedszkolnej dla dzieci od 3 do 6 lat. „Świat przedszkolaka” oraz serii książek do tego programu pt. „Świat przedszkolaka” i przewodnika metodycznego.

Prowadzi warsztaty dla nauczycieli pracujących dramą i happeningiem.

Stale uczestniczy w konferencjach naukowych dotyczących edukacji przedszkolnej.

Autorka i redaktor naukowy kilku książek dotyczących wychowania przedszkolnego, ponad 50 artykułów opublikowanych w polskich oraz zagranicznych książkach i czasopismach.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Królica Maria

ISBN druk

978-83-7587-498-3

ISBN e-book

978-83-7587-498-3

Objętość

152 stron

Wydanie

III, 2010

Format

B5

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

1. Charakterystyka dramy jako metody edukacji dzieci i młodzieży

Istota, elementy, specyfika dramy i jej techniki
Rys historyczny dramy w procesie edukacyjnym
Wartości wychowawcze i dydaktyczne dramy

2. Możliwości wykorzystania happeningu w procesie edukacyjnym

Znaczenie terminu "happening"
Podstawowe elementy i cechy happeningu umożliwiające jego edukacyjne wykorzystanie

3. Warunki poprawnego stosowania dramy i happeningu w edukacji małego dziecka

Projektowanie dramy i happeningu
Dobór tematów, ról, zadań dramowych i happeningowych dla dzieci w przedszkolu
Znaczenie nauczyciela w organizacji i przebiegu dramy oraz happeningu

4. Wykorzystanie dramy i happeningu w procesie wychowania i nauczania dzieci przedszkolnych

Płaszczyzny efektywnego stosowania dramy i happeningu w przedszkolu
Przykłady dramy i happeningu w procesie edukacyjnym
       Scenariusze dram
       Scenariusze happeningów edukacyjnych
Formy dramowe i happeningowe w tworzeniu wspólnoty pracowników przedszkola
Działania dramowe i happeningowe w pracy z rodzicami

5. Stosunek dzieci oraz nauczycieli do dramy i happeningu

Zakończenie

Bibliografia

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło