Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie

Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie

Podtytuł: 978-83-7308-696-8
ISBN:
39,80 zł

Książka jest absolutną nowością w dziedzinie metodologii pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Tom otwiera cykl artykułów w ramach Seminariów Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Tematy ogólne (np. historia metodologii pedagogiki, orientacje metodologiczne) przeplatają się z tematami bardziej szczegółowymi (pedagogiczne implikacje humanistyczne, krytyka)...

Ilość

Książka jest absolutną nowością w dziedzinie metodologii pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Tom otwiera cykl artykułów w ramach Seminariów Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Tematy ogólne (np. historia metodologii pedagogiki, orientacje metodologiczne) przeplatają się z tematami bardziej szczegółowymi (pedagogiczne implikacje humanistyczne, krytyka). W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice.

Adresatami publikacji jest środowisko akademickie pedagogów oraz studentów kierunków pedagogicznych oraz innych dziedzin humanistyki.

978-83-7308-696-8

Kubinowski Dariusz

Doktor habilitowany. Pracownik Zakładu Pedagogiki Kultury Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, redaktor naczelny rocznika „Pedagogika Kultury”.

Nowak Marian

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Wstęp

 

Zbigniew Kwieciński

Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki

 

Tadeusz Lewowicki

Szkic do dziejów metodologii pedagogiki

 

Janusz Gnitecki

Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice

 

Stanisław Palka

Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej

 

Teresa Hejnicka-Bezwińska

Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki

 

Jacek Piekarski

O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice – perspektywa biografii

 

Włodzimierz Prokopiuk

Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji)  w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków

 

Marian Nowak

Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”

 

Dariusz Kubinowski

Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna

 

Krystyna Ablewicz

Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych

 

Teresa Bauman

Badacz jako krytyk

 

Danuta Urbaniak-Zając

W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych

 

Zbigniew Kwieciński

Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku.

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło