Gesty zamiast słów

Gesty zamiast słów

Podtytuł: 978-83-7308-848-1
ISBN:
39,80 zł
Gesty zamiast słów, czyli po prostu szeroko rozumiany język ciała, zawarty w wyglądzie, sposobie ubierania się, wyrazie twarzy, intensywności i częstości kontaktu wzrokowego, ruchach ciała, przyjmowanych pozach, tonie głosu czy rytmie wypowiedzi to tylko wybrane zagadnienia związane z komunikacją niewerbalną, której poświęcona jest omawiana pozycja...
Ilość

Nie ufaj słowom, bo możesz dojść do błędnych wniosków: lecz zawsze możesz ufać ukrytemu obliczu człowieka, gdyż w nim nie ma fałszu i z konieczności być nie może.

George Borrow

 

 

Gesty zamiast słów, czyli po prostu szeroko rozumiany język ciała, zawarty w wyglądzie, sposobie ubierania się, wyrazie twarzy, intensywności i częstości kontaktu wzrokowego, ruchach ciała, przyjmowanych pozach, tonie głosu czy rytmie wypowiedzi to tylko wybrane zagadnienia związane z komunikacją niewerbalną, której poświęcona jest omawiana pozycja. Co więcej? Autor pokazuje, że poprzez trening komunikacyjno-informacyjny, praktyczny czy też informacyjno-praktyczny możemy udoskonalać naszą mowę ciała, dzięki czemu staniemy się bardziej asertywni i skuteczniejsi w kontaktach społecznych, a wszelkie bariery uniemożliwiające odpowiednie porozumiewanie się z otoczeniem zostaną zniesione.

            Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, przede wszystkim do studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, osób pracujących w tych zawodach.

 

978-83-7308-848-1

Brak recenzji użytkowników.

Sikorski Wiesław

Doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki, adiunkt na Uniwersytecie Opolskim.

Teoretyk, badacz i praktyk psychoterapii komunikacyjnej, pedagog kultury, psycholog kliniczny, specjalista drugiego stopnia z zakresu psychologii klinicznej, praktykujący psychoterapeuta.

 

Gesty zamiast słów

Spis treści:

 

Wprowadzenie

 

Część pierwsza

Struktura treningu komunikacji niewerbalnej

 

Rozdział pierwszy

Test znajomości mowy ciała

 

Część druga

Trening oparty na dostarczaniu informacji

 

Rozdział drugi

Ekspresja mimiczna – od brody do czoła

            2.1. „Witalna” broda

            2.2. „Emocjonalny” nos i usta

            2.3. „Myślące” czoło

 

Rozdział trzeci

„W cztery oczy”, czyli o kontakcie wzrokowym

            3.1. „Strzeż źrenicy w oku”

            3.2. „Miej oczy szeroko otwarte”

            3.3. „Spędzaj sen z powiek”

            3.4. „Patrz prosto w oczy”

            3.5. „Oczy powiedzą Ci prawdę”

 

Część trzecia

Trening umiejętności praktycznych

 

Rozdział czwarty

„Czytanie z rąk”, czyli o gestykulacji

            4.1. Od gestu prośby do gestu groźby

            4.2. Gesty ramion i rąk

            4.3. Gesty tworzone kciukami

            4.4. „Do dziurawej kieszeni diabeł dziurą włazi”

            4.5. Chwytanie własnej ręki

            4.6. „Dwie ręce mogą więcej niż jedna”

            4.7. Uścisk dłoni jest naszą wizytówką

            4.8. Dotykanie samego siebie

 

Rozdział piąty

„Cokolwiek robisz, zawsze coś komunikujesz”, czyli o pozycjach ciała

            5.1. „Zachowaj ruchy młodzieńca”

            5.2. „Stój mocno na ziemi”

            5.3. „Pokaż mi, jak siedzisz, a powiem Ci, kim jesteś”

 

Część czwarta

Trening informacyjno-praktyczny

 

Rozdział szósty

Kontakty wokół „bańki”, czyli o strefach i terytoriach

 

            6.1. „Nie podchodź do mnie za blisko”

            6.2. „W zasięgu twojej ręki”

            6.3. „Ani za daleko, ani za blisko”

                        6.3.1. „Gry w duetach i tercetach”

                        6.3.2. „Tron dla króla, taboret dla chłopa”

                        6.3.3. „Potyczki przy okrągłych, kwadratowych i prostokątnych stołach”

                        6.3.4. „Jaki szef, takie biurko”

                        6.3.5. „Wiem kim jesteś, bo widzę, gdzie siedzisz”

            6.4. Do granicy widzenia i słyszenia

 

Rozdział siódmy

Ubiór, cechy fizyczne i przedmioty osobistego użytku

            7.1. Garnitur zamiast flanelowej koszuli

            7.2. Piękny znaczy uczciwy i szlachetny

            7.3. „Za mundurem panny sznurem”

            7.4. Gustowny ubiór to większe zaufanie

            7.5. Czy „okularnicy” są inteligentniejsi?

            7.6. „Strój zmienia maniery”

 

Rozdział ósmy

„Ach, ten głos, czyli o komunikatach paralingwistycznych

            8.1. „Mów w rytmie serca”

                        8.1.1. Zmieniaj tempo mówienia

                        8.1.2. Głos dźwięczny znaczy przyjemny

                        8.1.3. Nie za głośno, nie za cicho

                        8.1.4. Używaj prostych słów

                        8.1.5. Niezrozumiały bełkot

                        8.1.6. „Nie mów dużo, ale powiedz wiele”

                        8.1.7. Ostrożnie z „łącznikami”

                        8.1.8. Akcentuj wybrane słowa

 

            8.2. „Nie każdy uśmiech jest szczery”

                        8.2.1. „Śmiech to zdrowie”

                        8.2.2. „Śmiech śmiechowi nierówny”

                        8.2.3. „Częsty śmiech demaskuje głupca”

 

Zakończenie

Literatura

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło