Ściąganie w szkole

Podtytuł: 978-83-7308-601-2
ISBN:
34,80 zł
Książka poświęcona jest zjawisku ściągania w szkole, które stało się stałym elementem życia szkolnego. Niestety, zjawisko to w Polsce nie jest traktowane w kategorii problemu, a co gorsza mało kto postrzega ten czyn jako zjawisko patologiczne...
Ilość

Książka poświęcona jest zjawisku ściągania w szkole, które stało się stałym elementem życia szkolnego. Niestety, zjawisko to w Polsce nie jest traktowane w kategorii problemu, a co gorsza mało kto postrzega ten czyn jako zjawisko patologiczne.

Ściąganie jest sprzeczne z ideą uczenia się, a o tym jak bardzo jest rozpowszechnione, świadczy prezentowana publikacja.

Celem książki jest uświadomienie władzom oświatowym, nauczycielom, rodzicom skali problemu oraz skutków, jakie ściąganie za sobą niesie. Warto się przyjrzeć wnikliwie tej patologii, by odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jest jeszcze szansa i miejsce na uczciwą edukację w polskiej szkole?

 

 

 


 Książka dostępna w wersji elektronicznej
w
 następujących witrynach

                                                  

 

978-83-7308-601-2

Kobierski Konrad

 

Absolwent pedagogiki społecznej Uniwersytetu Łódzkiego.

Jego praca magisterska (napisana pod kierunkiem prof. Bogusława Śliwerskiego) nosiła tytuł Wychowawcze i etyczne aspekty ściągania w szkole powszechnej i była pierwszą pracą magisterską dotyczącą w całości tego zagadnienia. Praca spotkała się z zainteresowaniem Ministra Edukacji Narodowej.

 

Ściąganie w szkole

Spis treści:

 

Słowo wstępne od promotora

Wstęp

 

Rozdział I

Szkoła jako miejsce uczenia się między prawdą a kłamstwem

 

Proces uczenia się

Szkoła a sukces

            Osiągnięcia szkolne

            Ocenianie a osiągnięcia szkolne uczniów

                        Formy egzaminów

Prawda – jedna z nadrzędnych wartości w edukacji

Kłamstwo antywartością w edukacji szkolnej

            Rodzaje kłamstw

 

Rozdział II

Zjawisko ściągania na tle literatury przedmiotu

 

Ściąga i plagiat

Psychologiczne aspekty ściągania przez uczniów w szkole

            Przesłanki ściągania zgodnie z behawiorystyczną koncepcją człowieka

            Ściągający uczeń w świetle koncepcji psychoanalitycznej

            Aspekty ściągania w poznawczej koncepcji człowieka

Prakseologiczne aspekty ściągania w szkole

            Przedsiębiorczość

            Ekonomiczność

            Współzawodnictwo

Ściąganie w aspekcie etycznym

Wymiar prawny ściągania

Uwarunkowania ściągania

            Motywy ściąganie

            Ściąganie jako sposób radzenia sobie w sytuacji egzaminacyjnej

                        Rodzaje ściąg

            Techniki ściągania jako sposób na nieuczenie się

                        Tradycyjne techniki ściągania

                        Techniki ściągania wykorzystujące pomoc człowieka

                        Elektroniczne techniki ściągania

                        Innowacyjne techniki ściągania

            Postawy nauczycieli wobec ściągania

 

Rozdział III

Raport z badań nad ściąganiem w szkołach

 

Cele i metody badań

Teren badań

Charakterystyka badanej populacji

Podmioty ściągające

Deklarowane przyczyny ściągania

Częstotliwość ściągania

Zakres treściowy ściągania

Techniki i metody ściągania

Źródła ściągania

Rodzaje ściąg

Możliwości redukcji ściągania w szkołach w opinii uczniów

Ocena zjawiska ściągania w kategoriach moralnych

Postawy nauczycieli wobec ściągania

Wizja szkoły bez ściągania

Sądy i wypowiedzi młodzieży na temat ściągania

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel i schematów

Aneks

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło