Conflicts - Mediation - The Youthbr /e-book

Conflicts - Mediation - The Youthbr /e-book

Podtytuł: 83-7308-540-8
ISBN:
24,80 zł
Prezentowana książka jest publikacją, na którą otrzymano grant z międzynarodowych programów Socrates, Leonardo da Vinci, Młodzież. Książka napisana jest w języku angielskim. Podejmuje ona między innymi problematykę szkoły jako miejsca bitwy lub pokojowej współpracy, mediacji w odniesieniu do szkolnictwa w północnej Irlandii, agresji w polskich szkołach i sposobach jej zapobiegania, programów zapobiegania agresji na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, programów mediacyjnych w szkołach niemieckich,
Ilość

At present in Poland as well as in many other European countries numerous projects financed from the means of the European Union are carried out. All this projects have one idea in common: supporting all initiatives leading to social development and international cooperation within framework of the uniting Europe.Each of the project should result in measurable and practical benefits. Yet in the opinion of many people this is not always the case. It may happen that particular projects result in bulky volumes of studies in which it is difficult to identify any practical benefits.

This book proves that the international projects carried out are not a mere waste of time and money, but in fact can practically contribute to the development of particular countries anf regions.

The authors of particular chapters of the book are directly involved in the project carried out within the framework of three European programmes: Socrates, Leonardo da Vinci, The Youth. Their ideas, concepts, conclussions or reports on actual actions undertaken constitute the true value of this study and confirm the practical benefits of this kind of activity.

This book is an example of how valuable practical activity within the framework of international project can be. Each of the countries participating in the project has to deal with their own specific social and educational problems, yet the actions undertaken do not vary significantly. Subsequent parts of this book will show the readers how efficient these actions are.

 

 

Prezentowana książka jest publikacją, na którą otrzymano grant z międzynarodowych programów Socrates, Leonardo da Vinci, Młodzież. Książka napisana jest w języku angielskim. Podejmuje ona między innymi problematykę szkoły jako miejsca bitwy lub pokojowej współpracy, mediacji w odniesieniu do szkolnictwa w północnej Irlandii, agresji w polskich szkołach i sposobach jej zapobiegania, programów zapobiegania agresji na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, programów mediacyjnych w szkołach niemieckich, pracy młodzieży w szkołach, postmodernistycznej etyki nadziei i strachu.

Praca składa się z trzech części i została napisana przez międzynarodowe grono specjalistów. Okazuje się, że współpraca międzynarodowa jest możliwa, a na dodatek może przyczyniać się do rozwoju współpracy miedzy poszczególnymi krajami czy regionami. Książka pokazuje jak wartościowa może być współpraca nad wspólnym międzynarodowym projektem badawczym.

 

http://e-book.impulsoficyna.pl/

 

 


 

 Książka dostępna w wersji elektronicznej
w
 następujących witrynach

 

                    

                            

 

            

83-7308-540-8

Sałaciński Lech doktor

nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Specjalizuje się w teorii wychowania. Rozprawa doktorska nosiła temat: Nieprawidłowości w wychowaniu szkolnym. Typy, uwarunkowania, przeciwdziałania. Pracownik Zakładu Teorii Wychowania i Pedeutologii Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim

Głażewski Michał

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Specjalizuje się w pedagogice porównawczej i teorii wychowania. Rozprawa doktorska na temat: Ciągłość i zmiana wychowania w instytucjach edukacyjnych - model szkoły Waldorfskiej. Pracownik Zakładu Teorii Wychowania i Pedeutologii Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim.

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=26679&lang=pl

EDITORIAL

LECH SAŁACIŃSKI

ON BENEFITS OF PRACTICAL ACTIONS OR ТНЕ INTRODUCTION ТО AN INTERNATIONAL PROJECT

PART I

THEORETICAL CONTEXT ОР CONFLICT AND MEDIATION

LECH SAŁACIŃSKI

SCHOOL AS А BATTLEFIELD OR А PLACE OF PEACEFUL COOPERATION. OPEN CONFRONTATION OR DEVELOPMENTAL CONFLICT

ALLEN FLEMING

MEDIATION WITHIN ТНЕ CONTEXT OF NORTHERN IRELAND

MICHAŁ GŁAŻEWSKI

CONFLICT, MEDIATION, CONSENSUS -AND WHAT AFTERWARDS?

PART II

INSTITUTIONS, ORGANIZATIONS AND ТНЕ SPECIFIC CHARACTER ОР MEDIATION AND ТНЕ STRATEGY ОF CONFLICT RESOLUTION IN ТНЕ WORLD

MARGARET SHAW

NORTH EASTERN EDUCATION & LIBRARY BOARD COUNSELLING SUPPORT SERVICEPOLICYANDPROCEDURES

GRAŻYNA MIŁKOWSKA

AGGRESSION IN ТНЕ POLISH SCHOOL AND WAYS OF PREVENTING IT

LAURENCE MOUSSET-LIBEAU

PROPOSAL FOR А PRIMARY PROGRAM OF PREVENTION, IN EDUCATIONAL CIRCLE,OF VIOLENCES

ANGELA FLEISCHER-WETZEL

MEDIATION PROJECTS IN SCHOOLS IN EASTERN BRANDENBURG

URSULA MEEHAN, PHYLLIS MCGRAW, GERRY MEEHAN

OUTDOOR EDUCATION IN NORTHERN IRELAND -PRACTITIONERS USING OUTDOOR EDUCATION AS А METHOD ОР WORKING WITH MARGINALISED ANDDISAFFECTEDYOUNGPEOPLE

PART III

REPORTS AND INFORMATION ON ТНЕ PRACTICAL ASPECTS OF WORK WITH TEENAGERS FROM SOCIAL RISK GROUPS IN DIFFERENT COUNTRIES

MANUELA PLIZGA-JONARSKA, JOANNA MAGDOŃ-DEMBIŃSKA

EXPERIENCE IN WORK WITH TEENAGERS ON ТНЕ PROJECT ОР SCHOOL MEDIATION INITIATED AND CARRIED OUT ВУ ТНЕ "COOLTURE ОР CONFLICT" GROUP

ANDREA OHLOFF, SWEN DANKESREITER

OPEN YOUTH WORK IN BRANDENBURG -ТНЕ EXAMPLE ОР ТНЕ ERKNER YOUTH CLUB “DER CLUB” (ASSOCIATION FOR YOUTH WORK AND SOCIAL WORIO

РАТ MORGAN, AMBROSE SHERRY, FRANCIS LOUGHLIN, JIM MCCARTNEY

WHYYOUTHWORKINSCHOOLS

SILVIA WEINERT, MIRKO KRAMER

SELECTED PRACTICAL EXAMPLES FOR ТНЕ PREVENTION ОР VIOLENCE.

“BEST PRACTICE ОР VIOLENCE PREVENTION STREETWORK IN SCHWEDT”

EPILOGUE

MICHAŁ GŁAŻEWSKI

CONFLICT AS А DISPUTE OVER TRUTH -POST-MODERN ETHICS

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło