Nauczyciel wobec współczesnych zadań edukacyjnych

Podtytuł: 83-7308-434-7
ISBN:
19,80 zł
W prezentowanej publikacji Autorka odwołuje się do filozoficznych podstaw współczesnych zadań edukacyjnych. Oryginalność książki polega na holistycznym rozumieniu pedagogiki jako nauki. Publikacja ma interdyscyplinarny charakter...
Ilość

W prezentowanej publikacji Autorka odwołuje się do filozoficznych podstaw współczesnych zadań edukacyjnych. Oryginalność książki polega na holistycznym rozumieniu pedagogiki jako nauki. Publikacja ma interdyscyplinarny charakter. Jej celem jest ukazanie relacji między wiedza pedagogiczną nauczyciela a szeroko pojętą współczesnością reprezentowaną przez naukę, kulturę i filozofię. Oprócz rozważań teoretycznych książka zawiera projekty rozważań metodycznych, co jest dodatkowym walorem książki. Publikacja adresowana jest do nauczycieli oraz studentów. Może być przydatna pedagogom – praktykom pracującym w szkole oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

83-7308-434-7

Kobyłecka Ewa

Kobyłecka Ewa

 

Nauczyciel wobec współczesnych zadań

            SPIS TREŚCI

 

 

Wstęp

 

·        Synergia edukacji humanistycznej i artystycznej

Uwagi o aksjologicznych i antropologicznych podstawach relacji podmiotów w procesie edukacji
Ambiwalencja i asymetria uspójnienia wartości edukowanych i edukacyjnych. Teoretyczne założenia, praktyczne implikacje
Kompetencje aksjologiczne nauczyciela-wychowawcy
Tworzenie sytuacji aksjologicznych w przestrzeni edukacyjnej
·        Zadania nauczyciela w kształtowaniu kultury estetycznej uczniów

Inteligencja emocjonalna w edukacji integracyjnej
Cele wychowania jako przestrzeń porozumienia aksjologicznego nauczycieli i rodziców
·        Zastosowanie multimediów w edukacji humanistycznej

·        Wykorzystanie technologii informacyjnej w programach stymulujących i wspierających rozwój uczniów

Kompetencje nauczycieli języka polskiego szkół podstawowych w zakresie rozpoznawania wartości estetycznych i nadestetycznych
Wiedza gimnazjalnych nauczycieli polonistów o wartościach i celach edukacji humanistycznej
 

Zakończenie

Bibliografia

Summary      

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło