Pomóż mi byćbr /

Podtytuł: 978-83-7308-698-2
ISBN:
14,80 zł
Książka poświęcona jest pracy z osobami niepełnosprawnymi poprzez działanie na ich zmysły. Ukazuje ona szerokie spektrum możliwości nawiązywania kontaktu i komunikacji z osobami
z głębokimi deficytami rozwojowymi. Wszystkie rozdziały zawarte w niniejszej pracy zostały napisane na podstawie doświadczeń własnych Autorki oraz specjalistów...
Ilość

Książka poświęcona jest pracy z osobami niepełnosprawnymi poprzez działanie na ich zmysły. Ukazuje ona szerokie spektrum możliwości nawiązywania kontaktu i komunikacji z osobami z głębokimi deficytami rozwojowymi. Wszystkie rozdziały zawarte w niniejszej pracy zostały napisane na podstawie doświadczeń własnych Autorki oraz specjalistów z zakresu nauczania, opieki i terapii osób niepełnosprawnych. Dodatkowym atutem książki jest możliwość wykorzystania treści w niej zawartych w pracy ze zdrowymi małymi dziećmi. Zagadnienia dotyczące masażu, luminoterapii, chromoterapii, aromaterapii są uniwersalne i stanowią uzupełniającą formę procesu dydaktyczno-wychowawczego.

978-83-7308-698-2

Miosga Lucyna

Magister oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, pedagog-fizjoterapeuta, trener masażu dziecięcego, specjalista z zakresu wczesnej interwencji i wspierania rozwoju małego dziecka.

Od 1998 roku pracuje  z osobami z głębszą i głęboka niepełnosprawnością intelektualną – z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i innymi niepełnosprawnościami sprzężonymi z upośledzeniem umysłowym. W pracy z dziećmi niemówiącymi stosuje systemy komunikacji alternatywnej. Jest wykładowcą na kursach kwalifikacyjnych z zakresu oligofrenopedagogiki.

Pomóż mi być

SPIS TREŚC

Wstęp

Część I – Komunikacja 

Komunikacja niewerbalna

Komunikacja intencjonalna

Komunikacja werbalna

Część II – Metody i techniki stymulacji zmysłowej osób ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością umysłową

Masaż leczniczy i logopedyczny

Chromoterapia i luminoterapia

Aromaterapia

Elżbieta Lubińska – Aktywność plastyczna

Zajęcia z wykorzystaniem muzyki i ruchu

Stymulacja polisensoryczna

Część III – Zajęcia grupowe

Grażyna Wondolska, Małgorzata Ganuszko – Organizacja zajęć

zespołowych w szkole

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło