Rozwój aktywności twórczej dzieci w sferze językabr /

Podtytuł: 978-83-7308-832-0
ISBN:
19,80 zł
Treść książki odnosi się do problemu aktywności twórczej dziecka, do jej stymulowania oraz do rozbudzenia dziecięcej inwencji twórczej. Autorka starała się udowodnić, że dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym potrafi wypowiedzieć się na sposób literacki. Wypowiedzi te formułuje poprzez fraszkę, zagadkę, wierszyki, haiku, wiersze białe, limeryki, wreszcie – prozę. Tematyka dziecięcych utworów bywa najczęściej zasadzona na przeżyciach dziecka związanych z wyobraźnią i zabawą oraz re
Ilość

Treść książki odnosi się do problemu aktywności twórczej dziecka, do jej stymulowania oraz do rozbudzenia dziecięcej inwencji twórczej. Autorka starała się udowodnić, że dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym potrafi wypowiedzieć się na sposób literacki. Wypowiedzi te formułuje poprzez fraszkę, zagadkę, wierszyki, haiku, wiersze białe, limeryki, wreszcie – prozę. Tematyka dziecięcych utworów bywa najczęściej zasadzona na przeżyciach dziecka związanych z wyobraźnią i zabawą oraz realiami życia.

Książka zawiera przykłady wielu utworów literackich napisanych przez dzieci, wśród których Czytelnik znajdzie wiersze, zagadki, przykłady prozy oraz scenariusz do filmu.

Praca adresowana jest do nauczycieli języka polskiego, nauczania początkowego, przedszkola, nauczycieli sztuki oraz wychowawców w świetlicach szkolnych, środowiskowych i profilaktycznych. Z książki skorzystać mogą także rodzice, którzy są pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami języka.

 

 

978-83-7308-832-0

Laskowska Joanna

 

Magister sztuki, absolwentka Wydziału Edukacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz edukacji w zakresie sztuk plastycznych na Wydziale Artystycznym Akademii im. J. Długosza w Częstochowie. Zdobyła dyplom z wyróżnieniem w pracowni medalierstwa i rzeźby małoformatowej.

 

Nauczycielka plastyki w Szkole Podstawowej nr 45 i 120 w Łodzi, instruktorka koła teatralno-plastycznego oraz warsztatów recytatorskich.

Autorka nowel, opowiadań, baśni, bajek, wierszy i limeryków.

 

Wybrane publikacje:

 

Co do czego, mój kolego  zbiór zagadek dla dzieci, Literatura, Łódź 2001.

O zajączku co językami gadał – Aksjomat, Kraków 2004.

Europa pełna baśni – Wilga, Warszawa 2004.

Rozwój aktywności twórczej w sferze języka, Impuls, Kraków 2007.

Bajki na cztery ręce, Aksjomat, Kraków 2007.

Najpiękniejsze baśnie Europy – Wilga, Warszawa 2008.

 

Spis treści

 

Rozdział I

            Aktywność własna jako warunek kształtowania się postawy twórczej u dziecka w wieku przedszkolnym

 

Rozdział II

            Zagadnienie rozwoju mowy oraz modele nabywania jej przez dziecko w wieku przedszkolnym

 

Rozdział III

Stymulowanie rozwoju psychicznego dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym jako warunek rozwoju ekspresji twórczej

 

Rozdział IV

Typy orientacji dorosłego (nauczyciela, rodziców) na dziecko – styl komunikacji z nim

 

Rozdział V

Rozwój aktywności twórczej dziecka w sferze języka

 

Rozdział VI

Aktywność werbalna dzieci w wieku szkolnym

 

Bibliografia

 

Utwory dziecięce

            Wiesze

            Głowa nie od parady, czyli zagadki wymyślone przez dzieci

            Proza

            Scenariusz

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło