Fenomen ekshibicjonizmu w telewizjibr /

Podtytuł: 83-7308-386-3
ISBN:
24,80 zł
Kiedy w kwietniu 2001 roku program „Big Brother” pojawił się w telewizji, w czasopismach rozpisywano się na temat tego, jakie skutki może mieć jego emisja. Opinie pejoratywne stanowiły zdecydowaną większość. Gdy „narodowa debata” ucichła program „Wielki Brat” doczekał się licznego rodzeństwa. Przedmiotem analizy w prezentowanej publikacji są programy typu reality show oraz talk show...
Ilość

Kiedy w kwietniu 2001 roku program „Big Brother” pojawił się w telewizji, w czasopismach rozpisywano się na temat tego, jakie skutki może mieć jego emisja. Opinie pejoratywne stanowiły zdecydowaną większość. Gdy „narodowa debata” ucichła program „Wielki Brat” doczekał się licznego rodzeństwa. Przedmiotem analizy w prezentowanej publikacji są programy typu reality show oraz talk show. Celem pracy jest próba zrozumienia rosnącej woli obnażania się przed masową publicznością; tego, skąd rodzi się w ludziach gotowość do odsłaniania najciemniejszych zakamarków własnej alkowy. Publikacja zawiera zarówno zagadnienia teoretyczne oscylujące wokół telewizji i programów reality show, jak i analizę dyskursu transkryptowanych programów, takich jak: „Bar”, „Rozmowy w toku”, „Big Brother” i inne. Szczególną wagę Autorka przywiązała do aranżacji całego show, jak i próby zrozumienia motywów skłaniających do uczestniczenia w spektaklach na oczach telewidzów.

 

 

83-7308-386-3

Krzpiet Magdalena

ukończyła uniwersytet Gdański w Gdańsku, wydział pedagogiczny, specjalność: pedagogika społeczna. Tytuł pracy magisterskiej: "Fenomen ekshibicjonizmu w telewizji" została opublikowana w lutym 2005r. przez wydawnictwo Impuls. Po zakończeniu studiów pracowała dwa lata w Mops-ie na stanowisku terapeuty zajęciowego i instruktora ds. kulturalno-oświatowych. Następnie wyjechała do Anglii, gdzie spędziła trzy lata imając się zajęć różnych, m.in. opiekunka w domu opieki czy   krojcza (!) zasłon. Podczas pobytu dwa lata współpracowała z angielską policją w celu wsparcia i ułatwienia emigrującym Polakom i osobom z Europy Wschodniej znalezienie się w rzeczywistości obcego kraju. Obecnie wróciła z kilkumiesięcznego pobytu w Tajlandii gdzie zgłębiała tajniki masażu tajskiego.

 

 

 

Fenomen ekshibicjonizmu

SPIS TREŚCI

 

 

Wstęp

 

Rozdział I. Teoretyczne osadzenie

            Od pamiętnika po reality

            Przyczyny pojawienia się reality show

            Odwieczna potrzeba podglądania

            Telewizja interaktywna

            Kultura konsumpcji

 

Rozdział II. Rozdział metodologiczny

            Przedmiot i cel badań

            Analiza dyskursu

            Analiza retoryczna

 

Rozdział III. Konstrukcja

            Gospodarz jako główny narrator

            Intertekstualność i gatunkowa homogenizacja

            Konflikt – oś każdego scenariusza

                        „Zerwane więźi”

                        „Rozmowy w toku” –  Wybór – życie

                        „Big Brother” – Bitwa

                        „Bar” – Gorące krzesła – program na żywo

 

Rozdział IV. Motywy udział w programie

            Kultura promocji

            Indywidualizacja i potrzeba uwagi

            Nieśmiertelni

            Publiczna spowiedź

Cielesność a tożsamość

 

Rozdział V. W sieci ideologii i nihilizmu

            Wstyd i bezwstyd a upublicznianie prywatności

Obnażony i obnażany

 

 

Zakończenie

 

Bibliografia

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło