Psychopedagogika działań twórczychbr /

Podtytuł: 83-7308-468-1
ISBN:
29,80 zł
Temat książki jest jak najbardziej aktualny, ponieważ w dzisiejszych czasach kreatywności i twórczego podejścia do problemów wymaga się od wszystkich: uczniów, studentów, pracowników. Zwłaszcza
w zmiennych uwarunkowaniach społecznych, kulturowych i gospodarczych. Ciągle nie bardzo wiadomo jak wdrażać metody nauczania twórczości, jak stymulować twórcze zachowania w szkołach
i firmach, jak oceniać efekty prowadzonych zajęć twórczych?
Ilość

Temat książki jest jak najbardziej aktualny, ponieważ w dzisiejszych czasach kreatywności i twórczego podejścia do problemów wymaga się od wszystkich: uczniów, studentów, pracowników. Zwłaszcza
w zmiennych uwarunkowaniach społecznych, kulturowych i gospodarczych. Ciągle nie bardzo wiadomo jak wdrażać metody nauczania twórczości, jak stymulować twórcze zachowania w szkołach
i firmach, jak oceniać efekty prowadzonych zajęć twórczych? Prezentowana książka daje odpowiedź na te pytania. W czterech kolejnych częściach autorzy przedstawiają teoretyczne, metodyczne oraz praktyczne uwarunkowania psychopedagogiki twórczości. Uważny Czytelnik znajdzie tu wiele inspiracji oraz dydaktycznych wskazówek usprawniających codzienny tok zajęć rozwijających postawy twórcze oraz prezentacje praktycznych form realizowanych w szkołach i placówkach kultury. Zaletą książki jest różnorodność i bogactwo ujęć – autorami są bowiem zarówno pedagodzy, jak
i psycholodzy, artyści i nauczyciele. Książka adresowana jest do naukowców i studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych, pracowników ośrodków metodycznych i doskonalenia zawodowego, poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków terapii i rozwoju, instytucji kultury
i animacji społeczno-kulturalnej (pracownicy domów kultury, muzeów, ośrodków sztuki, itd.).

 

 

 

83-7308-468-1

Szmidt Krzysztof J.

Doktor habilitowany, profesor Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, kierownik Zakładu Pedagogiki Twórczości UŁ. Opiekun pierwszej w Polsce Ogólnokształcącej Szkoły Artystycznej w Zakopanem, współtwórca modelu lekcji twórczości, przeprowadził treningi twórczości dla ponad 4 tysięcy osób.

Autor wielu publikacji, m.in.: „Elementarz twórczego życia”, „Twórczość i pomoc w tworzeniu w perspektywie pedagogiki społecznej”, współautor kilkudziesięciu podręczników szkolnych. Napisał scenariusz i zrealizował 9-odcinkowy serial edukacyjny „Pogotowie twórczości” dla TVP1.

Psychopedagogika działań twórczych

SPIS TREŚCI

 

 

Wstęp: Twórczość cieszy!

 

I. Nauczanie twórczości – nowe pytania

O nauczaniu twórczości w obliczu jej ambiwalencji

Psychopedagogiczna perspektywa rozwijania dyspozycji twórczych

„Romantyczne dopełnienie”  w nowoczesnej edukacji jako kontekst interpretacyjny fragmentu badań pedagogicznych

Edukacja medialna i psychodydaktyka twórczości – razem czy osobno?

 

II. Problemy motywowania uczniów do działań twórczych

Motywacyjne uwarunkowanie twórczości

Problem rywalizacji w procesie wspierania twórczości dzieci i młodzieży

Motywowanie do nauki uczniów twórczo uzdolnionych

Motywowanie w dążeniu do sukcesu ucznia olimpijczyka i uczestnika lekcji twórczości– wyniki praktycznego zwiadu badawczego

 

III. Eksploracje badawcze twórczości

Zdolności twórcze a satysfakcja z pracy zawodowej

W poszukiwaniu osobowościowych uwarunkowań twórczości

Czy zajęcia z zakresu psychologii twórczości rozwijają werbalna i niewerbalną ekspresję twórczą studentów?

Warsztaty arteterapeutyczne jako metoda rozwijająca twórcze myślenia i działanie dzieci

Badania nad reprezentacją poznawczą twórczości – test analogii

Zamot, czyli skomplikowana sprawa. Analiza procesów syntezy pojęciowej w zadaniach odlingwistycznych

 

IV. Twórczość w klasie szkolnej

Warunki i sposoby stymulowania aktywności twórczej dziecka w systemie edukacji zintegrowanej

Czy naprawić „podcięte skrzydło edukacji”? O możliwościach rozwijania uczuć i wyobraźni w toku zajęć plastycznych

Metody stymulowania twórczości artystycznej uczniów klas IV-VI na przykładzie Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Artystycznej w Zakopanem

Fantazja regulowana odpowiedzialnością, czyli o lekcjach twórczości w Gimnazjum Niepublicznym w Zabierzowie Bocheńskim

 

O autorach

 

 

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło