Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczegobr /

Podtytuł: 83-7308-441-X
ISBN:
19,80 zł
Książka przeznaczona jest dla tych wszystkich, których interesują komunikacyjne aspekty wychowania człowieka, a szczególnie dla nauczycieli wszystkich typów szkół, wychowawców, rodziców
i studentów. Składa się z trzech części złożonych z siedmiu rozdziałów...
Ilość

Książka przeznaczona jest dla tych wszystkich, których interesują komunikacyjne aspekty wychowania człowieka, a szczególnie dla nauczycieli wszystkich typów szkół, wychowawców, rodziców i studentów.

Składa się z trzech części złożonych z siedmiu rozdziałów. W części pierwszej Autorka prezentuje perspektywę teoretyczną, która stanowi odniesienie dla problematyki badawczej (definicja rozmowy, jej cechy i struktura, związek doświadczeń, wychowania i rozwoju jednostki, przegląd klasyfikacji metod wychowawczych pod kątem umiejscowienia wśród nich metody rozmowy).

Część druga zawiera opis koncepcji badań empirycznych. Przedstawiono tu również zastosowaną w badaniach metodę, techniki badawcze oraz organizację i przebieg badań.

W trzeciej części książki zaprezentowano m. in. wykorzystanie rozmowy w trakcie lekcji oraz rozmów indywidualnych nauczyciel-uczeń.

 

Bochno Ewa
83-7308-441-X

Bochno Ewa

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Rozprawa doktorska dotyczyła tematyki rozmowy jako metoda oddziaływania wychowawczego z perspektywy doświadczeń nauczycieli-wychowawców i uczniów klas początkowych. Pracuje na Wydziale Nauk Pedagogicznych i Społecznych na Uniwersytecie Zielonogórskim.

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=117594&lang=pl

 

Rozmowa jako metoda

SPIS TREŚCI

 

 

Wprowadzenie

 

Rozdział I

Rozmowa w codziennych kontaktach międzyludzkich

1. Rozmowa jako akt komunikacyjny

2. Struktura i cechy rozmowy

 

Rozdział II

Rozmowa w szkole

1. Socjalizacyjne i wychowawcze konteksty rozwoju jednostki...

2. Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego

3. Wartość rozmowy w kontaktach nauczyciela i uczniów

 

Rozdział III

Procedury badawcze

1. Projekt badawczy

2. Metody i techniki badań

3. Organizacja badań własnych

 

Rozdział IV

Wykorzystanie rozmowy w toku lekcji

1. Nauczycielski styl kierowania wychowawczego i komunikowania się w czasie lekcji

2. Typy wykorzystania rozmowy przez nauczycielki w czasie lekcji

2.1. Nauczyciel – mistrz

2.2. Nauczyciel – iluzjonista

2.3. Nauczyciel – sztukmistrz

 

Rozdział V

Wykorzystanie rozmowy w indywidualnych kontaktach nauczyciela i ucznia

1. Przebieg indywidualnych rozmów nauczyciela i ucznia

2. Typy wykorzystania rozmowy przez nauczycielki w czasie indywidualnych kontaktów z uczniem

2.1. Nauczyciel-mistrz

2.2. Nauczyciel-iluzjonista

2.3. Nauczyciel-sztukmistrz

2.4. Nauczyciel-kuglarz

 

Rozdział VI

Obraz rozmów nauczycielek i uczniów

1. Rozmowa z uczniem w perspektywie doświadczeń nauczycielek

2. Rozmowa z nauczycielem w perspektywie doświadczeń uczniów

3. Zbieżność – rozbieżność perspektyw nauczycielek i uczniów dotyczących rozmów między nimi

 

Rozdział VII

Magia słów. Wnioski – interpretacje – pytania

1. Szkolne rozmowy nauczycielek i uczniów klas początkowych

1.1. Rozmowa N–U jako interakcja komunikacyjna

1.2. Wizerunek nauczycielki i uczniów w rozmowach

1.3. Organizacja procesów komunikacyjnych i wychowawczych w szkole

2. Metafora plastyczna zamiast zakończenia

 

Bibliografia

Spis tabel

Spis wykresów

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło