Jakość życia studentówbr /

Jakość życia studentówbr /

Podtytuł: 83-7308-316-2
ISBN:
19,80 zł
Praca ta zawiera 20 opracowań, w których autorzy zajmują się społecznym uwarunkowaniem życia studentów oraz jego aksjologicznym i edukacyjnym wymiarem. Jest to pierwsza publikacja poświęcona tej tematyce od lat sześćdziesiątych...
Ilość

Praca ta zawiera 20 opracowań, w których autorzy zajmują się społecznym uwarunkowaniem życia studentów oraz jego aksjologicznym i edukacyjnym wymiarem. Jest to pierwsza publikacja poświęcona tej tematyce od lat sześćdziesiątych. Rozważania autorów dostarczają obfitych informacji o zjawiskach i procesach w świadomości współczesnych społeczeństw, ale przede wszystkim wprowadzają ład i systematyzują dane o współczesnych trendach i systemach moralnych, jakie zdobywają studenci z różnych źródeł.

            W pierwszej części podkreślona została potrzeba postrzegania wyższej uczelni nie tylko jako miejsca zdobywania wiedzy, lecz przede wszystkim jako dynamicznego środowiska kształtującego człowieczeństwo całej wspólnoty akademickiej. Ukazuje ona zjawisko globalizacji, stwarzającej możliwość bezkonfliktowej koegzystencji i kooperacji zamiast konfrontacji i rywalizacji.

            Część druga zwraca uwagę na jedno z głównych zadań szkoły wyższej- a mianowicie kształtowanie u studentów nie tylko dyspozycji instrumentalnych, lecz również dyspozycji określających stosunek człowieka do innych ludzi, samego siebie i świata wartości.

            Część trzecia porusza problemy anomii szkolnej, kształcenia szerokoprofilowego i wynikających z niego problemów ze znalezieniem pracy, a także konieczności optymalizacji kształcenia przyszłych nauczycieli.

            Celem książki jest inspiracja do zrewaloryzowania aspektów etycznych edukacji oraz do uczestnictwa nauczycieli akademickich w debatach nad nurtującymi środowisko studenckie kwestiami moralnymi.

83-7308-316-2

Rumiński Antoni

pedagog, specjalizuje się w aksjologii pedagogicznej i teorii wychowania. Pracownik Instytutu Nauk o Wychowaniu Wydziału Pedagogicznego na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=35265&lang=pl

Część I. DOŚWIADCZANIE JAKOŚCI ŻYCIA

 

Kilka słów o roztropności.

 

Człowiek jako osoba we wspólnocie kulturowej.

 

Młodzież w perspektywie dalszego życia i pracy zawodowej.

 

Rozpad czy rekonstrukcja wartości moralnych w społeczeństwie polskim.

 

Relacje podmiotu w procesie kształcenia uniwersyteckiego.

 

Prawda drogą do jakości życia.

 

Pojęcie i znaczenie prawdy w ocenie studentów.

 

Integralny rozwój studenta.

 

Część II. AKSJOLOGICZNY WYMIAR JAKOŚCI ŻYCIA STUDENTÓW

 

Aksjologiczny wymiar jakości życia.

 

Transformacja społeczno-ekonomiczna a jakość życia studentów – kontekst aksjologiczny.

 

Młodzież wobec wybranych kwestii moralnych – badania porównawcze polsko-włoskie.

 

Człowiek wobec wartości życia.

 

Sens życia studentów.

 

Część III. EDUKACYJNY WYMIAR JAKOŚCI ŻYCIA STUDENTÓW

 

Studenci kanadyjscy i polscy oraz ich aktualne potrzeby i oczekiwania.

 

Wąski profesjonalizm nauczycieli powodem anomii szkolnej.

 

Potrzeby edukacyjne studentów – empiryczny zarys problemu.

 

Wpływ techniki na rozwój człowieka.

 

Wpływ techniki – informatyki na jakość kształcenia studentów.

 

Osoba zakonna jako student i kolega.

 

Stan zdrowia studentów.

 

Starość w opinii studentów CM UJ.

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło