Uwagi krytyczne o wychowaniu fizycznym i kształceniu nauczycieli

Podtytuł: 83-7308-356-1
ISBN:
9,80 zł
Książka ta mówi o rozdźwięku między teorią a praktyką kultury fizycznej, o sferze niewydolności naszego systemu fizycznej edukacji, o potrzebie stworzenia koherentnej teorii wychowania fizycznego. Ukazuje ona rozmiary i przyczyny marginalizacji wychowania
Ilość

 

„Tekst jest napisany błyskotliwie. Autor stosuje wiele porównań i odniesień do innych dyscyplin nauki i praktyki społecznej. W mistrzowski sposób ukazuje paradoksy i stereotypy myślenia nie tylko codziennego, wyjaśniając zgrabnie różnice i tożsamości relatywnego, potocznego odbioru i interpretacji spraw tylko pozornie oczywistych. Przedstawiona mi książka jest przykładem twórczego i dającego radość zarówno Autorowi, jak i Czytelnikom procesu obcowania z bogatym merytorycznie i doskonałym metodologicznie materiałem. Refleksje Pana H. Grabowskiego znajdują się na takim stopniu uogólnienia, że można określić je jako ponadczasowe [...]. Jestem głęboko przekonany, że mądra i interesująca książka Uwagi krytyczne o wychowaniu fizycznym i kształceniu nauczycieli  będzie istotnym elementem wzbogacającym bibliotekę osób związanych z kulturą fizyczną”.

                                                                                  z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Tadeusza Szewczyka

 

Książka ta mówi o rozdźwięku między teorią a praktyką kultury fizycznej, o sferze niewydolności naszego systemu fizycznej edukacji, o potrzebie stworzenia koherentnej teorii wychowania fizycznego. Ukazuje ona rozmiary i przyczyny marginalizacji wychowania fizycznego jako przedmiotu szkolnej edukacji oraz krytykuje program kształcenia nauczycieli, który nie nadąża za zmieniającymi się zadaniami współczesnej szkoły.

 

83-7308-356-1

Grabowski Adam

Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej i Psychologii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Dwukrotnie przebywał na stypendium naukowym na niemieckich uniwersytetach: w Würzburgu i w Tübingen.

 

Uwagi krytyczne o wychowaniu fizycznym i kształceniu nauczycieli

SPIS TREŚCI

 

 

Od autora

 

O wychowaniu fizycznym

 

  • Ontologiczne, aksjologiczne i teleologiczne podstawy współczesnej koncepcji wychowania fizycznego w Polsce
  • Ciało czy ruch
  • Dziedzina wciąż egzotyczna
  • Co ważniejsze: podobieństwo brzmienia czy znaczenie?
  • wychowaniu fizycznym – poważnie?

 

O kształceniu nauczycieli

 

  • Przygotowanie kadr kultury fizycznej
  • Amatorstwo
  • Nie oczekujmy zbyt wiele od nauczycieli
  • Wychowanie fizyczne wobec wyzwań współczesności
  • Nauczycielskie dylematy

 

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło