Rada szkoły - Rada oświatowabr /
Niniejszy poradnik jest pierwszym tego typu pełnym kompendium wiedzy o tym, czym jest rada szkoły, co ją odróżnia od pozostałych organów szkolnych, w jaki sposób można ją powołać, jakimi dysponuje prawami, jak kierować jej działalnością, by zapewniała uczniom, nauczycielom i rodzicom wspólne z dyrekcją szkoły sprawowanie "władzy" społecznej, oddolnej. Niewątpliwie z książki tej skorzystają studenci pedagogiki i kierunków nauczycielskich, rodzice, uczniowie oraz nauczyciele.
Śliwerski Bogusław
Prof. dr hab. BOGUSŁAW ŚLIWERSKI – badacz współczesnej myśli pedagogicznej, teorii wychowania, polityki oświatowej i edukacji alternatywnej na świecie; w latach 1977–2008 związany naukowo z Uniwersytetem Łódzkim, a następnie jako prof. zw. z Wyższą Szkołą Pedagogiczną w Łodzi i z Dolnośląską Szkołą Wyższą we Wrocławiu; wiceprzewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, wiceprzewodniczący Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.
W ostatnich latach wydał m.in. książki:
• Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia. Klasyfikacje. Badania
(Impuls, Kraków 2009);
• Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP
(WAiP, Warszawa 2009);
• Ped@gog w blogosferze 2008–2009 (Impuls, Kraków 2009);
• Przyrzeczenie harcerskie. Historia. Metodyka. Manipulacje
(Impuls, Kraków 2009);
• [red.] Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej (Impuls, Kraków 2009);
• Ped@gog w blogosferze (Impuls, Kraków 2008);
• Pedagogika dziecka. Studium pajdocentryzmu (GWP, Gdańsk 2007);
• [red.] Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje,
t. I: Teoretyczne konteksty alternatyw edukacyjnych i wychowawczych
(Impuls, Kraków 2007);
• [red.] Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje,
t. II: Innowacje edukacyjne i reformy pedagogiczne (Impuls, Kraków 2007);
• [red.] Pedagogika, t. I–III (GWP, Gdańsk 2006);
• [współred. Z. Kwieciński] Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. I–II
(PWN, Warszawa 2003).
e-mail: boguslawsliwerski@gmail.com
Rada szkoły
SPIS TREŚCI
Prawne przesłanki tworzenia i funkcjonowania rady szkoły i Rady Oświatowej
Kto i jak powołuje radę szkoły?
Co powinien uwzględniać statut rady szkoły?
Sytuacje szczególne
Uprawnienia Rady Oświatowej
Przykłady podejść władz samorządowych do oddolnych inicjatyw powoływania rad oświatowych
Kurs dla animatorów rad szkół
Program kursu dla animatorów rad szkolnych
Program zajęć warsztatowych na kursie dla animatorów rad szkół
Wybór literatury