Pełnomocność ucznia

Podtytuł: 83-7308-165-8
ISBN:
14,80 zł
Publikacja posiada dziewięć rozdziałów merytorycznych, z czego sześć pierwszych jest poświęconych teoretycznym oraz praktyczno-pedagogicznym podstawom pełnomocności ucznia, nauczyciela i szkoły...
Ilość

Publikacja posiada dziewięć rozdziałów merytorycznych, z czego sześć pierwszych jest poświęconych teoretycznym oraz praktyczno-pedagogicznym podstawom pełnomocności ucznia, nauczyciela i szkoły. Dwa kolejne rozdziały prezentują procedury pomiaru pełnomocności uczniów oraz wyniki badań stanu pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym. W ostatnim rozdziale Autor przedstawia projekt wielowymiarowej koncepcji zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, uwzględniającej pełnomocne funkcjonowanie uczniów. Pozycja ta adresowana jest do naukowców zajmujących się dziedziną pedagogiki, studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków.

83-7308-165-8

Puślecki Władysław

w 1967 ukończył studia w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. W 1666 roku uzyskał tytuł profesora nauk humanistycznych z zakresy pedagogiki. Specjalizuje się w dydaktyce ogólnej i alternatywnej.

http://nauka-polska.pl/dhtml/raportyWyszukiwanie/listaLudzieNauki.fs

 

Pełnomocność ucznia

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

 

  1. Pojęcie i rozwój idei pełnomocności

1.1. Transformacji w polskiej sieci pojęć pedagogicznych

1.2. Pojęcie pełnomocności

1.3. Geneza i ewolucja idei pełnomocności

 

  1. Pełnomocność ucznia w poglądach pedagogicznych Ellen Key

2.1. Uwarunkowania pełnomocności ucznia w poglądach Ellen Key

2.2. Przejawy pełnomocności uczniów w poglądach Ellen Key

 

  1. Triada pełnomocności ucznia

3.1. Pełnomocność ucznia w szkolnych aktach normatywnych

3.2. Dziedziny pełnomocności ucznia

3.3. Kompetencje ucznia pełnomocnego

 

  1. Determinanty upełnomocnienia ucznia

4.1. Podstawy i procedury rozwoju pełnomocności ucznia

4.2. Szkolne determinanty pełnomocności ucznia

4.3. Strategie upełnomocnienia uczniów

 

  1. Pełnomocni nauczyciele – pełnomocna szkoła

5.1. Podmiotowa pełnomocność i jej znaczenie

5.2. Pełnomocność nauczycieli

5.3. Pełnomocna szkoła

 

  1. Pełnomocność uczestników procesów kształcenia

6.1. Pojęcie i klasyfikacja uczestników procesów kształcenia

6.2. Źródła pełnomocności uczestników procesów kształcenia

6.3. Uwarunkowania pełnomocności uczestników procesów kształcenia

 

  1. Pomiar stanu pełnomocności uczniów

7.1. Potencjalne dziedziny i kategorie pełnomocności uczniów

7.2. Arkusz obserwacji pełnomocnościowych zachowań uczniów w procesie edukacyjnym

7.3. Kwestionariusz wywiadu z uczniami na temat ich pełnomocności

 

  1. Stan pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym

8.1. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania z roku 1994

8.2. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania z roku 1999

8.3. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania porównawcze

8.4. Stan pełnomocności uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej – badania z roku 2000

 

  1. Wartości dodane do idei zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

9.1. O wartościach dodanych do idei zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

9.2. Wielowymiarowa koncepcja zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

9.3. Rola ośrodków tematycznych w edukacji całościowej

9.4. Struktura zintegrowanego zajęcia edukacyjnego

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło