Pełnomocność ucznia
Publikacja posiada dziewięć rozdziałów merytorycznych, z czego sześć pierwszych jest poświęconych teoretycznym oraz praktyczno-pedagogicznym podstawom pełnomocności ucznia, nauczyciela i szkoły. Dwa kolejne rozdziały prezentują procedury pomiaru pełnomocności uczniów oraz wyniki badań stanu pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym. W ostatnim rozdziale Autor przedstawia projekt wielowymiarowej koncepcji zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, uwzględniającej pełnomocne funkcjonowanie uczniów. Pozycja ta adresowana jest do naukowców zajmujących się dziedziną pedagogiki, studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków.
Puślecki Władysław
w 1967 ukończył studia w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. W 1666 roku uzyskał tytuł profesora nauk humanistycznych z zakresy pedagogiki. Specjalizuje się w dydaktyce ogólnej i alternatywnej.
http://nauka-polska.pl/dhtml/raportyWyszukiwanie/listaLudzieNauki.fs
Pełnomocność ucznia
SPIS TREŚCI
Wstęp
- Pojęcie i rozwój idei pełnomocności
1.1. Transformacji w polskiej sieci pojęć pedagogicznych
1.2. Pojęcie pełnomocności
1.3. Geneza i ewolucja idei pełnomocności
- Pełnomocność ucznia w poglądach pedagogicznych Ellen Key
2.1. Uwarunkowania pełnomocności ucznia w poglądach Ellen Key
2.2. Przejawy pełnomocności uczniów w poglądach Ellen Key
- Triada pełnomocności ucznia
3.1. Pełnomocność ucznia w szkolnych aktach normatywnych
3.2. Dziedziny pełnomocności ucznia
3.3. Kompetencje ucznia pełnomocnego
- Determinanty upełnomocnienia ucznia
4.1. Podstawy i procedury rozwoju pełnomocności ucznia
4.2. Szkolne determinanty pełnomocności ucznia
4.3. Strategie upełnomocnienia uczniów
- Pełnomocni nauczyciele – pełnomocna szkoła
5.1. Podmiotowa pełnomocność i jej znaczenie
5.2. Pełnomocność nauczycieli
5.3. Pełnomocna szkoła
- Pełnomocność uczestników procesów kształcenia
6.1. Pojęcie i klasyfikacja uczestników procesów kształcenia
6.2. Źródła pełnomocności uczestników procesów kształcenia
6.3. Uwarunkowania pełnomocności uczestników procesów kształcenia
- Pomiar stanu pełnomocności uczniów
7.1. Potencjalne dziedziny i kategorie pełnomocności uczniów
7.2. Arkusz obserwacji pełnomocnościowych zachowań uczniów w procesie edukacyjnym
7.3. Kwestionariusz wywiadu z uczniami na temat ich pełnomocności
- Stan pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym
8.1. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania z roku 1994
8.2. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania z roku 1999
8.3. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania porównawcze
8.4. Stan pełnomocności uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej – badania z roku 2000
- Wartości dodane do idei zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.1. O wartościach dodanych do idei zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.2. Wielowymiarowa koncepcja zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.3. Rola ośrodków tematycznych w edukacji całościowej
9.4. Struktura zintegrowanego zajęcia edukacyjnego