Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VIbr / szkoły podstawowejbr /

Podtytuł: 83-7308-289-1
ISBN:
14,80 zł
Jest to niezbędne kompendium dla nauczycieli pracujących z dzieckiem dyslektycznym w zespole klasowym, ukazujące różnorodne formy pomocy dyslektykom...
Ilość

Jest to niezbędne kompendium dla nauczycieli pracujących z dzieckiem dyslektycznym w zespole klasowym, ukazujące różnorodne formy pomocy dyslektykom w uzyskaniu dobrej pozycji wśród uczniów. Zawiera gotowe scenariusze zajęć zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców, którzy znajdą tu praktyczne wskazówki, jak należy postępować z uczniem ze specyficznymi trudnościami, jak rozwijać twórczość takich uczniów, tak aby stworzyć im szansę dorównania uczniom niedyslektycznym i jak skutecznie zwiększać ich motywację do nauki i poczucie własnej wartości.

Dawid Dorota
83-7308-289-1

Brak recenzji użytkowników.

Dawid Dorota

 

absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończyła również studia podyplomowe: Terapia zaburzeń w mówieniu, czytaniu i pisaniu na tymże uniwersytecie.

Obecnie pracuje w I Liceum Ogólnokształcącym im. M. Reja w Jędrzejowie jako nauczyciel języka polskiego.
Do jej najważniejszych publikacji należą:
- "Księstwo w Maisons - Laffitte. Rzeczywistość i legenda paryskiej „Kultury", Kraków 2000,
- wywiad z J. Giedroyciem opublikowany  na łamach "Wprost" z dn.18.01.1998 r.,
- "Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach j. polskiego w kl. IV-VI szkoły podstawowej. Scenariusze zajęć", Kraków 2004.

Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

Rozdział pierwszy

Dysleksja – definicja pojęcia, etiologia, rozpoznawanie zjawiska

 

Rozdział drugi

Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami

 

Rozdział trzeci

Metoda 18 struktur wyrazowych

 

Rozdział czwarty

Twórczość jako podstawowa forma działania człowieka. Kreatywność szansą dla dyslektyków

 

Rozdział piąty

Test kreatywnego myślenia przeprowadzony wśród klas szóstych szkoły podstawowej

 

Rozdział szósty

Aktywne metody pracy z uczniami

 

Rozdział siódmy

Ćwiczenia rozwijające twórczą aktywność uczniów

 

Rozdział ósmy

Scenariusze lekcji języka polskiego dla klas IV–VI, rozwijających kreatywność, bazujących na nauczaniu polisensorycznym

Zakończenie

Bibliografia
 

 

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło