Osobowość a procesy psychiczne i zachowanie

Podtytuł: 83-7308-260-3
ISBN:
29,80 zł
Książka obejmuje odległe obszary tematyczne, od psychologii społecznej i psychologii osobowości, poprzez psychologię ogólną, psychologię poznawczą aż do tematów należących do tzw. psychologii stosowanej - psychologii klinicznej, neuropsychologii oraz psyc
Ilość

Książka obejmuje odległe obszary tematyczne, od psychologii społecznej i psychologii osobowości, poprzez psychologię ogólną, psychologię poznawczą aż do tematów należących do tzw. psychologii stosowanej - psychologii klinicznej, neuropsychologii oraz psychologii organizacji i zarządzania. Ten obszerny podręcznik akademicki powinien się znaleźć w biblioteczce studentów psychologii oraz psychologów praktyków, a także kadry akademickiej na kierunkach związanych z psychologią.

83-7308-260-3

Plopa Mieczysław

Profesor zwyczajny, Wydział Psychologii, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie, dziekan Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej.

Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół: psychologii małżeństwa i rodziny, psychologii rozwoju człowieka, psychologii stresu, psychologii sportu.

Osobowość a procesy psychiczne i zachowanie

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

 

  • Pogranicze psychologii osobowości i społecznej: samoocena jako cecha i jako motyw
  • Rozwój i znaczenie bliskich więzi w życiu człowieka
  • Katalog prawidłowości psychicznych
  • Osoba jako autor działania
  • Właściwości planów a skuteczność działań oraz poziom depresji i leku
  • Osobowość narcystyczna: kiedy i jak motywuję rozbieżność Ja?
  • Automatyczne i kontrolowane wpływy afektywnego poprzedzania
  • Strategie radzenia sobie z krzywdą: rodzaje, uwarunkowania, efektywność
  • Dlaczego młodzi Polacy nie wierzą w świat sprawiedliwy, ale wierzą w człowieka?
  • Potoczne rozumienie moralności: reakcje emocjonalne na zachowania łamiące lub podtrzymujące pięć kodów etycznych
  • Pracoholizm – próba teoretycznego zdefiniowania zjawiska
  • Korzyści poszukiwane w produkcie a cechy konsumentów
  • Longitudinalne badania nad dysleksją rozwojową w Polsce
  • Ryzyko dysleksji rozwojowej a poziom czytania i pisania w końcowej fazie okresu nauczania początkowego
  • Nadpobudliwość w oczach nauczycieli – temperament czy zaburzenie
  • Struktura językowa pamięci operacyjnej w świetle badań neurolingwistycznych
  • Radzenie sobie ze stresem a zawał i choroba niedokrwienna serca

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło