Program edukacji prozdrowotnej w klasach 4-6

Podtytuł: 83-7308-482-7
ISBN:
24,80 zł
Jest to program zajęć do realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej Edukacja prozdrowotna, oparty na koncepcji wspierania rozwoju pełnego zdrowia, polegającej na podejmowaniu działań, które zmierzają do osiągnięcia przez człowieka stanu dobrego samopoczucia w
Ilość

Jest to program zajęć do realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej Edukacja prozdrowotna, oparty na koncepcji wspierania rozwoju pełnego zdrowia, polegającej na podejmowaniu działań, które zmierzają do osiągnięcia przez człowieka stanu dobrego samopoczucia w czterech wymiarach zdrowia: fizycznym, psychicznym, społecznym i osobistym. Zgodnie z tą ideą oraz treściami zawartymi w Podstawach programowych opracowano materiały, na podstawie których każdy nauczyciel (bez dodatkowego przygotowywania się) będzie mógł przeprowadzić zajęcia z zakresu edukacji prozdrowotnej. Nauczyciel, oprócz podstawowych wiadomości teoretycznych dotyczących promocji zdrowia i profilaktyki, znajdzie tu wiele ciekawych scenariuszy oraz materiałów do ich realizacji. Wiele pomocy (kolorowe rysunki, schematy itp.) zapisano również na dołączonej do książki płycie CD-ROM.

 

83-7308-482-7

Zajączkowski Krzysztof

Jest pedagogiem, absolwentem resocjalizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej. Autor 29 artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia, 6 książek oraz 2 programów autorskich dotyczących profilaktyki uzależnień.

Jego zainteresowania naukowe obejmują profilaktykę społeczną oraz promocję zdrowia.

Obecnie pracuje jako kierownik Ośrodka Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie.

 

Promocja zdrowia w klasach IV-VI

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

 

Część teoretyczna

Charakterystyka okresu rozwojowego

Zdrowie człowieka

Promocja zdrowia

Edukacja prozdrowotna

Profilaktyka

            Współczesne zagrożenia prawidłowego rozwoju dzieci – implikacje dla profilaktyki

Profilaktyka a promocja zdrowia

Techniki pracy wykorzystywane w programie

Jak korzystać z materiałów?

 

Scenariusze zajęć

 

Klasa IV

Poznajemy się

Bezpieczeństwo w szkole

Mój kącik do nauki

Do czego są nam potrzebne normy i reguły?

Bezpieczeństwo na drodze

Jak można bawić się bezpiecznie? Część I

Jak można bawić się bezpiecznie? Część II

Co to znaczy być zdrowym?

W jaki sposób mogę kontrolować swój stan zdrowia?

Higiena skóry

Dbam o swoje najbliższe otoczenie

Odpady i co dalej?

Prawidłowa postawa ciała

 

Klasa V

Niepełnosprawni są wśród nas. Część I

Niepełnosprawni są wśród nas. Część II

Bezpieczeństwo w życiu codziennym

Dbam o swój wygląd

Jak należy dbać o swoją higienę?

Mój czas wolny

Każdy przeżywa emocje

Zażywanie lekarstw

Niebezpieczne zabawy

Nasze sukcesy

Na czym polega prawidłowe żywienie?

Udzielanie pierwszej pomocy

 

Klasa VI

Moje mocne strony

Uczucia i emocje

Sztuka odmawiania

Dlaczego ludzie pala papierosy, pija alkohol?

Palenie papierosów

Jak nikotyna działa na ludzki organizm?

Antyreklama papierosów

Co wiemy na temat alkoholu?

Jak alkohol działa na ludzki organizm?

W jaki sposób dochodzi do uzależnienia?

Zdrowe żywienie na prywatce

 

Załączniki

 

Spis załączników

CD-ROM

Bibliografia

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło