Kształtowanie twórczych postaw dzieci pięcio-sześcioletnichbr /

Podtytuł: 978-83-7587-528-7
ISBN:
14,80 zł
Książka zawiera gotowe scenariusze zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym. Autorki w konstruowaniu zabaw wykorzystały koncepcję Celestyna Freineta i techniki twórcze, a także strukturę zajęć według koncepcji "Stowarzyszenia Pedagogów Zabawy KLANZA"...
Ilość

Książka zawiera gotowe scenariusze zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym. Autorki w konstruowaniu zabaw wykorzystały koncepcję Celestyna Freineta i techniki twórcze, a także strukturę zajęć według koncepcji "Stowarzyszenia Pedagogów Zabawy KLANZA". Techniki twórczego myślenia oraz niektóre zabawy, których pomysłodawcą jest E. Nęcka, autorki dobrały do możliwości i wieku dzieci. Wszystkie scenariusze zostały wcześniej przeprowadzone z dziećmi. Mogą być one modyfikowane w zależności od potrzeb nauczycieli oraz wieku i możliwości intelektualnych dzieci.

978-83-7587-528-7

Brak recenzji użytkowników.

Dzionek Elżbieta

 Tytuł naukowy: mgr

 

Obecne miejsce pracy i zajmowane stanowisko: Nauczycielki w Przedszkolu Miejskim nr 15 w Pabianicach

 Specjalizacja: I stopień specjalizacji zawodowej w zakresie wychowania przedszkolnego oraz tytuł Lidera Umiejętności Twórczych

 

Najważniejsze publikacje:

  1. Stosowanie wybranych technik twórczych z dziećmi przedszkolnymi („Przegląd Edukacyjny, 1998, nr 2)
  2. Znaleźć wspólny język z rodzicami („Przegląd Edukacyjny”, 1998, nr 3)
  3. Twórcze zabawy przedszkolaków („Wychowanie w Przedszkolu”, 1998, nr 8)
  4. Gwiazdkowy prezent („Wychowanie w Przedszkolu”, 1998, nr 10)
  5. Innowacyjne metody pracy dydaktycznej w nauczaniu początkowym („Ruch Pedagogiczny, 1999, nr 1-2)

 

Inne osiągnięcia:

Autorki innowacji pedagogicznej: „Stymulowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym poprzez stosowanie wybranych technik Celestyna Freineta i technik twórczego myślenia wg Edwarda Nęcki.

 

Kształtowanie twórczych postaw dzieci pięcio-sześcioletnich

SPIS TREŚCI

 

  • Choinka
  • Podróż św. Mikołaja
  • Podróż św. Mikołaja II
  • Zwierzęta
  • Wełna
  • Uczucia, które znamy
  • Wesołe zwierzaki
  • Przygoda motylka
  • Umiemy nazywać uczucia
  • Umiemy nazywać uczucia II
  • Niezapomniana wyprawa
  • Wiatr
  • Kolory tęczy
  • Zabawy z pudełkami
  • Czy znamy te przedmioty lub Pudełko z niespodzianką
  • Ogień
  • W świecie figur geometrycznych
  • – świat trójkątów
  • – świat kół
  • – świat kwadratów i prostokątów
  • Mój świat w kropli wody

 

Kształtowanie twórczych postaw dzieci pięcio-sześcioletnich

Dzieci tworzą włóczkowe obrazy, opisują miłość albo smutek, rysują złość i wiatr, tańczą wiosnę, wymyślają kolory dla uczuć, opowiadają z jaki­mi barwami kojarzy im się ogień. Uczą się sza­cunku dla innych i twórczego myślenia, słuchają siebie nawzajem, wypowiadają własne zdanie, nazywają uczucia. Autorki połączyły w swoich scenariuszach naukę i zabawę, rytmikę i plasty­kę, lekcje i wycieczki, zwróciły uwagę na indywi­dualne potrzeby i możliwości dziecka. Tematyka zajęć jest różnorodna- bożonarodzeniowa, matematyczna, dotycząca emocji... Punktem wyjścia może być kropla wody, ogień, wiatr, złość, figury geometryczne albo Święty Mikołaj.

Autorki w konstruowaniu zabaw korzystają z koncepcji francuskiego pedagoga, Celestyna Freineta, który zwracał uwagę na trzy naturalne fazy rozwoju: szukanie po omacku, urządzanie się w świecie i zamia­nę zabawy na pracę. Stworzył techniki pedagogiczne, które miały po­móc w organizacji pracy nauczyciela i pobudzeniu aktywności uczniów. Wszystkie scenariusze autorki wykorzystały wcześniej w pracy z dzieć­mi w swoim pabianickim przedszkolu.

 

Magazyn Literacki "Książki", nr 3/2010
Joanna Habiera

 

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło