Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w szkole podstawowej

Podtytuł: 83-7308-044-9
ISBN:
15,00 zł
W książce opisano zagadnienie psychospołecznej integracji dzieci przewlekle chorych w szkołach podstawowych...
Ilość

W książce opisano zagadnienie psychospołecznej integracji dzieci przewlekle chorych w szkołach podstawowych. Na podstawie kompleksowej diagnozy tego zagadnienia można ustalić zakres istotnych zmian, które są niezbędne do poprawy sytuacji edukacyjnej tych dzieci oraz ich funkcjonowania w roli ucznia. Autorka ma nadzieję, że praca ta wzbogaci wiedzę pedagogów o społecznej integracji dzieci chorych i wyzwoli ich czynności, w celu poprawy tego procesu.

83-7308-044-9

Nowicka Agnieszka

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, o specjalności: pedagogika specjalna. Specjalizuje się także w rewalidacji. Pracownik Zakładu Opieki, Terapii i Profilaktyki Społecznej Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim

Rozprawa doktorska obejmowała zagadnienie Psychospołecznej integracji dzieci przewlekle chorych w szkole podstawowej

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=110683&lang=pl

 

 

 

Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w szkole podstawowej

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

                                                                                                                                                                         

Rozdział 1

Istota, uwarunkowania i formy integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych

 

Rozdział 2

Przemiany w ujmowaniu psychologicznej koncepcji przewlekłej choroby dzieci

 

Rozdział 3

Swoiste problemy bio-psycho-wychowawcze dzieci dotkniętych wybranymi rodzajami chorób

1. Dzieci z wadą serca

2. Dzieci z padaczką

3. Dzieci z astmą oskrzelową

 

Rozdział 4

Założenia metodologiczne badań

1. Cele badań

2. Problemy, hipotezy, zmienne i wskaźniki

3. Metody, techniki i narzędzia badawcze

4. Teren badań, badana grupa dzieci i nauczycieli

 

Rozdział 5

Psychospołeczne funkcjonowanie dzieci chorych w szkole w świetle wyników badań

       1. Rozmiary i przejawy dobrego i złego przystosowania społecznego dzieci

       2. Motywacja do nauki, wyniki i trudności w nauce dzieci

       3. Stosunki emocjonalne dzieci chorych z rówieśnikami z klas szkolnych

       4. Społeczna pozycja dzieci chorych w klasach szkolnych

       5. Samopoczucie w szkole i stosunki dzieci chorych z nauczycielami

       6. Samopoczucie dzieci chorych w szkole w świetle ich swobodnych wypowiedzi pisemnych

       7. Globalna ocena stopnia psychospołecznej integracji dzieci chorych w szkole

 

Rozdział 6

Stan czynności wychowawczo-dydaktycznych nauczycieli a psychospołeczna integracja badanych dzieci

       1.Ocena stanu czynności wychowawczo-dydaktycznych nauczycieli

       2. Stan czynności wychowaczo-dydaktycznych nauczycieli a stopień psychospołecznej integracji badanych dzieci

 

Podsumowanie

Wnioski wychowawczo-dydaktyczne

Bibliografia

           

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło