Drama w nauczaniu języka polskiego

Podtytuł: 978-83-7587-600-0
ISBN:
28,00 zł
W polecanej książce czytelnik znajdzie omówienie zagadnień związanych z teorią dramy, wiele przykładów technik dramowych, wskazówki dotyczące spraw organizacyjnych, informacje na temat zastosowania dramy w nauczaniu języka polskiego oraz scenariusze lekcji.
Ilość

  W polecanej książce czytelnik znajdzie omówienie zagadnień związanych z teorią dramy, wiele przykładów technik dramowych, wskazówki dotyczące spraw organizacyjnych, informacje na temat zastosowania dramy w nauczaniu języka polskiego oraz scenariusze lekcji. 

  Zaproponowane scenariusze dostarczą nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, polonistom oraz studentom filologii polskiej i niektórych kierunków pedagogicznych inspirujących przykładów lekcji literackich i językowych, w trakcie których nauczyciel i uczniowie wykorzystują różne techniki dramowe. Zostały one skonstruowane tak, by mogły dać okazję do zaangażowania emocjonalnego uczniów, ale także pobudzić ich aktywność, wyobraźnię, logiczne myślenie.. 

W książce zwrócono szczególną uwagę na wartość dramy jako metody polegającej na wyzwoleniu ekspresji twórczej ucznia, co pozwoli mu następnie na samodzielną analizę i interpretację dzieła literackiego oraz swobodne wypowiadanie się na jego temat. 

 

 


 Książka dostępna w wersji elektroniczneje book i ibuk
w następujących witrynach 

                               

                           

  

   

978-83-7587-600-0

Brak recenzji użytkowników.

Szymik Eugeniusz

Wstęp

Rozdział 1

Ogólna charakterystyka dramy

1.1. Pojęcie dramy i jej twórcy

1.2. Funkcje dramy

1.3. Drama a teatr

Rozdział 2

Klasyfikacje technik i strategii dramowych

2.1. Podział technik dramowych według Anny Dziedzic

2.1.1. Typowe role (rozmowy w rolach, wywiady, improwizacje)

2.1.2. Konwencje rzeźby, obrazu i filmu

2.1.3. Techniki plastyczno-manualne

(rysunki, plany, makiety, przedmioty, modele, kostiumy, muzeum)

2.1.4. Ćwiczenia głosowe i pisemne

2.2. Stop-klatka i inne strategie

2.3. Rola i improwizacja w roli

2.4. Inne ćwiczenia dramowe

Rozdział 3

Zasady organizacyjno-dydaktyczne dramy

3.1. Struktura dramy

3.2. Przygotowanie i przebieg zajęć dramowych

3.2.1. Miejsce zajęć

3.2.2. Czas zajęć

3.2.3. Dobór uczestników

3.2.4. Zapoznanie z techniką dramy

3.2.5. Typowe trudności

3.2.6. Dobór celów

3.2.7. Struktura zajęć

3.2.8. Scenariusz lekcji (zajęć) literackich

3.2.9. „Zasada kontrastu” i „zasada tajemnicy”

3.2.10. Schemat lekcji z nauki o języku

3.3. Kompetencje nauczyciela dramy

Rozdział 4

Drama na lekcjach języka polskiego

4.1. Drama w kształceniu sprawności językowej uczniów

4.2. Drama w kształceniu umiejętności interpretacji utworu literackiego

4.3. Rozwój twórczości ucznia

4.4. Atrakcyjność dramy na tle innych metod nauczania

Rozdział 5

Przykładowe scenariusze lekcji (dla czterech poziomów nauczania)

5.1. Edukacja wczesnoszkolna

5.1.1. Klasa I

5.1.2. Klasa II

5.1.3. Klasa III

5.2. Klasy IV–VI szkoły podstawowej

5.2.1. Klasa IV

5.2.2. Klasa V

5.2.3. Klasa VI

5.3. Gimnazjum

5.3.1. Klasa I

5.3.2. Klasa II

5.3.3. Klasa III

5.4. Liceum

5.4.1. Klasa I

5.4.2. Klasa II

5.4.3. Klasa III

Bibliografia

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło