Dzieci z zespołem Williamsabr /

Podtytuł: 978-83-7587-376-4
ISBN:
19,80 zł
Celem tej książki jest omówienie objawów zachowania się i specyfiki potrzeb edukacyjnych dzieci z zespołem Williamsa i dziecięcą hiperkalcinemią...
Ilość

Celem tej książki jest omówienie objawów zachowania się i specyfiki potrzeb edukacyjnych dzieci z zespołem Williamsa i dziecięcą hiperkalcinemią. Omawia cechy charakterystyczne choroby i metody jej rozpoznawania. W opracowaniu tym przedstawione zostały sylwetki psychologiczne trzech chłopców i jednej dziewczynki oraz wskazania do postępowania wychowawczego dla rodziców i nauczycieli.

Pozycja adresowana jest głównie do nauczycieli szkół specjalnych, lekarzy pediatrów, studentów pedagogiki, psychologii i medycyny, rodziców dzieci o zaburzeniach rozwoju oraz osób towarzyszących tym dzieciom w rozwoju.

Zawiera ona skalę oceny zachowania (poziomu adaptacji do warunków życia i samoobsługa) do wypełnienia przez rodziców i nauczycieli.

 

978-83-7587-376-4

Maurer Alicja

Dzieci z zespołem Williamsa

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

Model radzenia sobie z diagnozą zaburzeń rozwoju

Ogólna charakterystyka zespołu Williama

Badania własne

Wskazania dla rodziców

Wskazania dla nauczycieli

Literatura

 

Skala oceny zachowania (poziomu adaptacji do warunków życia i samoobsługa)– do wypełniania przez rodziców

Skala oceny zachowania się i umiejętności uczniów zespołem Williama – do wypełniania przez nauczycieli

Kwestionariusz wywiadu z rodzicami

Dzieci z zespołem Williamsa

Z ciekawością zajrzałam do omawianej publikacji, bo choć podczas studiów zetknęłam się z nazwą zespołu Williamsa to nie czuję się wyposażona w wiedzę na tyle, by nie potrzebować jej sobie uzupełnić.

 

W książce zawarte są charakterystyka zespołu Williamsa, wskazania dla rodziców i nauczycieli. Co ciekawe Autorki zdecydowały się rozpocząć omawianie zespołu Williamsa od przedstawienia modelu radzenia sobie przez rodziców z informacją, że urodziło im się dziecko o zaburzonym rozwoju. Bardzo interesujące się ankiety – kwestionariusze badawcze, na podstawie których rodzice i nauczyciele określić mogą poziom adaptacji dziecka do warunków życia i samoobsługi oraz poziom zachowania i umiejętności dziecka z zespołem Williamsa.

 

Książka obowiązkowa dla pedagogów specjalnych i rodziców.

 

Recenzja: http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com/2010/05/alicja-mauer-iwona-bouc-dzieci-z.html

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło