Zintegrowane zadania w edukacji wczesnoszkolnej

Podtytuł: 83-7308-343-X
ISBN:
14,80 zł
Książka podejmuje problematykę integracji w edukacji. W miejsce tradycyjnego podejścia do integracji w postaci cykli metodycznych, proponuje integrację przez zadania nie podejmowane tradycyjnie jako polecenia dla uczniów, ale jako zadania zintegrowane, łą
Ilość

Książka podejmuje problematykę integracji w edukacji. W miejsce tradycyjnego podejścia do integracji w postaci cykli metodycznych, proponuje integrację przez zadania nie podejmowane tradycyjnie jako polecenia dla uczniów, ale jako zadania zintegrowane, łączące w sobie operacje, materiał i metody wykonywania operacji na materiale nauczania. Przedstawiona w książce zadaniowa strategia integracji jest mało znana. Jest rozwiązaniem alternatywnym, obalającym dotychczasowe stereotypy w zakresie myślenia o integracji i zadaniach.

Książka ma charakter teoretyczno-dydaktyczny. Składa się z dwóch części: teoretycznej, wprowadzająco-wyjaśniającej ideę zadań zintegrowanych oraz metodycznej, zawierającej sposoby postępowania nauczyciela w posługiwaniu się takimi zadaniami oraz przykładowe projekty zajęć zintegrowanych.

Publikacja adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, ale może być także interesującą inspiracją do ciekawszego prowadzenia zajęć przez nauczycieli nauczania blokowego
i systematycznego

83-7308-343-X

Nowak-Łojewska Agnieszka

Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Historii Wychowania na Uniwersytecie Zielonogórskim. Specjalizuje się w pedagogice wczesnoszkolnej.

Napisała książki: Zrównoważanie i uspójnianie struktur poznawczych i obrazowania językowego w procesie kształcenia (Kraków 2002, 2004), Zintegrowane zadania w edukacji wczesnoszkolnej (Kraków 2004), wspólnie z Iwoną Kopaczyńską Wymiary edukacji zintegrowanej (Kraków 2007) oraz pod wspólną redakcją z Iwoną Kopaczyńską Obszary wspólnego zaangażowania w edukacji dzieci (Zielona Góra 2007).

Jest członkiem Zespołu Edukacji Elementarnej KNP PAN, Zespołu Problemów Pedeutologicznych KNP PAN oraz Samokształceniowego Zespołu Doktorów KNP PAN.

Wcześniejsze zainteresowania związane były z problematyką zadań ich konstruowania i wykorzystywania w edukacji dzieci z myślą o aktywizowaniu ich rozwoju. Obecne zainteresowania koncentrują się wokół problematyki wiedzy społecznej uczniów w młodszym wieku szkolnym ujmowanej z perspektywy koncepcji znaczeń nadawanych pojęciu wiedza społeczna przez nauczycieli klas I-III.

 

 

 

Zintegrowane zadania w edukacji wczesnoszkolnej

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

Rozdział I

Teoretyczne podstawy zintegrowanych zadań w edukacji wczesnoszkolnej

1. Wyjaśnienie istoty zadań zintegrowanych

2. Struktura i zasady konstruowania zintegrowanych zadań szkolnych

3. Zintegrowane zadanie jako środek wywoływania zmiany w uczniu

4. Założenia modelu zajęć opartego na teorii zintegrowanych zadań szkolnych

5. Kompetencje nauczyciela w zakresie projektowania zintegrowanych zadań szkolnych

 

Rozdział II

Propozycje zajęć z wykorzystaniem zintegrowanych zadań szkolnych

1. Zadania zintegrowane w projektach zajęć do klasy I – przykłady i interpretacja

2. Zadania zintegrowane w projektach zajęć do klasy II – przykłady i interpretacja

3. Zadania zintegrowane w projektach zajęć do klasy III – przykłady i interpretacja

 

Bibliografia

Aneks

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło