Żywe lekcje w nauczaniu zintegrowanymbr /

Podtytuł: 83-7308-220-4
ISBN:
14,80 zł
Reforma edukacji przyniosła za sobą olbrzymie zmiany w procesie dydaktyczno-wychowawczym w pierwszych trzech latach nauki. Edukacja na tym etapie powinna w szczególny sposób łączyć ze sobą różne dziedziny wiedzy, aby obraz otaczającego nas świata został u
Ilość

Reforma edukacji przyniosła za sobą olbrzymie zmiany w procesie dydaktyczno-wychowawczym w pierwszych trzech latach nauki. Edukacja na tym etapie powinna w szczególny sposób łączyć ze sobą różne dziedziny wiedzy, aby obraz otaczającego nas świata został ukazany uczniom jak najpełniej. "Żywa lekcja" w nauczaniu zintegrowanym powinna być podstawą wszelkiego działania uczniów i nauczycieli. Dziecko aktywne ruchowo podczas lekcji, zdaniem Autorów, efektywniej pracuje, jest bardziej zaangażowane w to, co realizuje i łatwiej zapamiętuje treści kształcenia. Nie jest to łatwe, stąd pomysł tego poradnika, który pokazuje nauczycielom jak można ulepszyć własny warsztat pracy. Książka składa się z dwóch części - podstaw teoretycznych (krótkie repetytorium wiedzy koniecznej do nowoczesnego prowadzenia zajęć szkolnych) oraz części praktycznej, w której nauczyciele znajdą różnorodne propozycje do zaplanowania i realizowania konkretnych treści programowych.

83-7308-220-4

Umiastowska Danuta

Umiastowska Danuta

 

Żywe lekcje w nauczaniu zintegrowanym

SPIS TREŚCI

 

 

Wstęp

Rozdział I

Charakterystyka rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym

Rozdział II

Analiza treści programowych i cele kształcenia

Cele edukacji szkolnej na etapie nauczania zintegrowanego

Cele kształcenia i wychowania fizycznego w młodszym wieku szkolnym

Edukacja motoryczno-ruchowa w nauczaniu zintegrowanym

Kompetencje kluczowe w nauczaniu zintegrowanym

Rozdział III

Formy, metody i toki ćwiczeń stosowane podczas zajęć ruchowych w nauczaniu zintegrowanym

Formy

Metody

Toki jednostek metodycznych

 

Rozdział IV

Wykorzystanie zabaw i gier w nauczaniu zintegrowanym

Zabawy i gry ruchowe

Zabawy i gry integracyjne

Zabawy na uspokojenie

Zabawy i gry interakcyjne

Ćwiczenia śródlekcyjne

 

Rozdział V

Formy rekreacyjne w nauczaniu zintegrowanym

Zabawy i gry terenowe

Formy rekreacyjne

Wykorzystanie przyborów niekonwencjonalnych

Zabawy zimowe z wykorzystaniem sanek i śnieżek

 

Rozdział VI

Propozycje praktycznych rozwiązań

Program integrowania zajęć ruchowych z nauczaniem pisania, czytania, liczenia, poznawania środowiska w klasach 1-3 szkoły podstawowej

Program – „Lekcje pełne ruchu”

Propozycje współpracy z rodzicami

Propozycje wykorzystania ruchu w nauce

 

Piśmiennictwo

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło