• Obniżka
Profilaktyka w gimnazjum. Projektowanie, realizacja i ewaluacja programów

Profilaktyka w gimnazjum. Projektowanie, realizacja i ewaluacja programów

ISBN: 83-7308-221-2
14,80 zł
7,40 zł Zniżka 50%

Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej...

Ilość

Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Zajączkowski Krzysztof

Jest pedagogiem, absolwentem resocjalizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej. Autor 29 artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia, 6 książek oraz 2 programów autorskich dotyczących profilaktyki uzależnień.

Jego zainteresowania naukowe obejmują profilaktykę społeczną oraz promocję zdrowia.

Obecnie pracuje jako kierownik Ośrodka Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie.

Przemysław Piotrowski

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Zajączkowski Krzysztof, Przemysław Piotrowski

ISBN druk

83-7308-221-2

ISBN e-book

 

Objętość

108 stron

Wydanie

I, 2003

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp


Uczniowie gimnazjum — charakterystyka

   1. Dorastanie jako okres rozwojowy

   2. Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania młodzieży w okresie dorastania

   3. Relacje z otoczeniem

   4. Samoocena, samoakceptacja i życie emocjonalne: istotne czynniki rozwojowe

   5. Zagrożenia prawidłowego rozwoju młodego człowieka Subkultury młodzieżowe


Sekty Uzależnienia od substancji psychoaktywnych Profilaktyka

   1. Podstawowe pojęcia

   2. Profilaktyka w polskim prawie

   3. Szkolny program profilaktyczny


Etapy opracowywania szkolnego programu profilaktycznego

   1. Diagnoza, czyli badanie zapotrzebowania

   2. Analiza SWOT

   3. Projektowanie

   4. Ewaluacja

   5. Procedury oceny skuteczności programu


Techniki badań Analiza statystyczna wyników badań Realizacja programu

1. Zasady prowadzenia zajęć

2. Scenariusze

3. Współpraca z rodzicami Materiały do wykorzystania w ramach programu

1. Sprawdzone programy profilaktyczne

2. Profilaktyka w literaturze fachowej — wybrane pozycje


Bibliografia

Załączniki

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło